Kalendarski smo ušli u drugu polovicu godine, što otprilike znači da nam se turistička godina nalazi na početku svog najintenzivnijeg dijela.
Kao i svake godine, to je vrijeme kad se javlja sve više kritika i “razmišljanja” o uspješnosti turističke sezone, velikim dijelom i zbog sezone kiselih krastavaca i senzacionalističkim “novinarstvom” koje ganja klikove.
Kako je dosad protekla turistička 2023. i kakvo je trenutno stanje upitali smo direktora Turističke zajednice Istarske županije Denisa Ivoševića.
“Moramo napraviti distinkciju; kad prvih šest mjeseci kalendarske godine pretvorimo u turistički kalendar onda to predstavlja tek negdje nešto malo više od 20% realizacije od cijele turističke godine.
Tako da u principu nama sad predstoje upravo srpanj i kolovoz gdje će se realizirati gotovo i najveći dio kolača turističke godine.
U prvih šest mjeseci Istra je realizirala za 7% bolji rezultat u dolascima i noćenjima, i to kao referentnu godinu uzimamo uzimamo 2022. godinu, zato jer je Istra jedina Primorska destinacija koja je lani nadmašila rezultat iz rekordne predpandemijske 2019 godine, tako da kada gledamo tu situaciju onda moramo reći da smo sa prvih šest meseci itekako zadovoljni.
Ta 7% veća realizacija na prilično veliki volumen broja kada preko govorimo o 1.750.000 dolazaka i 8.500.000 noćenja je prilično značajna.”
Iskušenja i problemi u corona godinama doveli su do toga da se i ponuda diverzificirala i da su postavljeni neki novi standardi, rekao je direktor TZ Istarske županije.
“Treba kazati da usporedba 2023 godine i 2022 godine ako gledamo po nekakvim tržišnim modelima nike u potpunosti moguća.
Prije svega u 2022, godini, dakle još uvijek godini pandemije, je bila situacija takva da je Istra kao turistička destinacija još jednom pokazala da je vrlo dobro posložena i organizirana turistička destinacija i to smo dokazali sa odličnim odnosno najboljim primerom na mediteranu, gdje smo komunicirali našim tržištima da smo mi izuzetno dobro pripremljeni i temeljem toga isto izuzetno sigurna destinacija.
Puno destinacija na mediteranu nije bilo ni približno tako dobro pripremljeno tako da oni nisu bili neka značajnija konkurencija i jednostavno desilo se da je da je bio s jedne strane suženi izbor putovanja, prije svega kada govorimo o dalekim putovanjima za koja se dakle gosti nisu odlučivali već su birali auto destinacije radi sigurnosti, bilo što da se desi da mogu svojim automobilom se brzo vratiti natrag.
To nas je dovelo na visoko mjesto na ljestvici poželjnih destinacija.
S druge strane, 2023 godina je godina kad smo se mi u principu vratili u normalu, one uobičajene sezonske oscilacije koje smo imali i prije pandemije, dakle govorimo i prije 2019., a to znači i da se je i konkurencija vratila u u oštru igru na turističkom tržištu i sa određenim cijenama koje su konkurentnije u odnosu na nas.
Međutim i u 2023. godini pokazali smo u prvih šest mjeseci da smo spremni svake godine iznova ponuditi nove motive dolaska, nove atrakcije, tržište je to definitivno prepoznalo jer govorimo o 7% više dolazaka, a kada gledamo prvih 10 dana u sedmom mjesecu mi se trenutno nalazimo na indeksu 99 u odnosu na rekordnu 2022. godinu i to je pokazatelj da smo uradili jako dobar posao u medijskom prostoru i u javnom prostoru.”
Ostavite komentar