Žminj: Započela završna faza izgradnje kolektorske mreže Lukovica II
Trenutno se izvode radovi na skidanju asfalta i pripremi dionice za završno asfaltiranje, koje je planirano za ponedjeljak, 13. siječnja.
20:28Prije 37 min08.01.2025
U istarskim, ali i vrtićima u cijeloj Hrvatskoj, sve je izraženija problematika nedostatka edukacije i stručnog kadra u brizi o djeci s poteškoćama u razvoju.
Mnogi pomoćnici ne posjeduju adekvatne informacije ni obuku za rad s djecom s posebnim potrebama, što otežava njihovu svakodnevnu podršku. Više o tome možete saznati u intervju s asistenticom iz Istre ovdje.
Roditelji se često suočavaju s izazovima u komunikaciji s odgajateljima i stručnim osobljem, dok su povratne informacije o napretku djece rijetke i nedovoljne.
U isto vrijeme, potrebe djece s poteškoćama ostaju neispunjene, a adekvatne terapije često su nedostupne ili teško dostupne. Ova situacija zahtijeva hitnu reakciju i suradnju svih aktera u obrazovnom sustavu kako bi se osigurala bolja budućnost za djecu s poteškoćama u razvoju.
Donosimo intervju s još jednom majkom djeteta s teškoćama u razvoju, ali i asistenticom u jednom istarskom vrtiću, a obje su htjele ostati anonimne.
Kada je Vaše dijete dobilo dijagnozu i što mu je potrebno za razvoj i svakodnevni život u vrtiću?
Moje dijete nije dobilo specifičnu dijagnozu, no suočava se s poteškoćama u razvoju koje su rezultat dugotrajne reanimacije i edema mozga.
Za njegov napredak ključne su terapije, koje su nažalost nedovoljno dostupne kroz sustav, a privatne opcije su također ograničene zbog nedostatka slobodnih terapeuta. U vrtiću, veoma je važno da se socijalizira s drugom djecom kako bi kroz igru učilo i razvijalo nove vještine. Promatrajući vršnjake, dijete može poboljšati svoje samopouzdanje i kreativnost.
Što vam je kao roditelju djeteta s razvojnim poteškoćama najteže?
Iako moje dijete nije autistično, suočava se s izazovima, poput neverbalnosti, što otežava komunikaciju s drugima.
Ponekad je teško razumjeti što želi, a i druga djeca ne mogu uvijek shvatiti njegove namjere. Uz to, ima problema sa senzorikom, pa ga ometaju jaki zvukovi i vizualni podražaji, što može izazvati burne reakcije.
Gdje mislite da sustav najviše zakazuje? Što bi pomoćnicima za djecu s poteškoćama u vrtiću olakšalo posao?
Sustav najviše zakazuje u pružanju podrške i suradnji s roditeljima. Na početku i kraju pedagoške godine, nije održan niti jedan razgovor o napretku mog djeteta, što smatram vrlo bitnim.
Informacije od odgajatelja su važne, no stručne službe trebale bi dodatno pružati smjernice o napretku, prilagodbi i igrama.
Pomoćnici u vrtiću često nemaju potrebne informacije o specifičnim potrebama djeteta s kojim rade, a ni podršku stručnjaka za prilagodbu aktivnosti.
Što biste, kao majka, poručili institucijama i drugim roditeljima u sličnoj situaciji?
Pozivam na veću suradnju između roditelja, odgajatelja, stručnih službi i pomoćnika kako bismo zajedno omogućili djetetu napredak i uključivanje u grupu.
Važno je dobivati povratne informacije o ponašanju djeteta u vrtiću, kao i savjete o prilagodbi aktivnosti. Pomoćnicima bih savjetovala da traže bolja radna prava, što bi im olakšalo rad i omogućilo kvalitetniju podršku djeci.
Anonimna aistentica u vrtiću također je dala svoje odgovore na nekoliko pitanja s kojima nam daje bolji uvid u ovu problematiku.
Koliko dugo radite kao asistentica i što vas je motiviralo za ovaj posao?
Radila sam kao asistentica šest mjeseci, pomažući djetetu kojem je bila potrebna podrška jer vrtić nije mogao pronaći adekvatnog pomoćnika.
Koji su najveći problemi u vašoj struci i što bi trebalo mijenjati?
Jedan od najvećih problema s kojima sam se susrela je nedostatak suradnje sa stručnom službom. Oni rijetko postavljaju pitanja o ponašanju djeteta ili njegovim interakcijama s drugom djecom, a nedostaje i konkretnih savjeta za rješavanje poteškoća ili prilagodbu aktivnosti.
Što biste poručili institucijama i onima koji mogu promijeniti stvari na bolje, a još to ne čine?
Potrebno je osigurati bolja radna prava pomoćnicima te omogućiti bolju suradnju s roditeljima i stručnim službama kako bismo maksimalno podržali djecu u njihovom razvoju i socijalizaciji.
Foto: Ilustracija
Bogati fond Sveučilišne knjižnice u Puli obuhvaća više od 400000 knjiga, oko 8.000 naslova časopisa i 2800 novina.
16:40Prije 4 h08.01.2025
Veliki je dan za Istarsku županiju i općinu Svetvinčenat!
16:32Prije 4 h08.01.2025
Prema mišljenju Ministarstva zaštite okoliša i zelene tranzicije, podaci s mobilnog uređaja ne smatraju se relevantnima!
16:08Prije 4 h08.01.2025
Na sastanku su sudjelovali ravnatelj Uprave za unapređenje sustava obrazovanja pri Ministarstvu obrazovanja, Momir Karin, gradonačelnik Pule Filip Zoričić te predstavnici županije, škola, socijalne skrbi i policije.
14:58Prije 6 h08.01.2025
Aneksom je utvrđeno i pravo zaposlenika na uvećanje koeficijenta složenosti poslova radnog mjesta za radni staž ostvaren u ustanovi i to za 4 posto za staž u trajanju od 20 do 29 godina!
13:54Prije 7 h08.01.2025
Natječaj je namijenjen udrugama i ustanovama, koje su programski usmjerene na zdravstvenu i socijalnu djelatnost te obavljaju poslove kojima se rješavaju postojeći problemi od interesa za Istarsku županiju.
11:04Prije 10 h08.01.2025
U razredu u kojemu je prebačeni učenik problematičnog ponašanja stanje je, kaže ravnatelj, nepromijenjeno.
09:56Prije 11 h08.01.2025
Nakon privremenog boravka u obližnjoj zgradi DC „Veli Jože“, mališani sada stvaraju uspomene u modernom i ugodnom okruženju.
09:27Prije 11 h08.01.2025
Ostavite komentar