Glavina: Pojačat ćemo marketinška ulaganja na britanskom tržištu kako bi se povećao aviopromet

Hrvatsku delegaciju na turističkom sajmu World Travel Market predvode ministar turizma Tonči Glavina i direktor HTZ-a Kristjan Staničić koji tijekom sajma održavaju sastanake s relevantnim turističkim dionicima.

Media servis

5 Studeni 2025 I 10:28

Glavina: Pojačat ćemo marketinška ulaganja na britanskom tržištu kako bi se povećao aviopromet
HTZ

U Londonu se održava jedan od najvećih turističkih sajmova na svijetu - World Travel Market. Ukupnu ponudu hrvatskog turizma predstavlja Hrvatska turistička zajednica s 30-ak suizlagača. Hrvatsku delegaciju predvode ministar turizma Tonči Glavina i direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Tisuće turističkih profesionalaca i ove je godine stiglo u London zaključiti ovu i dogovarati suradnje za iduću turističku godinu. Prilika je ovo da vidimo trendove i najave za sljedeću turističku godinu, ali i za zimski period postojeće, rekao je ministar turizma Tonči Glavina.

"Na UK tržištu stojimo dobro. Trendovi su nam dobri. Ovo je jedno od pet tržišta koji se u našem aranžmanu nalazi unutar top deset tržišta gdje smo imali rast ove godine i broja dolazaka i broja noćenja, i s nekim blagim optimizmom gledamo i na sljedeću godinu što se tiče tržišta Ujedinjenog Kraljevstva."

Prema istraživanjima i procjenama britanske udruge putničkih agencija i u idućoj se godini očekuje zadržavanje istog intenziteta putovanja, rekao je Glavina.

"Ali ono što je posebno interesantno za ovo tržište u najavama za sljedeću godinu gosti iskazuju veći interes za putovanje i u četvrtom i u petom i u šestom mjesecu, kao i u devetom, desetom, a čak najmanji interes je za putovanja u srpnju i nešto malo veći u kolovozu, a to je, recimo, vrlo indikativno za našu turističku strukturu."

Dodao je da u Britaniji traje rasprava o novom proračunu i najavljuje se uvođenje novih poreza, što zbog postcovida, što zbog postbrexita. "Očekivanja su da će se možda gospodarstvo ili smanjiti ili ostati na istoj razini, tako da će biti veliki uspjeh ponoviti turističke rezultate koje imamo ove godine. I upravo zbog toga je iznimno važno da pokažemo s cjenovnom konkurentnošću jedan novi iskorak, a evo ovim putem pozivam posebno da se obrati pozornost na mjesec srpanj gdje će trebati izaći s posebnim paketima i cijenama da bi zadržali brojke koje smo imali ove godine."

Govoreći o cjenovnoj konkurenciji Glavina je poručio kako procjene partnera govore da je Hrvatska u blagom rastu u odnosu na druge glavne turističke zemlje poput Španjolske, Grčke i Italije u koje ipak putuje puno veći broj britanskih gostiju. Glavina je najavio kako se na britanskom, ali i na drugim važnim tržištima za Hrvatsku planira povećanje ulaganja u marketinške kampanje kako bi se povećao aviopromet.

HTZ

Kada je riječ o avioprometu, u Londonu je potpisan sporazum o suradnji između Hrvatske turističke zajednice i jednog od najvećih avioprijevoznika u Velikoj Britaniji. Direktor HTZ-a Kristjan Staničić: "Evo mi smo danas potpisali memorandum o suradnji s jednim od najvećih britanskih turoperatora Jet2.com, koji u Hrvatsku dovodi najveći broj britanskih turista. Poznato je da oni lete u Dubrovnik, Split i Pulu. Razgovarali smo o proširenju suradnje u sljedeće četiri godine, za razdoblje ‘26. - ‘29."

Hrvatska se memorandumom obvezala dovesti još veći broj britanskih turista u Hrvatsku, za sljedeću godinu su najavljeni i neki novi letovi. "I prema tom memorandumu Jet2.com se obvezao da će povećati broj turista u Hrvatsku za 45 posto. U tome će im HTZ kao partner pomoći sa znatnim financijskim sredstvima u smislu zajedničkog oglašavanja i mi ćemo sa sustavom turističkih zajednica pripremiti promotivne kampanje za sljedeću godinu."

Staničić je uvjeren da će i sljedeća turistička godina biti uspješna, kao pozitivno izdvaja rast interesa za pred i post sezonu, ipak poziva na oprez.

"Zaista moramo biti svi oprezni. Uvijek je uz sigurnost pitanje cijena u ovoj, ali i u sljedećoj godini ono koje će biti odlučujući faktor za izbor destinacija i ja vjerujem da ćemo zajedničkim snagama svim tim izazovima znati odoljeti kao i ove godine."

Prema podacima sustava eVisitor s britanskog tržišta u našoj je zemlji tijekom prvih 10 mjeseci ostvareno 825 tisuća dolazaka i 4,1 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani rast od 1 posto u dolascima i 2 posto u noćenjima. Britanci su najviše noćenja ostvarili u Dubrovačko-neretvanskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji.

Za kraj recimo i da je posebnost ovogodišnjeg izdanja sajma WTM Trend Fest, novi kulturni program koji promovira gastronomiju, wellness, pop kulturu, sport i avanturu, a svoje vještine demonstrirali su ovom prilikom i hrvatski chefovi. U sklopu hrvatskog štanda održana je i prezentacija hrvatske eno-gastronomije, a po prvi put je postavljen i „Find your Pomalo“ kutak koji predstavlja mjesto za kratki predah, bijeg od stresne svakodnevice i približavanje inozemnim partnerima hrvatskog pomalo načina života.