IstraIN - Istarski news portal

SAN ČULA, SAN VIDJELA U izobilju svega izgubljeni u prostoru i vremenu 

Od kada je Rovinj uz 'stare' obogaćen novim trgovačkim centrima pola građana je izgubljeno u prostoru i vremenu.  San čula, da su u tom obilju ponude ića i pića najviše stradali oni koji imaju najmanje mašte i vremena. Jer, valja im naime obići šest, sedam centara i izabrati najbolju ponudu dana. Uglavnom, sve se svodi na hodočašćenje ovom ili onom trgovačkom centru, odnosno onom koji vas je prvi uspio privući cijenom 'u padu'.

San čula, da je minus u odnosu na 'pravu' cijenu proizvoda- presudan čimbenik u izboru dnevnog menija. Nekako ti dođe ko' automatska reakcija da s police 'skineš' ono što je na popustu.Čar takvog kupovanja hrane leži i u iznenađenju jer nikad sa stopostotnom sigurnošću ne znaš što ćeš skuhati. Umjesto planiranog oslića, zbog niže cijene piletine na tanjuru će možda neplanirano 'zacvkutati 'stara koka, dobra juha'. 

San čula da najmanje problema s kupovinom po cijeni, imaju penzići, koji se svakog jutra okupljanju na kolegiju i kao nekad na tomboli, pregledavaju reklamne oglase kojima su, usput govoreći, pretrpani njihovi poštanski sandučići. I stepenice, i dvorišta, i plotovi. Također. Nakon pomnog proučavanja, crnim flomasterom zaokružuju ono što treba danas kupiti, a crvenim ono najpovoljnije što ih sljeduje drugog tjedna 

Razlog zbog kojeg djeluju u skupini, leži u razumijevanju i poštivanju tuđeg vremena. Jer, da bi se napravio jeftiniji obrok od jednako kvalitetnih namirnica valja propješačiti i više od deset kilometra dnevno. U gradu bez voznog reda, i naravno, linijskih autobusa. Da bi 'doskočili' centrima i njihovim 'razbacanim' sniženjima' po čitavom gradu, susjeda Ana i barba Ive, na oglasnoj su ploči naše kuće istaknuli kalendar (vrlo nalik onom koji se može vidjeti ispred toaleta uglednih restorana) s rasporedom sati kada se, kao nekad do Trsta, organizirano kreće u određeni centar po 'skontiranu' namirnicu. Pa tko želi... 

San čula, i da su toliko dobro uigrani (i jeftini) benzinskom uslugom (a pružaju i zadovoljstvo druženja) da je organizirani odlazak do X, odnosno Y trgovačkog centra postao hit izlet i ponuda koronske sezone proljeće/ljeto 2021.

Šjora Ana, glavna inicijatorica kolektivnog kupovanja vrlo je zadovoljna. I susjedi isto. U povjerenju mi kaže da će uskoro organizirati sastanak kućnog savjeta. S jednom točkom- zabrane kuhanja istog jela po stanovima. Jer, kako kaže nema smisla da nam čitava kuća danima miriše po ribi, ili kiselom zelju. A bogme,  još je i pogubnije za mentalno zdravlje svih stanara da ne znaju što se, i u ovo predizborno vrijeme, krčka za tuđim štednjakom.