Nautički turizam predstavlja sve važniji segment turističke ponude Hrvatske, posebno u obalnim područjima pa tako i u Istri.
S dugom tradicijom pomorstva, Hrvatska se istaknula kao jedno od najpoželjnijih odredišta za nautičare iz cijelog svijeta, što je doprinjelo sjajnim uspjesima.
Da su zbog toga, više nego zadovoljni, potvrdio nam je član uprave ACI d.d. Ivan Herak.
"Prošla godina, 2003., bila je rekordna s gotovo 36 milijuna eura poslovnih prihoda u svim našim marinama, što je gotovo 3 milijuna eura više u odnosu na prethodnu godinu.
Posebno veseli što je najveći rast zabilježen u segmentu godišnjeg veza. To se odrazilo i na bruto financijski rezultat, koji je iznosio gotovo 4 milijuna eura, a isti trend se nastavio i ove godine.
U prvom polugodištu 2024. ACI je ostvario ukupno 15,1 milijuna eura prihoda od prodaje, što je za 9% više u odnosu na prethodnu godinu ili 1,2 milijuna eura više, pri čemu je najveći rast, i to u visini 1,1 milijun eura, zabilježen kod usluge godišnjeg veza.
Najveća ulaganja ostvarena su u ACI marinama Rab i Skradin.
Taj uspjeh svakako je posljedica povoljnih općih okolnosti koje se tiču turističke potražnje, ali i velikog truda i zalaganja svih naših zaposlenika te ulaganja u infrastrukturu i ostale segmente ponude koje ACI kontinuirano provodi. Ove godine najveća ulaganja ostvarena su u ACI marinama Rab i Skradin.", poručio je Herak.
Osim toga, otkrio nam je i kako se bore protiv sezonalnosti u turizmu.
"Polako se situacija stabilizira. Međutim, to još uvijek nije dovoljno kada govorimo o povratu ulaganja. Ključno je pitanje da svi moramo raditi jako puno na tome da naš turizam, posebno nautički turizam, hoteli, kampovi i privatni smještaj, donosi veću dodanu vrijednost.
Puno godina učenja stvorilo je dovoljno domaće pameti!
Ulaganje u nautiku ima izuzetno dug rok povrata, naravno, ovisno o lokaciji i sadržaju. Iako ta ulaganja zahtijevaju puno vremena, doprinose značajno ne samo trgovačkim društvima koja upravljaju koncesijskim područjima, nego i cijeloj državi te satelitskoj bilanci destinacije, bilo da je riječ o županiji, gradu ili državi.
Gledano iz užih i širih aspekata, čini se da idemo u dobrom smjeru. Puno godina učenja stvorilo je dovoljno domaće pameti da se krene u ispravnu valorizaciju. Nastavimo tim putem, jer izgleda obećavajuće.
Želim naglasiti da turizam čini gotovo 11,5% bruto društvenog proizvoda Hrvatske. Brojke koje ostvarujemo posljednjih godina, kada ih usporedimo s brojkama iz devedesetih godina, pokazatelji su fizički i financijski znatno jači.
Turizam može biti poguban ako uništavamo prostor i okoliš!
Međutim, prostora za napredak još uvijek ima mnogo. Idealni turistički proizvod je onaj poput Rovinja s Maistrom i ACI-jem te bi ovako turizam trebao izgledati u cijeloj Hrvatskoj.
Ovi aspekti razvoja turizma zahtijevaju našu veliku pažnju.
Turizam može biti poguban ako uništavamo prostor i okoliš te ako domicilno stanovništvo ima lošiju kvalitetu života.", zaključio je Ivan Herak, član uprave ACI d.d.
Foto:FB/ Ivan Herak
Ostavite komentar