Turistička sezona u Hrvatskoj bilježi blagi rast u odnosu na prošlu godinu, a ključni adut ponovno su kampovi.
Prema najnovijem izvješću njemačkog ADAC-a, jednog od najutjecajnijih kamping vodiča u Europi, hrvatski kampovi proglašeni su drugima najkvalitetnijima na kontinentu, odmah iza nizozemskih.
Stručnjaci najavljuju kako će se s početkom školske godine na emitivnim tržištima promijeniti i struktura gostiju – obitelji s djecom zamijenit će parovi, organizirane grupe te sportaši na pripremama.
Rujan ove godine pokazuje jasnu razliku u popunjenosti između hotela i privatnog smještaja – dok se privatni kapaciteti polako prazne, hoteli su i dalje puni, a gosti primjećuju podignutu razinu usluge.
16:08Prije 13 d23.09.2025
Ipak, pohvale prate i kritike – ADAC ih je svrstao među najskuplje u Europi.
Dok Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica izvještavaju o rastu broja noćenja, dio hotelijera i ugostitelja upozorava da su prihodi slabiji, a profit pod snažnim pritiskom.
Hrvatska je u srpnju zabilježila jednu od najviših stopa inflacije u Europskoj uniji – čak 4,5 posto, dvostruko više od prosjeka eurozone.
06:45Prije 41 d26.08.2025
U jednom od najvećih istarskih kampova, ekipa HRT-a srela je obitelj iz Italije koja u Medulin dolazi više od 30 godina.
''Volimo prirodu, Mediteran i predivno more. Zato se stalno vraćamo'', rekli su Wiler i Bianca.
Nizozemski gosti, pak, cijene ne doživljavaju kao problem.
''Cijena je povoljna, ne možemo se žaliti'', kazali su Wilhelm i Martina.
Kampovi su ove sezone prepuni – samo u jednom istarskom trenutno boravi oko pet tisuća gostiju.
Direktorica kampa Jelena Maruškić ističe da su rezultati odlični.
''Uspjeh dugujemo stalnim ulaganjima u sadržaj i kvalitetu. To nam donosi kontinuirani porast gostiju s naših glavnih tržišta'', rekla je Markušić.
Hoteli stagniraju
Za razliku od kampova, hoteli u Hrvatskoj bilježe sporiji rast. I dalje čine tek manji dio ukupnih kapaciteta – oko 11 posto u Istri i svega 9 posto na nacionalnoj razini.
''U posljednjih nekoliko godina ulagali smo u kvalitetu, dok se broj hotelskih jedinica nije značajno povećavao'', objašnjava direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić.
Istarski župan Boris Miletić podsjeća da se broj hotelskih ležajeva u toj županiji nije ozbiljnije povećao još od 1989. godine.
''Od 51 tisuću hotelskih kreveta, više od polovice je u objektima s četiri ili pet zvjezdica'', naglašava Miletić.
Nedostatak radne snage
Direktor hotela Alex Živković upozorava da Hrvatska ni nakon deset godina nije uspjela podići udio hotela u ukupnoj strukturi turizma, iako upravo oni donose najveću dodanu vrijednost.
Problem je i radna snaga – hoteli se teško nose s visokim troškovima i sporom administracijom.
''Stranaca među zaposlenima je sve više, a troškovi rada često rastu brže od dobiti'', kažu hotelijeri.
Kvaliteta ključ opstanka
Unatoč izazovima, stručnjaci se slažu u jednom – budućnost hrvatskog turizma ovisit će prije svega o kvaliteti, a ne o količini smještaja.
Kampovi su tu već dokazali da mogu biti europski vrh, a hoće li i hoteli uhvatiti korak, ostaje vidjeti.
Program započinje u petak, 17. listopada u 20 sati predstavom "Evolucija uma" autorice Katarine Đurđević iz Hrvatske, koja istražuje odnos između tijela i umjetne inteligencije.
Grad Pula poziva sve sudionike u prometu na dodatan oprez i poštivanje privremene prometne regulacije te zahvaljuje na razumijevanju i strpljenju tijekom izvođenja radova.
S novim investicijama Pula i Poreč ulaze u razdoblje intenzivne modernizacije hotelske ponude. Luksuzni objekti s cjelogodišnjim poslovanjem i novim sadržajima – od marina do kongresnih dvorana – trebali bi osigurati stabilniji prihod, produženu sezonu i veću zaposlenost.
Za provedbu programa stipendiranja u školskoj/akademskoj godini 2025./2026. osigurano je 502.200,00 eura dok je za provedbu programa promocije i jačanja kompetencija strukovnih i umjetničkih zanimanja u turizmu osigurano 290.000 eura.
Zato se upravo u Višnjanu nastavlja kampanja The Season of Stories HGK-ove platforme za razvoj premium turizma Stories – Experience Premium Croatia. Cilj kampanje je promocija premium segmenta za povećanje vrijednosti svakog noćenja i stvaranje dugoročno održive turističke priče.
"Po prvi put u povijesti rast nije ostvaren samo u dva ljetna mjeseca. To je bio jedan od ključnih strateških ciljeva – smanjiti sezonalnost i ostvariti bolje rezultate u predsezoni i posezoni", kazao je Glavina. Dodao je da je rujan bio najbolji u povijesti hrvatskog turizma!
Još izraženiji rast bilježe postojeći stambeni objekti, čije su cijene u drugom kvartalu porasle za 5,2 posto u odnosu na početak godine, odnosno za čak 13,7 posto na godišnjoj razini.