Hrvatska na karti turizma: kako održati kvalitetu i privući goste?

Najveća prijetnja hrvatskom turizmu, prema Mikuliću, su previsoke cijene i pretvaranje destinacije u preskupu.

HRT

24 Rujan 2025 I 17:18

Hrvatska na karti turizma: kako održati kvalitetu i privući goste?
Foto: Zvonimir Barišin / PIXSELL

U središnjem Dnevniku HTV-a profesor Josip Mikulić s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu govorio je o ključnim karakteristikama hrvatskog turističkog proizvoda i izazovima u njegovom daljnjem razvoju.

Prema Mikuliću, više od 60 posto turističkih kapaciteta u Hrvatskoj čini privatni smještaj, a turizam u zemlji ima izrazito sezonski karakter. Ističe i njegov značajan doprinos ukupnom gospodarstvu.

„Hrvatska ima visoku razinu sigurnosti, blizinu važnih emitivnih tržišta i prekrasne prirodne ljepote. To su karakteristike koje nas izdvajaju i na kojima trebamo paziti“, kaže Mikulić.

Gost s većom platežnom moći

Profesor naglašava da bi, u smislu kvalitete turističkog proizvoda, bilo bolje privući manji broj turista s većom potrošnjom nego veći broj koji stvara gužve.

„Dva turista troše više prostora i resursa nego jedan, pa s većim brojem gostiju raste masovnost, a smanjuje se kvalitetu doživljaja destinacije“, objašnjava.

Najveća prijetnja hrvatskom turizmu, prema Mikuliću, su previsoke cijene i pretvaranje destinacije u preskupu.

„Ekstremna sezonalnost, naročito prostorna i vremenska koncentracija na Jadranu u srpnju i kolovozu, ostaje najveća boljka sustava. Rast u predsezoni je poželjan, no on ovisi o kalendarima praznika i varira iz godine u godinu“, ističe.

Ove godine, zbog kasnog Uskrsa i dugih praznika u Njemačkoj, Hrvatska je zabilježila značajan porast posjeta u predsezoni. Mikulić upozorava da sljedeće godine raspored praznika može biti drugačiji, pa je za planiranje potrebno voditi računa o tim varijacijama.

Hrvatska turistička ponuda temelji se na sigurnosti, prirodnim ljepotama i blizini emitivnih tržišta, no uspjeh u budućnosti ovisit će o pametnom upravljanju cijenama, smanjenju sezonalnosti i održavanju kvalitete iskustva za turiste.