Održane radionice čitateljskog kazališta za srednjoškolce u rovinjskoj knjižnici

IstraIN

7 Veljača 2024 I 13:57

Održane radionice čitateljskog kazališta za srednjoškolce u rovinjskoj knjižnici

U organizaciji gradske knjižnice „M. Vlačić Ilirik“, Rovinj i SŠ „Z. Črnje“ Rovinj s 3.a razredom gimnazije, u knjižnici su održane radionice čitateljskog kazališta integrativnog pristupa, aktivnog uključivanja učenika sudionika u čitanje, pisanje, slušanje i izražajno govorenje.

Po svojoj dramskopedagoškoj osmišljenosti i izvedbi one nadilaze tzv. „koncertno čitanje“.

Radi se o prvim, eksperimentalnim radionicama ČITATELJSKOG KAZALIŠTA u Hrvatskoj.

Kao predložak za „kazališno čitanje“ korišten je prerađeni i prilagođeni dio Ionescove naturalističke komedije „Jaques ili pokornost“, koja je kritika života buržoaske obitelji, jednodimenzionalnog društva masovnih „vrijednosti“, konzumerizma – besmislenog trošenja prirodnih i ljudskih resursa, otuđenja od sebe, bliže i šire okoline.

Radionice su vodili prof. Sanja Lađarević, d.i.a., dramska pedagoginja i prof. Milan Medak, sveučilišni dramski pedagog iz DramsStudia Ulix Rovinj.

425733188_793400862784628_953430095765295537_n.jpg

Čitateljsko kazalište podrazumijeva komplementarni proces dinamičnog prožimanja: teksta, čitatelja, govornika, sugovornika, slušatelja, odnosno publike. Ono spaja „teoretsko“ – napisano s čitanjem na glas, koje osvještavanjem i uvježbavanjem izvedbe, postaje estetski kazališni čin.

Cilj dramskopedagoških radionica čitateljskog kazališta (tzv, readers theatre, theatre des lecteurs, Lesertheater) je općenito potaknuti čitanje, dubinsko čitanje, doživljavanje i potpunije razumijevanje literarnog djela te uživanje u njegovom čitanju; slušanje, timski rad, suradničko učenje; te razvijati kreativnost, čitalačku i govornu vještinu, paralingvističku i ekstralingvističku komunikaciju, empatiju, samopouzdanje.

Ovakav, holistički, multisenzorni i interdisciplinarni načina rada, ne samo u nastavi književnost već i ostalih predmeta, omogućuje inter/aktivan pristup poučavanja i učenja, usmjerenost prema učeniku, odnosno povećavanje intrinzične i ekstrinzične motivacije za rad.

Učenike se postepeno uvodilo u radionice međupredmetnim povezivanjem, koristeći se: glazbenim, likovnim, književnim i kazališnim djelima (surealizam!) nastalim sredinom 20 st. kao i djelima teatra apsurda - antidrame.

425766997_793400912784623_5627917253868238835_n.jpg

Dramskopedagoškim tehnikama i metodama kreativne drame radilo se na koheziji grupe, oslobađanju, verbalnoj ekspresiji: govornim vrednotama, osvještavanju glasa i govora, umjetničkoj interpretaciji dramskog teksta; te neverbalnoj: psihološkoj gesti, pokretu i mizansceni.

Učenici su s oduševljenjem prihvatili, za njih potpuno nov pristup književnom djelu, komentirajući radionice: „Izvrsno, drugačije i zanimljivo!... radili smo na facijalnosti, glasu, pokretu i improvizacij…ovdje sam se riješila treme…naučili smo biti opušteniji i manje sramežljivi… to će nam pomoći u svakodnevnom životu, jer je govor tijela jako bitan. …Vrlo kreativno i zabavno, stekli smo vještine koje nismo znali da imamo…U početku sam bila malo skeptična, no jako sam se iznenadila, jer je bilo puno drugačije nego što sam očekivala. Zanimljivo je zbog toga jer nema granica… Ovakvo učenje nikada neće biti dosadno. Voljela bih kada bi se ovaj projekt nastavio i uključio još razreda i škola u Istri“…

Radionicama su, također, aktivno prisustvovale prof. hrv. i tal. jezika Mirjana Ilić Budicin i prof. i dipl. knjižničarka Gordana Radetić – Berić koje su učenike pripremale i s njima nastavljale rad na novostečenom znanju i vještinama.

Ostavite komentar