Ako ste naumili ovih dana u Puli napraviti novu osobnu iskaznicu, naoružajte se strpljenjem. Ili još bolje slobodnim danom. A ako koristite uslugu rezerviranja termina unaprijed, budite sigurni da to neće biti "ovih dana", nego tek negdje u listopadu.
Mnogi se povesele kad pred zgradom PU istarske ne zateknu standardnu gužvu, ali im veselje bude kratkog daha. Izostanak gužve nikako ne znači da će posao obaviti brzo. Neće ga najvjerojatnije obaviti ni u tom danu.
Izgleda da je posla oko izdavanja osobnih iskaznica i putovnica, prijava i odjava prebivališta i boravišta, izdavanja uvjerenja o prebivalištu i prijave privremenog odlaska izvan Hrvatske, toliko da redomat već nakon jednog sata rada šaltera, a možda i prije, obustavlja izdavanje brojeva.
Konkretno, šalter se otvara u 8 sati, a u četvrtak, 22. rujna, već se oko 9 sati nije mogao preuzeti broj, ni na ulazu u zgradu ni on-line. Procijenjeno je, naime, da predmeti neće biti obrađeni u tom danu iako je uredovno vrijeme do 14.30!
Dakle, zaboravite da ćete dokumente po starom dobrom običaju izraditi kad vam se, recimo, zbog smanjenih obaveza za to ukaže prilika.
"Od 3. siječnja ove godine u sjedištu policijske uprave započelo se s rješavanjem zahtjeva stranaka putem e-redomata za izdavanje brojeva građana. Građani svoj redni broj za pojedinu uslugu mogu neposredno preuzeti na redomat uređaju smještenom na ulazu u prostore upravnih poslova, a također imaju mogućnost uzimanja broja putem pametnog mobitela.
Isto tako, građani mogu putem aplikacije za mobilni pristup redomat.mup.hr rezervirati svoj termin unaprijed pomoću pametnih mobitela ili računala, s time da je omogućeno rezerviranje termina za 15 dana unaprijed. Ujedno je putem aplikacije za mobilni pristup redomat.mup.hr omogućeno praćenje reda čekanja putem pametnog telefona", odgovaraju nam iz Ureda načelnika PU istarske.
Rezerviranje termina za 15 dana pohvalno je, ako ćemo i usluge MUP-a početi promatrati kroz prizmu listi čekanja za specijalističke liječničke preglede. Zašto se to toliko čeka?
"U posljednje vrijeme došlo je do iznimnog povećanja obima poslova na poslovima prijavništva i osobnih isprava obzirom da građani kojima su dokumenti istekli u vrijeme situacije s COVID-om podnose zahtjeve za izdavanje novih dokumenata, iako se ti dokumenti i dalje smatraju valjanima i nakon isteka roka važenja, a najduže 30 dana od dana proglašenja prestanka epidemije.
Zbog iznimno velikog broja stranaka prati se broj uzetih listića na sustavu za elektronsku regulaciju reda čekanja te se sukladno procjeni, uvažavajući broj neposrednih izvršitelja na šalterima, brojevi u određenom trenutku više ne izdaju jer bi bilo nemoguće obraditi sve zahtjeve u uredovnom vremenu sa strankama", poručuju iz PU istarske.
Kažu i da je osobama, koje se ne koriste mobilnim telefonima ili računalima, omogućeno preuzimanje listića na redomatu pola sata prije početka rada sa strankama, dakle svaki dan osim utorka već od 7.30 sati, a utorkom od 11.30 sati. I tek onda slijedi čekanje.
Na koji god opisani način pristupili tom strateški zahtjevnom postupku, kao što je izdavanje obavezne osobne iskaznice, pomno ga pripremite i isplanirajte. Dobro iskoordinirajte obaveze danima unaprijed i za svaki slučaj pomolite se za malo sreće.
U kalendar za taj dan obavezno upišite: Rezerviran isključivo za MUP!