Napredak u školstvu i obrazovanju nikada nije na odmet.
Puno se razgovara o načinima na koje se treba odnositi s “problematičnim” učenicima, što god to značilo, no puno manje se priča o tome kako stvoriti uvjete za napredak i razvoj nadarene i uspješne djece.
Ovo se pitanje pojavilo unutar Aktualnog sata na sjednici Skupštine Istarske županije prošlog tjedna.
Vijećnik Mario Bratulić iz redova HDZ-a rekao je kako je ovo vrijeme pred kraj godine rezervirano za promocije studenata te se dodjeljuju razne nagrade. Obratio se i kao otac četvero djece koja su se nalazila u takvim situacijama kao učenici…
Naime, ima puno izvrsnih sportaša, učenika i studenata u županiji pa je Bratulića zanimalo kada će se strukturalno i dugotrajno riješiti problem za nadarene i uspješne učenike i njihove mentore te na koji način i kroz kakve modele.
Župan Boris Miletić na to je odgovorio: “Pitanje školstva i uspostave jednog kvalitetnijeg kurikuluma je nešto što se proteže već duži niz godina, a mi često imamo priliku razgovarati s našim nagrađenim nastavnicima koji postižu izvrsne rezultate na državnoj razini, a jednako tako i sa samim učenicima i studentima”.
Župan je rekao i kako može prihvatiti inicijativu vijećnika Bratulića da unutar županijskog Upravnog odjela razmotre koliko bi oni kao županija, dakle jedinica regionalne samouprave, mogli na to utjecati.
“Međutim, znate svi da kada je u pitanju obrazovanje to je jedan miks gdje smo mi osnivači Srednjih škola i određenog broja Osnovnih škola, a da s druge strane kad govorimo o učiteljskom kadru, o razini plaća, materijalnih prava i samih programa, to bez nadležnog Ministarstva nije moguće autonomno odlučivati.
Slažem se s Vama da se ponekad stječe dojam unutar školskog sustava da se puno više prate ‘problematični’ učenici nego oni nadareni na neki način.
Uvijek postoji prostor za napredak, hvala Vam na inicijativi, mi ćemo u Upravnom odjelu za obrazovanje, sport i tehničku kulturu o ovome razgovarati pa ćemo Vas naknadno o tome obavijestiti”, zaključio je Miletić.