Jeste li znali da je jedna istarska škola rekorder po broju učenika u cijeloj zemlji? Riječ je o Osnovnoj školi Vladimira Nazora Pazin koju pohađa 1 274 učenika u redovnoj nastavi i 104 učenika u glazbenom obrazovanju. Rad je organiziran u 79 razrednih odjela, od čega su dva posebna odjela za učenike s teškoćama u razvoju i 9 glazbenih odjela.
Kada se velikoj brojci učenika doda spomenuti broj učenika u glazbenom obrazovanju i ukupan broj radnika u školi – 224, od čega nastavno osoblje čini 159 osoba, a ostalih radnika je 65, dolazimo do zaključka da je ova škola svojevrsni 'drugi dom' za 1 602 osobe.
Ravnateljica škole, Zdenka Turkalj-Čohilj prokomentirala nam je da za nju sve te brojke predstavljaju veliku odgovornost, ali i ponos. Koliko je teško organizirati toliki broj ljudi, s kojim se neprilikama susreću u svome radu, ali i što je prednost škole s najvećim brojem učenika u Hrvatskoj doznali smo kroz razgovor s ravnateljicom škole.
Jeste li i prije objave podataka Ministarstva znanosti i obrazovanja bili upoznati s činjenicom da je riječ o školi s najvećim brojem učenika u Hrvatskoj?
Da, znala sam da smo najveća škola u Republici Hrvatskoj. Škola smo izvan kriterija Državnog pedagoškog standarda. Osim broja učenika, mislim da smo škola s najvećim brojem područnih škola i brojem lokacija na kojima radimo i djelujemo.
Osim Grada Pazina naše škole djeluju na području još 7 jedinica lokalne samouprave – Općine Sv. Petar Šumi, Tinjan, Karojba, Motovun, Lupoglav, Cerovlje i Gračišće. Uz redovno obrazovanje u našoj školi ostvarujemo i umjetničko obrazovanje (Glazbeni odjel Pazin) - violina, truba, klavir, harmonika, gitara, klarinet.
Velik broj područnih škola i prostorna raspršenost zahtjevaju dobru organizaciju, a u ovakvoj organizaciji škola djeluje od kraja 1989. godine.
S kakvim se izazovima susrećete u svakodnevnom radu s obzirom na veliki broj učenika, ali i trenutnu, nepovoljnu epidemiološku situaciju?
Škola redovito ulaže u održavanje navedenih školskih objekata kako bi se zadržao postojeći standard, no sadašnja sredstva nisu dovoljna za održavanje svih školskih objekata i suvremeno opremanje. Probleme u svakodnevnom radu stvara i nedostatak sportskih dvorana, učioničkog prostora, kabineta za učitelje i produženi boravak u pojedinim školama i Glazbenom odjelu.
Suočeni smo i s problemom stručnog kadra pogotovo za kratke i dugotrajnije zamjene. Život svake škole je dinamičan i sklon čestim, neplaniranim izmjenama i potrebama za prilagodbom, što je u slučaju naše situacije vrlo zahtjevno budući da informacije treba podijeliti pravovremeno s velikim brojem djelatnika.
Jedan od najvećih izazova je i taj da svaki učenik ima pravo na pravovremenu stručnu pomoć što nije moguće ostvariti pri tolikom broju učenika i samo jednim psihologom, edukacijskim rehabilitatorom i logopedom. Najveći izazov je trud i organizacija stručne službe u pokušajima da svim učenicima pruže pravovremenu pomoć za kojom je potreba sve veća, a broj učenika na svakog stručnog suradnika daleko premašuje brojku koja je predviđena Državnim pedagoškim standardom.

Lokacija matične ustanove i područnih škola
Usprkos nepovoljnoj epidemiološkoj situaciji i mjerama te svim izazovima s kojima smo se susreli tijekom organiziranja nastave na daljinu, nastavni plan i program rada se uspješno realizira i prepoznate su brojne mogućnosti koje pruža ovakav oblik nastave. Zbog nemogućnosti održavanja sastanaka i sjednica uživo, isti su održavani na daljinu, što se, obzirom na brojnost članova našeg Učiteljskog vijeća i prostornu rasprostranjenost škola, pokazalo učinkovitim.
Naravno da je pandemija Covid-19 utjecala na svakodnevni rad svih djelatnika Škole i iako je nastava na daljinu jednim dijelom otežala uvjete učenja i poučavanja, naši su se djelatnici vrlo brzo prilagodili i pokazali da međusobnom suradnjom i zajedništvom možemo postići kvalitetne rezultate. Ustrajnost i izuzetno zalaganje učitelja vidljivo je, kako u radu s učenicima, tako i u uključivanju u razne Erasmus+ i druge projekte.
Povezano uz trenutnu, nepovoljnu epidemiološku situaciju i s obzirom na sve navedene izazove, izdvojila bih kako trenutno u Školi imamo vrlo mali broj zaraženih, na što smo ponosni.
Za kraj, imate li neku poruku za Vaše brojne učenike?
Kao ravnateljica škole ponosna sam na naše učenike i raduje me što smo prepoznatljivi izvan naše lokalne sredine po dobrim rezultatima u učenju, na natjecanjima i primjerenom ponašanju učenika.
Učenicima bi poručila da budu uvijek aktivni, odgovorni, znatiželjni, da razmišljaju i budu zainteresirani. Da si postave ciljeve koje žele postići i da se svakodnevno podsjećaju na njih kako bi ih ostvarili. Uz to ne smiju zaboraviti koliko je važno međusobno se uvažavati i poštivati te neposredno komunicirati i družiti se.
Ostavite komentar