Inflacija na godišnjoj razini u rujnu iznosi 4,2 %
Najviši rast cijena na godišnjoj razini zabilježen je u skupini Stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva te iznosi 8,8 %.
Media servis
15 Listopad 2025 I 15:12
PexelsIlustracija
Državni zavod za statistiku objavio je kako inflacija u rujnu na godišnjoj razini iznosi 4,2 posto, dok u odnosu na kolovoz ove godine, dakle na mjesečnoj razini, iznosi 0,4 posto.
Najviši rast cijena na godišnjoj razini zabilježen je u skupini Stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva te iznosi 8,8 posto. Priopćenje Državnog zavoda za statistiku prenosimo u cijelosti.
Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene harmoniziranim indeksom potrošačkih cijena, u listopadu 2025. u odnosu na listopad 2024. (na godišnjoj razini) u prosjeku su više za 4,0%, dok su u odnosu na rujan 2025. (na mjesečnoj razini) u prosjeku niže za 0,2%.
Najveći godišnji rast cijena zabilježen je u kategoriji stanovanja, vode, električne energije, plina i ostalih goriva, s porastom od 8,1 posto.
07:20Prije 76 d17.09.2025
"Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u rujnu 2025. u odnosu na rujan 2024. (na godišnjoj razini) u prosjeku su više za 4,2%, dok su u odnosu na kolovoz 2025. (na mjesečnoj razini) u prosjeku više za 0,4%.
Promatrano prema glavnim skupinama klasifikacije ECOICOP, na godišnjoj razini, najveći porast potrošačkih cijena u prosjeku je ostvaren u skupinama Stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva, za 8,8% (doprinos porastu od +1,49 postotnih bodova), Restorani i hoteli, za 7,0% (+0,36 postotnih bodova), Hrana i bezalkoholna pića, za 5,7% (+1,52 postotna boda), Alkoholna pića i duhan, za 5,3% (+0,26 postotnih bodova), Zdravlje te Razna dobra i usluge, po svakoj skupini za 4,5% (doprinos porastu od +0,14 postotnih bodova u skupini Zdravlje te +0,28 postotnih bodova u skupini Razna dobra i usluge), Rekreacija i kultura, za 3,2% (+0,17 postotnih bodova), Komunikacija, za 2,4% (+0,12 postotnih bodova), te Pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva, za 0,2% (+0,01 postotni bod).
Prema harmoniziranom indeksu potrošačkih cijena (HICP), koji omogućava usporedbu s drugim članicama Europske unije, inflacija u Hrvatskoj u srpnju na godišnjoj razini iznosi 4,5 posto, dok je na mjesečnoj razini zabilježen rast od 1,2 posto.
16:08Prije 122 d01.08.2025
Porast cijena na godišnjoj razini ublažio je pad cijena u skupinama Obrazovanje, za 1,0% (doprinos padu od -0,01 postotnog boda) te Prijevoz, za 0,8% (-0,11 postotnih bodova).
Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene harmoniziranim indeksom potrošačkih cijena, u rujnu 2025. u odnosu na rujan 2024. (na godišnjoj razini) u prosjeku su više za 4,6%, dok su u odnosu na kolovoz 2025. (na mjesečnoj razini) u prosjeku niže za 0,6%."
Vozač je zbog neprilagođene brzine prednjim dijelom automobila udario u zadnji dio automobila, zagrebačke registracijske oznake, kojim je ispred njega upravljao 23-godišnjak.
Nesreća se dogodila 1. prosinca oko 10.30 sati u Puli kada je nepoznati vozač upravljao automobilom kolnikom Ulice Dubrovačke bratovštine te je na pješačkom prijelazu udario u maloljetnu pješakinju
Ako se radi o plemenitoj periski, otkriće novih mladih jedinki predstavlja ohrabrujuću vijest. Ako je riječ o Pinna rudis, ovo bi bio najsjeverniji dosad zabilježeni nalaz u Mediteranu.
"Predlaže se dodatno umanjenje porezne osnovice za već porezno priznate rashode za dana sponzorstva koje su ugovorena u tuzemstvu za kulturne, znanstvene, odgojno-obrazovne, zdravstvene, humanitarne, sportske, vjerske, ekološke i druge opće korisne svrhe."
Svojim izborom, Mihael Slivar postaje i članom Predsjedništva HDZ-a Istarske županije i Nacionalnog odbora Mladeži HDZ-a – politički vrlo bitnih tijela unutar stranke.
Glavna direktorica HUP-a Irena Weber izdvojila je glavni zadatak: ‘‘Stvarati okruženje koje potiče produktivnost, inovacije i izvoz jer mala i otvorena ekonomija kao što je naša s malim unutarnjim tržište može kontinuirano povećavati bogatstvo naroda samo snažnim izvozom svojih roba i usluga.
Ovogodišnji rezultati CCPI izvješća daju nam do znanja da prostor za napredak postoji i da je nužan dodatan politički i gospodarski angažman kako bi strateške mjere u Hrvatskoj bile provedene i kako bi mlađim naraštajima mogli osigurati budućnost kakvu zaslužuju.
"Takva partnerstva osnažuju vidljivost naše zemlje na globalnoj razini te jačaju cjelokupnu turističku ponudu u svakom godišnjem dobu, što je ključ za razvoj hrvatskog turizma u smjeru održivosti, cjelogodišnjeg poslovanja i disperzije turističkog prometa“, izjavio je Kristjan Staničić.