Profesorica Marijana Ivanov o bojkotu: Pad cijena nije realan, možemo samo usporiti njihov rast
U emisiji Intervju tjedna na HRT-u naglasila je da trenutne okolnosti, poput rasta cijena energenata i visoke potražnje, ne ostavljaju prostor za snižavanje troškova života.
Unatoč nadama građana, profesorica Marijana Ivanov s Katedre za financije Ekonomskog fakulteta u Zagrebu ističe kako do pada cijena vjerojatno neće doći.
U emisiji Intervju tjedna na HRT-u naglasila je da trenutne okolnosti, poput rasta cijena energenata i visoke potražnje, ne ostavljaju prostor za snižavanje troškova života.
"Bojim se da pada cijena neće biti. Jedino što se može postići jest sporiji rast. Imamo novu situaciju s otežanim dotokom plina u Europu, a oni koji ga prodaju, prodavat će ga skupo. To, naravno, utječe i na cijene hrane" – objasnila je Ivanov.
Slabi interes za bojkot trgovina
Govoreći o bojkotu trgovačkih lanaca, koji je započeo kao znak nezadovoljstva građana zbog visokih cijena, Ivanov je istaknula kako interes za takvim akcijama polako opada.
"Mislim da smo od početka znali da bojkot neće potrajati. Ljudi kupuju kada im treba, kad stignu i kad si to mogu organizirati. Vrijeme je najoskudniji resurs", rekla je.
Dodala je kako je prvog dana bojkota postojao snažan osjećaj zajedništva među svim potrošačima, bez obzira na primanja. No, s vremenom je taj entuzijazam splasnuo.
Foto: Screenshot, HRT
Osvrnula se i na Vladinu odluku o ograničavanju cijena za 70 proizvoda, naglašavajući kako građani ne bi trebali osjećati nelagodu pri kupnji tih artikala.
"Kupnja proizvoda s ograničenom cijenom nije znak siromaštva, već racionalnog ponašanja. Nema ničeg lošeg u tome da se štedi", poručila je Ivanov. Ipak, pitanje je hoće li ova mjera dugoročno usporiti rast cijena.
Pohlepa i rast plaća kao dodatni faktori
Sve češće se u javnosti spominje pojam pohlepe kao jednog od uzroka visoke inflacije. Ivanov smatra da ekonomska teorija dobro objašnjava taj fenomen.
"Kada na prvoj godini ekonomskog fakulteta učite o graničnoj korisnosti, shvatite da svaka nova jedinica zarade donosi manje zadovoljstva. Tako se perpetuira pohlepa", pojasnila je.
Također, naglasila je da je rast plaća jedan od faktora koji utječu na povećanje cijena.
"Plaće su u prosjeku rasle 13 posto, a u nekim sektorima i više od 20 posto. Kada dođe do rasta plaća, logično je da cijene također rastu", zaključila je za HRT.
Unatoč svemu, rješenje za pad cijena nije na vidiku. Jedini prostor za snižavanje troškova leži u odricanju dijela zarade svih sudionika u lancu formiranja cijena, od proizvođača do trgovaca. Pitanje je samo tko je spreman na taj korak.
Dance Cup Poreč još je jednom potvrdio da grad može nositi velika sportsko-plesna natjecanja, a rezultati USB-a jasno pokazuju da porečke sportašice i sportaši u prosinac ulaze spremni za izazov Svjetskog prvenstva WDSF-a u Budimpešti.
Unatoč tehničkim problemima i brojnim nesrećama ove sezone, Alex Šćulac završio je sezonu na 8. mjestu ukupnog poretka Centralnoeuropskog prvenstva u klasi DD2.
Muškarca se sumnjiči da je u razdoblju od 24. lipnja do 14. srpnja, nakon prestanka radnog odnosa dostavljača, protupravno prisvojio karticu za točenje goriva te ju je koristio u privatne svrhe.
Trodnevna manifestacija vraća se u veliki šator, s puno izlagača maslinovog ulja i ostalih autentičnih proizvoda Istre, s pregršt gastronomskih, zabavnih i edukativnih sadržaja.
Užurbano se ukrašavaju javne površine te pripremaju programi koji će obilježiti ovogodišnje adventsko razdoblje diljem zemlje, a osim toga, pripremaju se i ugostitelji koji žele svoju blagdansku ponudu prezentirati posjetiteljima.
Priznanje Hrvatski indeks održivosti (HRIO) dodjeljuje Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj (HR PSOR) domaćim kompanijama koje svojim primjerom promiču održive prakse u poslovanju.
Svrha ove radionice je uputiti polaznike u ulogu lokalnog stanovništva u podizanju kvalitete doživljaja u turističkoj destinaciji kroz važnost interakcije lokalnog stanovništva s turistima i korištenja različitih oblika interakcije i komunikacije s turistima.
„Zajednička promotivna kampanja Hrvatske, Slovenije i Austrije na tržištu SAD-a predstavlja izvrstan primjer suradnje destinacija koje dijele slične vrijednosti, kulturnu povezanost i visok stupanj kvalitete turističke ponude.", izjavio je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a i potpredsjednik ETC-a.