Konferenciju za medije na temu stečajnog plana Uljanika održali su danas u Sindikatu Istre, Kvarnera i Dalmacije, predsjednica Marina Cvitić i Rajko Kutlača, voditelj ureda.
Istarsko gospodarstvo ne može se oslanjati samo na turizam i uslužne djelatnosti. Prije svega jer je to izrazito plaha djelatnost, sezonska i radno intenzivna djelatnost i ne osigurava egzistenciju radnika tijekom cijele godine. Zato nam je neophodna INDUSTRIJA, a ona će opstati samo onda ako se spasi brodogradnja. I to nije recept samo za Istru; to je recept za cijelu Hrvatsku. Međutim, sve Vlade RH, svi naši političari, neovisno s koje opcije dolazili, lijeve ili desne, ponašali su se kao obične sluge Europske komisije. Nisu se zauzeli za očuvanje svoje strateške djelatnosti.
"Ono što tražimo u ovom trenutku jest očuvanje brodogradnje u Puli i Rijeci. U Rijeci je plan već razrađen i sutra se očekuje odluka vlade. Za Uljanik ako se želi, postoji isto tako rješenje kroz okončanje započetih poslova. Ne mora Uljanik ostati u prvobitnom obliku ni sa 10.000 zaposlenih, ni 5.000 zaposlenih pa ni i 3.000 zaposlenih, ali je bitno da opstane brodogradnja, jer će u tom slučaju egzistirati i opstati mali poduzetnici koji su bili opskrbljivači i dobavljači Uljanika", kazala je Cvitić.
Sindikat Istre, Kvarnera i Dalmacije podržava svaki nastavak proizvodnje i izradu stečajnog plana na toj osnovi. Smatraju da taj plan realno „drži vodu“ i da će provedbom stečajnog plana koji stečajni upravitelj namjerava predložiti sudu, RH više dobiti nego likvidacijom brodogradilišta. "Nemamo razloga vjerovati da taj plan neće biti napravljen stručno i savjesno, odnosno da stečajni upravitelj nije dobro proučio mogućnosti. Nemamo razloga ni sumnjati da bi bio u funkciji politike. Ako stečajni upravitelj kao stručna osoba, a ne politička, vidi pozitivno rješenje i mogućnost opstanak brodogradnje, i to na način da opstankom brodogradilišta RH više dobiva nego likvidacijom, onda tu šansu treba iskoristiti", poručuju u Sindikatu.
Neprihvaćanje nastavka proizvodnje kroz stečajni plan znači samo djelomično namirenje, u pravilu razlučnih vjerovnika, u postupku prodaje strojeva i opreme i u konačnici LIKVIDACIJU Uljanika i kraj brodogradnje u Puli sa svim teškim posljedicama na ukupni život njegovih građana.
Ostavite komentar