Projekt pretvaranja napuštene i zapuštene željezničke pruge Rovinj-Kanfanar u prostor atraktivne pješačko-biciklističke staze početkom prošle godine započeo je čišćenjem raslinja i šikare duž dionice Rovinj- Rovinjsko Selo da bi konac godine bio u znaku nasipavanja i valjanja trase tamponom.
Na taj je način uređeno oko sedam tisuća metara no, da bi dionica u cijelosti bila izvedena, nedostaje još oko dva kilometra do sela Žuntića.
-Radove na čišćenju i sanaciji terena izveli su djelatnici Komunalnog servisa a ovih dana s kooperantima započinjemo i s postavljanjem vertikalne signalizacije na mjestima gdje dolazi do križanja pruge s poljskim putevima. Ujedno, na svakom križanju postavit ćemo i ‘U ‘ograde koje bi trebale imati funkciju onemogućavanja i sprječavanja neovlaštene vožnje trasom od strane vlasnika motornih vozila, neovisno o tome da li je riječ o traktoristima, motociklistima ili vozačima osobnih automobila, kaže direktor Komunalnog servisa Rovinj, Želimir Laginja.
Apel sugrađanima: Ne koristite prugu kao odlagalište smeća
Kako doznajemo, za prvu fazu uređenja nove pješačke i biciklističke staze utrošeno je oko 750 tisuća kuna u što je uračunato nasipavanje koje je obavila tvrtka ‘Benčić’ kao nabavka prometnih znakova I zaštitnih ograda od strane tvrtke' ALT' iz Kaldira.
- Prvom fazom uređenja oko sedam kilometara nove biciklističke I pješačke staze doslovce smo zagrebli u realizaciju odličnog projekta. Nakon turističke sezone, radovi se nastavljaju od Rovinjskog Sela do Žuntića s kojima ćemo zatvoriti taj dio trase.
S tim se, naravno, radovi ne se prekidaju jer se očekuje da u ovoj godine krene realizacije i sa strane Kanfanara. O početku sljedećih aktivnosti na trasi bivše željezničke pruge, a koja podrazumijeva postavljanje asfalta, vidikovca, odmarališta i slično, više će biti riječi nakon što se vidi da li je ovaj projekt dobio zeleno svijetlo, odnosno novac iz EU fondova.
Govoreći o predstojećim radovima, Laginja je apelirao na savjest sugrađana zamolivši da uređenu trasu pruge ne koriste kao divlje odlagalište.
Naime, primjetno je bilo u ovih godinu dana od kada su radovi započeli da se sve uređeniji teren koristi na neprikladan način - bacanja građevinskog i ostalog otpada.
Zapuštena pruga vjetar u leđa cikloturizmu
Dodajmo, i da željeznička pruga Kanfanar-Rovinj, koja se proteže na duljini od 20 561 metar ima svoju zanimljivu povijest I nekad je služila kao poveznica gospodarskih centara Austro Ugarske Monarhije s Rovinjem, u to vrijeme snažnim industrijskim središtem.
Prometovanje prugom započelo je u rujnu 1876. godine da bi zbog rasta konkurentnosti cestovnog prometa, smanjenja broja putnika te nestašice sredstava za obnovu istrošenih vozila i pruge bila zatvorena u listopadu 1966. godine.
Danas se radi o napuštenoj i zapuštenoj željezničkoj infrastrukturi koja je u većem dijelu gotovo nepostojeća, odnosno u većem dijelu nema tragova tračnica, dok je manji dio pruge još uvijek djelomično ili potpuno očuvan. Uz trasu, koja prolazi preko tri mosta, nalaze se i četiri željezničke stanice i 14 čuvarnica.
Inače, trasa koja se nalazi na području grada Rovinja i općine Kanfanar,te prolazi kroz katastarske općine Rovinj, Rovinjsko Selo, Sošići i Kanfanar već sutra, i uz malo sreće dati će novi i snažni vjetar u leđa cikloturizmu kojem se sve više okreću turistički nomadi, ali i domaći zaljubljenici u biciklizam.