U subotu otvorenje 9. Smotre rovinjske fotografije

IstraIN

14 Ožujak 2019 I 09:50

U subotu otvorenje 9. Smotre rovinjske fotografije
Otvorenje 9. Smotre rovinjske fotografije, tradicionalne kolektivne izložbe članova CVU Batana Rovinj, građana općine Rovinj, Žminj, Kanfanar, Bale održat će se u subotu, 16. ožujka u 19 sati. Fotografije na izložbi predstavljaju izbor od prijavljenih 27 autora i 100 fotografija.
 
Fotografi rovinjskog područja su se natječaju CVU Batana na temu Kontrast za Devetu smotru rovinjske fotografije odazvali s vrlo nesvakidašnjim i kreativnim radovima. 
 
Fotografije iz prvonagrađene kolekcije Etorrea Perazzette (Uomo o natura, Ombre o luci, Si o No i Fuori o dentro) snažne su i uvjerljive i kao pojedinačni radovi i kao cjelina. U kontrastnom odnosu su jasno odvojene lijeve i desne površine fotografija (industrijsko — prirodno, sjenovito — sunčano, dopušteno — zabranjeno te vani — unutra). 
 
Autor drugonagrađene kolekcije Tišina i nada, Kruno Sudec svjetlošću selektivno zahvaća i upija starodavni mir i tišinu nakupljene u izabranim detaljima, a imamo dojam kao da se vrijeme zaustavlja dok se gubimo u profinjenoj lepezastoj spirali, dok ova unatoč tome budi nadu.
 
Trećenagrađeni diptih U visini kojeg je snimio Doriano Orbanić, predstavlja uzorno izbalansiranu kompoziciju. Glatki lukovi i oštar pravac u silaznoj putanji udaljava se od točke gledišta. Estetizirani glamur avionske industrije razbijaju zastrašujući uglati element antene na dnu slike i paralelni mračni fantomski klon aviona. 
 
Gledatelj na pohvaljenoj fotografiji Lice u skladištu Klasa Medaka prije svega cijeni oštar tonski kontrast vanjskog svijeta i unutarnjeg života industrijskog interijera. Naše se oči snažno fokusiraju na donji desni kut kadra. Pravokutnost izlaza u eksterijer je ondje omekšana odsjajima u nepravilno oblikovanoj lokvici. 
 
Zidni prozor Roberta Hrelje snažan je svjetlosni kontrast u više planova centralne kompozicije. Površina osunčanog zida u drugom planu prodire kroz zasjenjen kameni otvor u prvom planu. Geometrija kompozicije, međutim, ne iscrpljuje naše istraživanje o tome što nam sve ova fotografija može ponuditi jer je pogled na zatvoren prozorčić u trećem planu u kontrastu s fluidnošću otvora u prvom planu.
 
Jedinstvena značajka fotografije Black vs. white Sonje Mikulek je neodstupanje od crno-bijelog kontrasta. Ta minimalistička estetika, koju je Randal Ford nazvao "dekonstrukcijski pristup k portretiranju", nas potiče, da promatramo i protumačimo živo biće isključivo na temelju izraza i poze. 
 
Pred pohvaljenim triptihom Toscana Mladena Boljkovca postavlja se pitanje. Treba li kontrastu određena količina harmonije kako bismo opušteno uživali? Koliko god da se nalaze u kontrastnom odnosu patuljasti, svijetle i udaljene bale trave na horizontu prve fotografije prema divovsko velikoj bali trave u zasićenom prvom planu treće fotografije, za harmoniju i ravnotežu triptiha zaslužna je središnja fotografija koja ublažava ekstremno kontrastne veličine, tonove i planove objekata na prvoj i trećoj fotografiji. 
 
Pohvala Jasni Kovačević za Art koncentrira se na od davnina neiscrpnu temu kontrasta svjetla i tame u fotografiji akta. Svjetlo i tama autorici pomažu modelirati oblike tijela. Istodobno balansiranjem kontrasta izbjegava njihovu predvidljivost, a simbolički i upozorava na samosvijest suvremene žene. 
 
Arijani Dobrila Barbaro je pohvalu donijela fotografija Panker. Ispod kontrasta umjetnosti prirode - uzorka crno-bijele zebrine grive, sve vrvi od kemijskih reakcija među tvarima suprotnih karakteristika (aktivatori i inhibitori), koji su zaslužni da se divimo zebrinom uzorku, a fotografkinja je jednostavno prihvatila priliku da kvalitetno kadrira već postojeći kontrast.
 

Ostavite komentar