PRIMJEĆEN RAZVOJ ISTARSKIH VINARA NA SVJETSKOJ RAZINI Istra je dospjela na listu novih svjetskih regija vinskog turizma
Potential Wine Tourism Regions of The World međunarodni je izbor kojeg je ove godine pokrenuo Azijski institut za vino (Asia Wine Institute), a u čijem se izboru našla i Istra kao prepoznata vinska regija.
Za sommeliere, kinesko je natjecanje bilo prilika za promociju vina njihovih zemalja, piše Kult plave kamenice, a ove su godine pozvani da promoviraju vinske regije. Istru je nominirao aktualni sommelierski prvak Hrvatske Siniša Lasan, koji je u suradnji s Turističkom zajednicom Istarske županije izradio i elaborat u kojemu se obrazlaže kandidatura.
Istra se na popisu našla uz regije Kamptala, Trentina, Priorata ili Doura-Superior, što je izvrsna međunarodna promocija, posebno ako se uzme u obzir da su regije predlagali sommelieri, a o finalnom izboru odlučivala međunarodna komisija pod predsjedanjem predsjednika Court of Master Sommelier Briana Julyana, piše Kult.
Vinski turizam u Hrvatskoj, a posebno u Istri, u zadnjih deset godina konstantno se razvija i raste. Više posjeti vinarima ne funkcioniraju tako da se dođe tamo, u podrumu natoči par boca vina i time završava posjet, već se sada razvija potpuni doživljaj za gosta. Počevši od same arhitekture vinarije i prostora za degustaciju te podruma, do tura po vinogradima i degustacijskog menija hrane uz vino – danas se na sve navedeno stavlja naglasak pa su vinarije postale i turističke atrakcije a ne samo mjesto za distribuciju proizvoda.
Do pandemije virusa Covid-19 sve je više ljudi putovalo samo radi posjeta vinskim regijama, a ovisno o regiji, promet je rastao 30 do 50 posto godišnje, tvrdi Kult. Vinski turizam spojio je stari i novi vinski svijet, a stalno širenje proizvodnje vina, stvorilo je novu publiku i nova tržišta. Vinski turisti troše više nego ostali putnici, ostaju u prosjeku pet dana dulje i žele više istraživati destinaciju. Francuska, Italija, Kalifornija, Portugal i Južnoafrička Republika lideri su svjetskog vinskog turizma, ali internet i agilnost lokalnih turističkih vlasti gotovo svake godine stvore novu vinsku turističku destinaciju.
Dakle, osim što povećava prodaju vina u vinskim regijama i promovira njihova vina izvan zemlje, vinski turizam ima izravni utjecaj na razvoj ruralnih područja i rješava značajna socio-ekonomska pitanja u državi koja ga razvija. S obzirom da se vinski turizam pokazao izvrsnim modelom za pandemijske uvjete (priroda, izolacija, boravak na otvorenom, izostanak gužvi) efekt ove inicijative u Istri bi se mogao osjetiti već iduće sezone, navodi Kult.
Ostavite komentar