U kongresnoj dvorani hotela Lone u Rovinju održan je 10. Kongres pod nazivom ''Godina velikih promjena''. Ovaj kongres je usredotočen na čvršće povezivanje struke s razvojem prometne politike u Republici Hrvatskoj.
Potpredsjednik Vlade i Ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković osvrnuo se na jednu od ključnih tema a to je cestovna infrastruktura, posebice fokusirana na buduće planove za državne ceste.
''Govorimo o cestovnoj infrastrukturi općenito, u narednom razdoblju uglavnom je riječ o državnim cestama, a onda tu dolazi u obzir realizacija brzih cesta koje nismo uspjeli dovršiti, a mnoge su već krenule u realizaciju.
Hrvatske ceste, budući da uspješno provode projekte, će uglavnom uz pomoć nešto manjim dijelom europskih sredstava više uz pomoć i međunarodnih kreditnih institucija u sljedećih desetak godina završiti tu mrežu brzih cesta,'' poručuje Butković.
Govoreći o Istarskom ipsilonu, Butković je istaknuo je da se projekt gotovo privodi kraju.
''Projekt je započet 2016. godine s realizacijom i dovršetkom Istarskog ipsilona, a sada je većina istarske strane praktički završena.
Iznimke su samo dva vijadukta koji trebaju biti dovršeni kao dio ceste koja vodi do druge cijevi tunela Učka, te dovršetak puta do Matulja.
Naglasak je stavljen na napredak koji je postignut na tom projektu i važnost njegove gotovo potpune realizacije,'' zaključuje Butković.
Kongresu je prisustvovao i generalni direktor Bina Istra Dario Silić, koji se osvrnuo na podfazu 2B2-3 koja uključuje izgradnju drugog vijadukta preko rijeke Mirne te vijadukta Limska Draga, kako bi se završio puni profil te dionice.
''Vijadukt od Kanfanara prema Limskoj Dragi dug je nekih 552 metra, a po dovršetku ove podfaze, mreža Istarskog ipsilona bit će u cijelosti izgrađena u punom profilu, odnosno s mrežom autocesta, njegova ukupna procijenjena vrijednost je oko 200 milijuna eura.'' poručuje Silić.
Dario Silić, predstavnik Bina Istre iznio je važne informacije o napretku projekta koncesijskih aktivnosti.
''Potpisivanje izmjena i dopuna ugovora o koncesiji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture u devetom mjesecu predstavlja ključni korak prema ostvarenju naših ciljeva.
Nakon što je odobrenje Europske komisije dobiveno te nakon ispunjenja 356 predviđenih preduvjeta, s ponosom možemo istaknuti da smo uspješno započeli izgradnju prvih 10 kilometara ceste od Matulja do Učke.
Ova faza projekta predstavlja značajan napredak, ali radimo predano kako bismo nastavili s tempom i kvalitetom u daljnjem razvoju infrastrukture.
U skladu s našim planovima, očekujemo da ćemo do kraja tekuće godine pokrenuti radove na vijaduktu Mirna, što će dodatno ojačati našu posvećenost pružanju modernih i sigurnih prometnih rješenja za zajednicu.
Ovo je važan korak prema ostvarenju naših ciljeva i doprinosu razvoju infrastrukture u regiji.''