Policiji se zbog vozača električnih romobila koji jure po pješačkim zonama žale i građani i struka, no policija ima vezane ruke jer novi Zakon o sigurnosti u prometu vozače električnih jurilica tretira kao pješake.
Električni romobili sve su češće prijevozno sredstvo za izbjegavanje gužve u velikim, ali i u središtima turističkih gradova.
S obzirom na svoju brzinu, koja se kreće od 20 do 40 km/h (neki čak mogu doseći i brzinu od 70 km/h), električni romobili su iznimno brzi i zbog toga predstavljaju opasnost i za pješake i za bicikliste. No, u našem Zakonu vozače električnih romobila tretira se kao pješake te za njih ne vrijede pravila kao za vozače električnih bicikala.
Cijena im je od tisuću do 15 tisuća kuna, a za njihovu vožnju nije potrebno imati vozačku dozvolu, kao ni kacigu.
I tu počinje problem.
Dok novi Zakon o sigurnosti u prometu propisuje da je na kolniku zabranjeno igranje, vožnja dječjim biciklom, romobilom, koturaljkama, i slično, nigdje izričito ne navodi električne jurilice.
Upravo suprotno, Ustavni sud je u novom zakonu vozače e-romobila svrstao u kategoriju pješaka. To znači da se e-romobilom može voziti samo nogostupom, pješačkim prijelazima, trgovima te drugim pješačkim zonama.
Razlog za to je što ih se može vidjeti kako jure i biciklističkim stazama, ali i pješačkom stazom te ih se ponekad može vidjeti i u prometu s motornim vozilima.
Iz MUP-a poručuju kako je svaki izlazak na kolnik kažnjiv s 300 kuna. No, pita li se struku, e-romobil je vozilo i tako ga treba tretirati.