RADOVI ĆE TRAJATI 17 MJESECI Tijekom gradnje novog lukobrana u Rovinju djelomična ograničenja za ribare i nautičare

Rovinj uskoro kreće u izgradnju novog sjevernog lukobrana na otoku Sveta Katarina, investicije vrijedne više od osam milijuna eura, koja će znatno povećati sigurnost i otpornost gradske luke na sve češća ekstremna nevremena i visoke valove uzrokovane klimatskim promjenama.

Igor Franković
Igor Franković

29 Listopad 2025 I 06:15

RADOVI ĆE TRAJATI 17 MJESECI Tijekom gradnje novog lukobrana u Rovinju djelomična ograničenja za ribare i nautičare
Foto: IstraIN

Rovinj uskoro kreće u realizaciju jednog od najvažnijih pomorskih infrastrukturnih projekata u novijoj povijesti – izgradnju sjevernog lukobrana na otoku Sveta Katarina, investiciju vrijednu više od osam milijuna eura.

Riječ je o projektu koji provodi Županijska lučka uprava Rovinj, uz sufinanciranje iz europskih fondova kroz program Konkurentnost i kohezija 2021.–2027., a cilj mu je dugoročno povećati sigurnost i funkcionalnost rovinjske luke.

Kako pojašnjava ravnatelj Županijske lučke uprave Rovinj Rudolf Marić, primarna svrha novog lukobrana je zaštita akvatorija od vjetrova i valova koji dolaze iz smjera Ponenta i Tramuntane, dvaju pravaca koji najčešće ugrožavaju rovinjsku luku.

„Godinama se smatralo da su valovi visoki do pet metara granica s kojom treba računati. Međutim, nova mjerenja s valografa postavljenih izvan Rovinja pokazala su da visine dosežu i više od osam metara, što jasno govori koliko se uvjeti na moru mijenjaju.

Klimatske promjene više nisu teorija, nego stvarnost kojoj se moramo prilagoditi“, ističe Marić.

Foto: IstraIN

Radovi bi trebali započeti najkasnije do 5. studenoga ove godine, što je krajnji zakonski rok za uvođenje izvođača u posao, dok je završetak projekta, zajedno s uporabnom dozvolom, planiran do 1. travnja 2027. godine. Trenutno su u tijeku pripremni radovi – hidrološki i geodetski premjeri te organizacija gradilišta.

Novi će lukobran biti nasuta građevinska konstrukcija od oko 35 tisuća kubičnih metara kamenog materijala, s obalom izvedenom od betonskih prefabriciranih blokova.

Posebno je važno što će u konstrukciju biti ugrađen propust za cirkulaciju mora površine 60 četvornih metara, čime se osigurava prirodno strujanje i sprječava stagnacija vode unutar luke.

Pristup lukobranu s otoka Sv. Katarina bit će omogućen prednapregnutom armirano-betonskom konstrukcijom oslonjenom na četiri pilota promjera jednog metra.

Foto: Lučka uprava Rovinj

Tijekom izvođenja radova, plovidba će biti djelomično ograničena, no neće doći do potpune blokade prometa.

„U određenim fazama gradnje zbog korištenja teške građevinske mehanizacije i dizalica bit će potrebno privremeno prilagoditi režim plovidbe, no učinit ćemo sve da ribari i vlasnici brodica mogu što normalnije funkcionirati“, kaže Marić.

Nakon dovršetka, sjeverni će lukobran značajno povećati otpornost luke na valove, štetne utjecaje nevremena i eroziju obale, ali i osigurati dugoročno očuvanje pomorske tradicije Rovinja.

„Ovo je projekt koji će služiti generacijama. Ne gradimo samo lukobran, već čuvamo ono što Rovinj jest – grad mora, sigurnosti i zajedništva“, zaključuje Marić.