Staničić: Raznolikost naše ponude svrstava nas u sam vrh europskih turističkih destinacija
Predstavnici hrvatske turističke ponude sudjelovat će od 4. do 6. studenog na jednom od najvažnijih turističkih sajmova - World Travel Market u Londonu.
Media servis
3 Studeni 2025 I 14:32
Foto: HTZ
Početak studenog tradicionalno je rezerviran za jedan od najvećih i najvažnijih svjetskih turističkih sajmova, World Travel Market, koji će u Londonu okupiti desetke tisuća turističkih djelatnika iz cijeloga svijeta. Ukupnu ponudu hrvatskog turizma ondje će od 4. do 6. studenog predstaviti i Hrvatska turistička zajednica.
"Očekuje nas puno događanja i vjerujem da ćemo se jako dobro predstaviti i ove godine", rekao je za Media servis direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić uoči londonskog sajma.
Radionica je poslužila kao odlična platforma za međusobno upoznavanje predstavnika hrvatskih turističkih kompanija i institucija te korejskih agenata i turoperatora kojima su ovom prigodom predstavljene aktualnosti hrvatske turističke ponude.
Japanski su turisti u Hrvatskoj u prvih osam mjeseci ove godine ostvarili porast od 5% u dolascima i 4% u noćenjima u odnosu na isto razdoblje lani.
13:35Prije 40 d24.09.2025
"Moram reći da ove godine imamo 27 suizlagača iz gotovo cijele Hrvatske, da će biti prisutni ključni sudionici hrvatske turističke industrije, dio sustava turističkih zajednica i na taj način ćemo predstaviti hrvatsku turističku ponudu. Ujedno ćemo sajam iskoristiti za brojne susrete, razgovore i sastanke s glavnim partnerima na britanskom tržištu, prije svega s udruženjem britanskih turoperatora."
Staničić je najavio i potpisivanje sporazuma o suradnji. "Iskoristit ćemo, isto tako, prigodu i potpisati jedan sporazum o suradnji između Jet2.com-a, kao jednog od najznačajnijih partnera koji u Hrvatsku dovozi značajan broj turista s britanskog tržišta, na temelju kojeg ćemo dalje, u sklopu suradnje, provoditi niz marketinških i promotivnih aktivnosti na britanskom tržištu."
Najbolje stoje Istra, Splitsko-dalmatinska županija i Kvarner, a dobre brojke bilježi i metropola. Ostvaren je jedan od strateških ciljeva, a to je da se fokus maknuo sa špice sezone.
08:40Prije 60 d04.09.2025
Otkrio je i što očekuje posjetitelje na hrvatskom štandu.
"Napravit ćemo jedno gastro događanje, s obzirom na činjenicu da Hrvatska svake godine raste u sklopu razvoja enogastronomije, gdje će naši poznati chefovi, gospodin Rudolf Štefan i Ante Udovičić zapravo predstaviti i našu tradicionalnu kuhinju u jednoj, ja bih rekao, suvremenoj interpretaciji."
Hrvatska turistička zajednica stavit će u prvi plan i sve one već dobro poznate motive dolaska, zanimljive u pred i post sezoni, poput zdravstvenog i kongresnog turizma, nautike i enogastronomije, najavio je Staničić. No, po čemu se hrvatska ponuda izdvaja?
"Ja bih rekao da je hrvatska turistička ponuda danas iznimno konkurentna po pitanju i kvalitete, i raznolikosti turističke ponude, i to nas svrstava u sam vrh europskih turističkih destinacija. Zato i ove godine imamo rast s britanskog tržišta i u dolascima i u noćenjima, ali naravno i s brojnih drugih tržišta."
Staničić očekuje nastavak pozitivnih trendova, kao i nastavak promotivnih aktivnosti s najvažnijim turoperatorima, a posebno avioprijevoznicima.
Uz cjelogodišnje letove, naglasak se, dodao je, stavlja na raniji početak letova u proljeće i kasniji završetak u jesen, što će omogućiti hrvatskim destinacijama da budu dostupnije emitivnim tržištima.
Projekt je interdisciplinarno kulturno-antropološko istraživanje i participativni rad u zajednici, a fokus je na ulozi žena u brodogradilištu Uljanik te njihovu doprinosu društvenom, kulturnom i urbanom razvoju Pule.
"Predviđa se mogućnost uvođenja nagrada za osobe koje prijavljuju protuzakonito odbacivanje otpada, bilo u prirodi ili pored spremnika, kao i uvođenje video nadzora na lokacijama na kojima se može očekivati nepropisno odbacivanje otpada, kao i zapošljavanje većeg broja komunalnih redara"
Interes je rastao iz sata u sat. „Prvotno smo dogovorili po jednu izvedbu u Puli i Opatiji. U Opatiji je prva planula pa su tražene još dvije, potom se rasprodao termin u Puli pa smo dodali i tamo još jedan. Na kraju smo stali na pet, jer šesta u jednom danu ne dolazi u obzir“, navodi Rabar.
Unatoč pričama o turističkom podbačaju, vodeće istarske hotelijerske kompanije pokazale su iznimnu otpornost – i više od toga. Financijska izvješća za prvih devet mjeseci ove godine otkrivaju stabilnu potražnju, rast prihoda i profitabilnosti.
''Opravdan zahtjev je da stanovi za najam, za kupovinu za mlade obitelji, studentski kreveti u studentskim domovima i u najmu zapravo budu priuštivi i da oni ne moraju spavati ispod mosta. To je zapravo naša poanta."
Prisutnima na radionici je prezentirana i mogućnost prijave na Javni poziv Istarske županije te na Javni poziv Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Porezna uprava objavila je novu listu poreznih dužnika, na kojoj se nalaze više od tisuću tvrtki iz cijele Hrvatske, među njima i više od stotinu subjekata iz Istre, čiji se dugovi kreću od desetaka tisuća pa sve do višemilijunskih iznosa, dok pojedine fizičke osobe duguju stotine tisuća eura.