HŽ putički prijevoz: Ugovorena proizvodnja 13 novih vlakova, prometovat će i u Istri

Elektrodizelski vlakovi vozit će na relacijama od Zagreba do Koprivnice i Osijeka, Čakovca i Kotoribe, Zadra, Rijeke i Pule (preko Slovenije). Imat će 2 pogona; električni za elektrificirane pruge i dizelski za neelektrificirane pruge. Maksimalna brzina vlakova iznosit će 160 km/h.

HŽ putički prijevoz

1 Srpanj 2025 I 09:46

HŽ putički prijevoz: Ugovorena proizvodnja 13 novih vlakova, prometovat će i u Istri
Damir Spehar/PIXSELL

Ugovori o kupoprodaji 13 novih vlakova potpisani su jučer, 30. lipnja 2025. godine te obuhvaćaju proizvodnju 5 elektrodizelskih, 4 elektrobaterijska i 4 baterijska vlaka, kao i dvije punionice, koje će biti postavljene u kolodvorima Lupoglav i Velika.

Vrijednost ovog Projekta, koji se financira iz zajma Europske investicijske banke (EIB), iznosi 117,9 milijuna eura, dok će vlakovi biti isporučeni u 2027. i 2028. godini.

Ugovore su potpisali predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i predsjednik Uprave KONČAR - Električnih vozila Josip Ninić. Na potpisivanju ugovora bili su nazočni potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i predsjednik Uprave KONČARA Gordan Kolak

Potpredsjednik Vlade i ministar prometa Oleg Butković tom je prilikom izjavio kako trenutačno traje najveći investicijski ciklus u hrvatsku željeznicu u novijoj povijesti, zahvaljujući kojem napreduje modernizacija cijelog sustava. Ulaganja do 2035. godine premašit će iznos od 6 milijardi eura, a bit će ravnomjerno usmjerena na glavne europske koridore i regionalne pruge, čime će se osigurati ravnomjeran razvoj i veća dostupnost javnog prijevoza svim građanima.

"U posljednje četiri godine u nove vlakove uložili smo 194 milijuna eura. U naredne tri i pol godine vozni park bit će bogatiji za još 24 nova vlaka, u što će biti uloženo gotovo 200 milijuna eura, u koje spadaju i ovi vlakovi za koje danas potpisujemo ugovor.

HŽ Putnički prijevoz d.o.o.

Unatoč izazovima koji su normalni u tako velikim infrastrukturnim zahvatima, slika željeznice u javnosti se mijenja - i to nabolje. Još donedavno bilo je skeptika koji nisu vjerovali da će Hrvatska imati baterijske vlakove, a danas oni prometuju našim prugama.", izjavio je ministar Butković.

Novi vlakovi omogućit će kvalitetniju uslugu te bolju lokalnu i regionalnu povezanost osobito na neelektrificiranom dijelu pružne mreže.

"Danas imamo nove elektromotorne vlakove kojima prevozimo putnike na elektrificiranim prugama u cijeloj zemlji. U Hrvatskoj je više od 60 % pruga neelektrificirano i zato su važni upravo ovi ugovori. Elektrodizelski vlakovi su hibridni vlakovi koje ćemo koristiti na obje vrste pruga, baš kao i elektrobaterijski, dok su baterijski vlakovi namijenjeni za dionice gdje nema električne mreže. Puštanjem u promet ovih vlakova unaprijedit ćemo uslugu u dijelovima Hrvatske gdje danas voze vlakovi stari gotovo 45 godina.", istaknuo je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.

HŽ Putnički prijevoz d.o.o.

Predsjednik Uprave KONČARA istaknuo je da su ugovori za proizvodnju 13 novih vlakova nastavak dugoročne suradnje s HŽ Putničkim prijevozom u cilju stvaranja modernog, učinkovitog i održivog javnog prijevoza u Hrvatskoj.

"KONČAR neprekidno ulaže u razvoj novih tehnologija i proizvodnih kapaciteta u segmentu željeznica s ciljem jačanja domaće industrije i stvaranja konkurentnih proizvoda na europskom i globalnom tržištu. Ovaj projekt dio je šireg vala ulaganja u modernizaciju željezničkih vozila i infrastrukture u Hrvatskoj, koji će u godinama koje dolaze značajno promijeniti sliku javnog prijevoza te ga učiniti bržim, tišim, zelenijim i pristupačnijim.

Zahvaljujem HŽ Putničkom prijevozu na ukazanom povjerenju, kao i svim našim zaposlenicima - osobito onima čiji predani rad izravno doprinosi uspješnoj provedbi ovakvih projekata, te našim partnerima koji pridonose njihovoj realizaciji", kazao je Gordan Kolak.

Elektrodizelski vlakovi vozit će na relacijama od Zagreba do Koprivnice i Osijeka, Čakovca i Kotoribe, Zadra, Rijeke i Pule (preko Slovenije). Imat će 2 pogona; električni za elektrificirane pruge i dizelski za neelektrificirane pruge. Maksimalna brzina vlakova iznosit će 160 km/h. U vlakovima će biti dostupna ugostiteljska usluga, a kapacitet će biti 150 sjedećih mjesta.

HŽ Putnički prijevoz d.o.o.

Elektrobaterijski vlakovi koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranim i elektrificiranim prugama u RH. Na neelektrificiranim prugama za pogon će koristiti baterije (maksimalna brzina 120 km/h), a na elektrificiranim električnu energiju iz kontaktne mreže (maksimalna brzina 160 km/h). Baterije će se puniti iz kontaktne mreže ili na punionicama. Kapacitet će biti 150 sjedećih mjesta.

Baterijski vlakovi koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranim prugama u RH. Za pogon će koristiti baterije koje se pune isključivo na punionicama. Dostizat će maksimalnu brzinu od 120 km/h, a kapacitet će biti 100 sjedećih mjesta.

Svih 13 vlakova bit će niskopodne kompozicije koje omogućuju lakši ulazak/izlazak putnika, opremljeni rampama za ulazak/izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle i utičnicama. Bit će opremljeni suvremenim informacijskim sustavom i monitorima za prikaz videosadržaja.

Putnicima će biti omogućen besplatan pristup internetu (WiFi). Vlakovi će imati videonadzor te će biti omogućeno spajanje više vlakova radi osiguranja većeg kapaciteta.

Ovim projektom nastavlja se modernizacija voznog parka HŽ Putničkog prijevoza, čime će se osigurati učinkovitiji i konkurentniji željeznički putnički prijevoz, koji će ujedno doprinijeti održivosti prometnog sustava u Republici Hrvatskoj.