"Turizmom se ne možemo baviti tri mjeseca i živjeti cijelu godinu"
"Po prvi put u povijesti rast nije ostvaren samo u dva ljetna mjeseca. To je bio jedan od ključnih strateških ciljeva – smanjiti sezonalnost i ostvariti bolje rezultate u predsezoni i posezoni", kazao je Glavina. Dodao je da je rujan bio najbolji u povijesti hrvatskog turizma!
HRT
6 Listopad 2025 I 08:26
Foto: IstraIN
Ministar turizma i sporta Tonči Glavina bio je gost sinoćnjeg Dnevnika HRT-a, gdje je komentirao rezultate hrvatskog turizma, izazove sezone i planove za naredno razdoblje.
Na početku razgovora izrazio je zadovoljstvo ovogodišnjim pokazateljima, istaknuvši kako su predsezona i posezona donijele značajan rast u odnosu na prethodne godine.
"Rast ostvarujemo u pred i posezoni što ide u prilog svim aktivnostima koje kao Vlada poduzimamo i uz ove rezultate zadovoljni smo i dosadašnjim tijekom posezone u kojoj ostvarujemo 5% veći turistički promet u usporedbi s istim razdobljem prošle godine“, istaknuo je ministar turizma i sporta.
"Rast ostvarujemo u pred i posezoni što ide u prilog svim aktivnostima koje kao Vlada poduzimamo i uz ove rezultate zadovoljni smo i dosadašnjim tijekom posezone u kojoj ostvarujemo 5% veći turistički promet u usporedbi s istim razdobljem prošle godine", istaknuo je ministar turizma i sporta.
11:02Prije 5 d30.09.2025
"Po prvi put u povijesti rast nije ostvaren samo u dva ljetna mjeseca. To je bio jedan od ključnih strateških ciljeva – smanjiti sezonalnost i ostvariti bolje rezultate u predsezoni i posezoni", kazao je Glavina.
Dodao je da je rujan bio najbolji u povijesti hrvatskog turizma, s rastom većim od pet posto u odnosu na prošlogodišnji rekordni rezultat.
Cilj je predstaviti izvanredne primjere održivih praksi te postaviti više standarde za turistički sektor u Hrvatskoj, kao i ojačati globalnu poziciju Hrvatske kao odgovorne i konkurentne destinacije.
UN Tourism upozorava da gotovo polovica mladih u destinacijama u nastajanju nema odgovarajuću obuku, pa je nužno ulagati u kvalitetno obrazovanje i strukovno osposobljavanje.
11:30Prije 7 d28.09.2025
Cijene važan, ali ne presudan faktor
Na pitanje mijenjaju li se turistički trendovi zbog strategije ili rasta cijena, ministar je naglasio da je riječ o kombinaciji više faktora.
"Da su cijene jedini razlog, taj bi se trend pratio kroz cijelu godinu. Cjenovna konkurentnost je važna, ali ona je samo jedan od elemenata koji utječu na odabir destinacije", pojasnio je.
Istaknuo je da Hrvatska ide u dobrom smjeru te da se sustavno razvija cjelogodišnji turizam.
Manje kreveta, bolja popunjenost
Govoreći o izazovima sezonalnosti, Glavina je naglasio kako se turizam ne može temeljiti samo na dva ili tri mjeseca. "Konkurencija je ozbiljna, trendovi se brzo mijenjaju, a pojavljuju se i nove destinacije", rekao je.
Osvrnuo se i na zakonske promjene vezane uz kratkoročni najam u višestambenim zgradama, istaknuvši da su one nužne radi zaštite tržišta i profesionalnih iznajmljivača.
"Imali smo trend od oko 25 tisuća novih kreveta godišnje, a ove smo godine prvi put zabilježili pad kapaciteta – 2400 kreveta manje", naglasio je.
Smanjenje kapaciteta, dodao je, pozitivan je pomak koji omogućuje bolju popunjenost i veću kvalitetu smještaja.
Reforme i cjenovna konkurentnost kao prioritet
Ministar je poručio kako je nastavak reformi nužan za dugoročnu održivost hrvatskog turizma. "U turizmu nema statusa quo. Moramo zadržati konkurentnost i profitabilnost koje imamo danas", rekao je Glavina.
Kao glavnu poruku za 2026. godinu istaknuo je važnost cjenovne konkurentnosti. "Gosti destinaciju biraju prije svega prema cijeni. Naš je zadatak ponuditi kvalitetu uz realne cijene", poručio je.
Za kraj je apelirao na turistički sektor da već sada pripremi atraktivne jesenske ponude i kvalitetne paket aranžmane koji će potaknuti rani booking i produljiti sezonu.
"Važno je da se odmah cjenovno pozicioniramo i nastavimo podizati standarde i razinu usluge", zaključio je ministar.
Prve večeri u Tinjan stiže jedna od najvećih hrvatskih glazbenih diva Jelena Rozga u pratnji Night expresa, u subotu će publiku zabavljati Jole i Mauro Staraj, a u nedjelju uvijek rasplesani i raspjevani Koktelsi.
Dopunski izbori u Istri pokazali su dominantan trend minimalne izborne konkurencije i slabog angažmana birača manjina. Dok je u Brtonigli zabilježen značajniji odaziv i izborna borba, u ostalim jedinicama lista kandidata bila je jedina opcija, što umanjuje stvarnu demokratsku dinamiku.
Inspiriran slikovitim kućama zbijenima uz morsku obalu, vizualni identitet koristi raznobojne etikete kako bi označio intenzitet ulja, dok raspored i kombinacija boca stvaraju kompoziciju nalik Rovinju.
"Po prvi put u povijesti rast nije ostvaren samo u dva ljetna mjeseca. To je bio jedan od ključnih strateških ciljeva – smanjiti sezonalnost i ostvariti bolje rezultate u predsezoni i posezoni", kazao je Glavina. Dodao je da je rujan bio najbolji u povijesti hrvatskog turizma!
Još izraženiji rast bilježe postojeći stambeni objekti, čije su cijene u drugom kvartalu porasle za 5,2 posto u odnosu na početak godine, odnosno za čak 13,7 posto na godišnjoj razini.
"Rast ostvarujemo u pred i posezoni što ide u prilog svim aktivnostima koje kao Vlada poduzimamo i uz ove rezultate zadovoljni smo i dosadašnjim tijekom posezone u kojoj ostvarujemo 5% veći turistički promet u usporedbi s istim razdobljem prošle godine“, istaknuo je ministar turizma i sporta.
Iako se rashodi smanjuju za 223 milijuna eura to ne znači da će se manje trošiti. Ministar financija Marko Primorac poručio je i da u odnosu na prvotne projekcije očekuju i nešto višu stopu inflacije na godišnjoj razini.