Rovinjcima pristižu ispravljeni računi za odvoz smeća

IstraIN

6 Studeni 2018 I 10:25

Rovinjcima pristižu ispravljeni računi za odvoz smeća

Nakon što su naše sugrađane u ljetnim mjesecima neugodno iznenadili visoki iznosi na računima Komunalnog servisa za odvoz smeća, Rovinjcima će ovih dana, ukoliko još nisu, u poštanskim sandučićima osvanuti novi, ali ovoga puta ispravljeni računi obračunati prema novom načelu. O poskupljenju cijena otpada razgovarali smo sa Želimirom Laginjom, direktorom Komunalnog sevisa Rovinja. Naime, napustio se model izračuna cijena odvoza otpada na temelju kvadrature i prelazi se na obračun prema volumenu ili težini, primjenjujući načelo „onečišćivač plaća“ zato što su ljudi ti koji proizvode smeće, a ne metri kavdratni. 

Nadalje, od 1.07. 2018. s radom je započeo Županijski centar za gospodarenje otpadom Kaštjun u Puli. Samim time otpad s Rovinjštine se više ne odlaže u Rovinju na sanitarnom deponiju na Lokvi Vidotto, već se dnevno odvozi u ŽCGO Kaštjun u Pulu na daljnje zbrinjavanje prema visokim tehnološkim standardima i normativima Europske unije. U cijeni odvoza otpada koje građani plaćaju zbrinjavanje otpada na Kaštjunu čini oko 45 % iznosa računa, dok Komunalnom Servisu d.o.o. ostane 55% iznosa računa za pokrivanje svih troškova rada. Troškovi zbrinjavanja otpada tako od 2,8 milijuna kuna godišnje rastu na 7,8 milijuna kuna.

Računi za javnu uslugu prikupljanja miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada koji su dostavljeni u kolovozu, za izvršenu uslugu u srpnju, stornirani su, iz razloga neusklađenosti baze podataka i stanja na terenu. Svima koji su uredno platili te stornirane račune uplaćeni iznos se priznao na način da su se do visine uplaćenog iznosa „zatvorili“ novi računi.

No, na temelju zaprimljenih i obrađenih popunjenih Izjava o načinu korištenja javne usluge prikupljanja komunalnog otpada, utvrđeno je da 38 % korisnika nije dostavilo popunjenu Izjavu, koja sadrži važan i ključan podatak o broju članova u kućanstvu prema kojem se korisnici zadužuju za određeni volumen spremnika, a temeljem čega se formira cijena za izvršenu javnu uslugu prikupljanja miješanog komunalnog i biorazgradivog komunalnog otpada.

Svi korisnici koji do danas još nisu popunili i dostavili Izjavu pozivaju se da to učine u što skorijem roku, jer će tako uskladiti svoj iznos računa. Ukoliko nemaju Izjavu, mogu je preuzeti na adresi www.komunalniservis.hr, zatražiti je mailom na adresi komunalniservis@rovinj.hr, ili je osobno preuzeti na adresi Trg na Lokvi 3/a.

Računi za srpanj i kolovoz su spremni i kroz nekoliko dana bit će dostavljeni na kućne adrese.

1.11. 2018. istekao je planirani period prilagodbe i probnog roka u kojem je svakom korisniku iznos računa bio „fiksiran“ i baziran na temelju 4 odvoza miješanog komunalnog otpada mjesečno. No, sada se situacija mijenja u korist kućanstava koja više recikliraju na način da će im se omogućiti da ukoliko u jednom tjednu ne predaju spremnik na pražnjenje uštede od 5,20 kn +PDV za 60L spremnik, 6.93 kn +PDV za 80L spremnik te 10,40 kn +PDV za 120L spremnik.

Ostavite komentar