HGK prognozira snažniji Crni petak i blagdanski shopping - potrošnja će doseći 108 MILIJUNA EURA!

U prvih 20 dana studenoga nastavljen je rast broja računa u trgovini na malo, i to za 1,18 posto., a očekuje se da će se trend nastaviti do kraja mjeseca.

Media Servis

27 Studeni 2025 I 13:57

HGK prognozira snažniji Crni petak i blagdanski shopping - potrošnja će doseći 108 MILIJUNA EURA!
Pexels

Pozitivni makroekonomski pokazatelji i trendovi u maloprodaji, koji se bilježe od početka godine, upućuju na to da se može očekivati nešto veća potrošnja na Crni petak i tijekom cijelog prosinca, u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, prioopćili su iz HGK.

U prvih deset mjeseci ove godine zabilježen je rast broja fiskaliziranih računa od 0,56 posto i rast prometa od 6,53 posto, dok je prosječan iznos fiskaliziranog računa iznosio je 17,47 eura, što je rast od 5,93 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

U prvih 20 dana studenoga nastavljen je rast broja računa u trgovini na malo, i to za 1,18  posto., a očekuje se da će se trend nastaviti do kraja mjeseca.

Prema procjenama, na sam Crni petak  bit će izdano oko 5,1 milijun računa, a potrošnja bi mogla dosegnuti 108 milijuna eura. To je gotovo 7 milijuna eura više nego lani,  kada je potrošeno 101,2 milijun eura.

U studenome i prosincu prošle godine zabilježeni su veći prosječni iznosi računa u odnosu na ostatak godine i to  za 6,6 posto u studenom te za 15,42 posto u prosincu, što ukazuje da se marketinška aktivnost Crnog petka prelila na cijeli mjesec.

Pojačanu aktivnost Crnog petka potvrđuje i istraživanje HGK po kojem gotovo polovica potrošača impulzivno kupuje prilikom prigodne kupovine, najčešće se radi o „utješnoj“ kupovini - nagrada samom sebi za ostvareni uspjeh (27,3 %) te kupovini za buduće potrebe (23,6%), što uključuje poklone i drugo.

Za oba spola pokretač impulsne kupovine je prilika - prigodni popust i sezonska sniženja. Žene prosječno kupuju više, dok su muškarci spremni izdvojiti veće iznose.

Potrošači sve više klikaju umjesto odlaska u trgovine, a blagdanski shopping ulazi u rekordnu sezonu

Istraživanje HGK također potvrđuje da kupovina iz fizičkih trgovina sve više seli na internet. U posljednja tri mjeseca na specijaliziranim internetskim prodavaonicama kupovalo  je 75 posto potrošača, što je za 4  posto više nego u 2024. 

Uz pretpostavku nastavka pozitivnog trenda u maloprodaji, u prosincu se očekuje potrošnja od oko 2,5 milijarde eura, (u odnosu na lanjskih 2.3  milijarde) te izdavanje oko 124.6  milijuna računa.

I ovih blagdana birajmo kvalitetne domaće proizvode označene znakovima prepoznatljivosti Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko, koji potvrđuju izvrsnost i podrijetlo.

Time podržavamo domaće proizvođače, čuvamo radna mjesta i jačamo konkurentnost gospodarstva - što je ključna poruka kampanje Kupujmo hrvatsko, koju HGK provodi gotovo tri desetljeća.