Cijene hrane: je li i dalje isplativ odlazak u kupovinu u Sloveniju?
Slovenci danas tvrde da su im posljednjih mjeseci košarice poskupjele.
HRT
21 Kolovoz 2025 I 22:05
PexelsIlustracija
Cijene u maloprodaji, tradicionalno više tijekom ljetnih mjeseci, ponovno su porasle. Prema službenim podacima, stopa inflacije za hranu, piće i duhan u srpnju je bila 6,6 posto viša nego u istom mjesecu prošle godine.
Istodobno, prosječna plaća za lipanj, kojom se trošilo u srpnju, iznosila je 1.444 eura. Nominalno je bila veća za gotovo 10 posto, no realno je rasla 5,9 posto. U odnosu na svibanj zabilježen je blagi pad. Najviše plaće isplaćene su u zračnom prometu, a najniže u tekstilnoj industriji.
U tijeku je sastanak vladajućih i predstavnika trgovaca i proizvođača te HNB-a oko revidiranja popisa proizvoda ograničenih cijena.
14:50Prije 304 d30.01.2025
Slovenske trgovine – više cijene, ali i dalje kupaca iz Hrvatske
Donedavno su ispred slovenskih trgovina stajale kolone automobila s hrvatskim registracijama. Slovenci, međutim, tvrde da su i njima posljednjih mjeseci košarice poskupjele.
Počevši od subote, uz proizvode čije je cijene ograničila Vlada, Konzum će sniziti i zaključati cijene dodatnih 250 artikala, koje će ostati nepromijenjene do 1. lipnja, uz mogućnost dodatnih sniženja.
14:18Prije 304 d30.01.2025
„Sve je skuplje 20 posto. Više puta ponavljaju se sniženja na kruh, mlijeko, šećer“, kaže Andrea iz Brežica.
Ipak, i dalje primjećuju velik broj hrvatskih kupaca. „Više je Hrvata sad nego prije bojkota. Samo sad, kad je sezona, ima i drugih – Nizozemaca, primjerice“, dodaje Nikolina iz Brežica.
Usporedba cijena – mala razlika
Ekipa HTV-a provjerila je isplati li se i dalje kupovati u Sloveniji. Uspoređene su cijene pet osnovnih namirnica – jaja, brašna, šećera, ulja i mlijeka – u dva trgovačka lanca koja posluju u obje države.
U jednom lancu, cijena tih proizvoda u Sloveniji bila je samo 33 centa niža nego u Hrvatskoj. Jeftiniji su bili samo brašno i jaja, dok je sve ostalo skuplje.
U drugom lancu razlika je još veća – ukupna cijena pet proizvoda bila je čak tri eura viša nego u Hrvatskoj, a posebno se isticalo ulje.
Cijene voća i povrća u obje su zemlje slične, deterdženti su u Sloveniji nešto skuplji, dok su alkoholna pića i sokovi jeftiniji.
Ulje i kava skuplji preko granice
Dva proizvoda koja su u Sloveniji osjetno skuplja od hrvatskih su ulje i kava. Prema riječima ekonomista Damira Novotnyja, rast cijena rezultat je smanjenih zaliha kupljenih po nižim cijenama, kao i slabije potražnje na slovenskom tržištu.
„Cijene u Hrvatskoj, Sloveniji, Austriji i Italiji vjerojatno će se izjednačiti, a razlike će proizlaziti uglavnom iz stope PDV-a. U Sloveniji je porez na sve prehrambene proizvode 9 posto, dok u Hrvatskoj on varira – primjerice, na mlijeko je 5 posto, a na jogurt ili kiselo mlijeko 25 posto“, objašnjava Novotny.
Podsjeća i da na cijene u Hrvatskoj velik utjecaj ima turistička sezona. „Slavonska regija ima cijene i do 50 posto niže u odnosu na Jadransku“, kaže.
Dok je prošle godine inflacija snažno divljala, sada se stanje polako smiruje. Inflacija u Sloveniji u srpnju je iznosila 2,8 posto, a u Hrvatskoj 4,1 posto – uz najave da bi se trend mogao nastaviti.
Rovinj je osvojio prestižnu titulu „Turistička destinacija godine – Šampion hrvatskog turizma“, čime je još jednom potvrdio svoju prepoznatljivost i kvalitetu na nacionalnoj razini.
Nakon što smo objavili informaciju kako se na Kineskoj svemirskoj postaji dogodio ozbiljan incident, tamošnja svemirska agencija (CNSA) reagirala je na dosad neviđen način - uspjeli su pripremiti zamjenski brod, lansirati ga te je isti uspješno pristao na CSS, a životi posade sada su sigurni.
Filmska edukacija u Rijeci nudi mladima priliku da nauče kako prepoznati i iskoristiti potencijal lokacija za snimanja, uz podršku stručnjaka i pokrivanje svih troškova.
IRONMAN 70.3 više je od same utrke — riječ je o izazovu, pomicanju vlastitih granica, izdržljivosti i prihvaćanju Ironman zajednice. Plava Laguna i Poreč prepoznali su važnost tog iskustva — te iz godine u godinu podižu standarde u podršci sportašima i njihovoj pratnji.
Ovogodišnji rezultati CCPI izvješća daju nam do znanja da prostor za napredak postoji i da je nužan dodatan politički i gospodarski angažman kako bi strateške mjere u Hrvatskoj bile provedene i kako bi mlađim naraštajima mogli osigurati budućnost kakvu zaslužuju.
"Takva partnerstva osnažuju vidljivost naše zemlje na globalnoj razini te jačaju cjelokupnu turističku ponudu u svakom godišnjem dobu, što je ključ za razvoj hrvatskog turizma u smjeru održivosti, cjelogodišnjeg poslovanja i disperzije turističkog prometa“, izjavio je Kristjan Staničić.
Riječ je o projektima koji će se provoditi do 24 mjeseca, a okupljaju sedam udruga prijavitelja, 16 udruga partnera i 82 pridružena partnera, čime se potvrđuje važnost suradnje i umrežavanja svih dionika u razvoju dugoročno održivog, cjelogodišnjeg i konkurentnog turizma.
Grad Rovinj-Rovigno je u proračunu za 2025. godinu za ovu namjenu osigurao ukupno 3.000 eura. Pojedinom korisniku Grad sufinancira 50 posto troškova obrazovanja, do najviše 250 eura.