"Turizmom se ne možemo baviti tri mjeseca i živjeti cijelu godinu"

"Po prvi put u povijesti rast nije ostvaren samo u dva ljetna mjeseca. To je bio jedan od ključnih strateških ciljeva – smanjiti sezonalnost i ostvariti bolje rezultate u predsezoni i posezoni", kazao je Glavina. Dodao je da je rujan bio najbolji u povijesti hrvatskog turizma!

HRT

6 Listopad 2025 I 08:26

"Turizmom se ne možemo baviti tri mjeseca i živjeti cijelu godinu"
Foto: IstraIN

Ministar turizma i sporta Tonči Glavina bio je gost sinoćnjeg Dnevnika HRT-a, gdje je komentirao rezultate hrvatskog turizma, izazove sezone i planove za naredno razdoblje.

Na početku razgovora izrazio je zadovoljstvo ovogodišnjim pokazateljima, istaknuvši kako su predsezona i posezona donijele značajan rast u odnosu na prethodne godine.

"Po prvi put u povijesti rast nije ostvaren samo u dva ljetna mjeseca. To je bio jedan od ključnih strateških ciljeva – smanjiti sezonalnost i ostvariti bolje rezultate u predsezoni i posezoni", kazao je Glavina.

Dodao je da je rujan bio najbolji u povijesti hrvatskog turizma, s rastom većim od pet posto u odnosu na prošlogodišnji rekordni rezultat.

Cijene važan, ali ne presudan faktor

Na pitanje mijenjaju li se turistički trendovi zbog strategije ili rasta cijena, ministar je naglasio da je riječ o kombinaciji više faktora.

"Da su cijene jedini razlog, taj bi se trend pratio kroz cijelu godinu. Cjenovna konkurentnost je važna, ali ona je samo jedan od elemenata koji utječu na odabir destinacije", pojasnio je.

Istaknuo je da Hrvatska ide u dobrom smjeru te da se sustavno razvija cjelogodišnji turizam.

Manje kreveta, bolja popunjenost

Govoreći o izazovima sezonalnosti, Glavina je naglasio kako se turizam ne može temeljiti samo na dva ili tri mjeseca. "Konkurencija je ozbiljna, trendovi se brzo mijenjaju, a pojavljuju se i nove destinacije", rekao je.

Osvrnuo se i na zakonske promjene vezane uz kratkoročni najam u višestambenim zgradama, istaknuvši da su one nužne radi zaštite tržišta i profesionalnih iznajmljivača.

"Imali smo trend od oko 25 tisuća novih kreveta godišnje, a ove smo godine prvi put zabilježili pad kapaciteta – 2400 kreveta manje", naglasio je.

Smanjenje kapaciteta, dodao je, pozitivan je pomak koji omogućuje bolju popunjenost i veću kvalitetu smještaja.

Reforme i cjenovna konkurentnost kao prioritet

Ministar je poručio kako je nastavak reformi nužan za dugoročnu održivost hrvatskog turizma. "U turizmu nema statusa quo. Moramo zadržati konkurentnost i profitabilnost koje imamo danas", rekao je Glavina.

Kao glavnu poruku za 2026. godinu istaknuo je važnost cjenovne konkurentnosti. "Gosti destinaciju biraju prije svega prema cijeni. Naš je zadatak ponuditi kvalitetu uz realne cijene", poručio je.

Za kraj je apelirao na turistički sektor da već sada pripremi atraktivne jesenske ponude i kvalitetne paket aranžmane koji će potaknuti rani booking i produljiti sezonu.

"Važno je da se odmah cjenovno pozicioniramo i nastavimo podizati standarde i razinu usluge", zaključio je ministar.