
U Puli će se uskoro obilježiti Nacionalni dan udomiteljstva
Obilježavanje Nacionalnog dana udomiteljstva će biti održano u četvrtak, 29. svibnja, u Coworking centru Pula s početkom u 18:00 sati.
17:23Prije 20 min17.05.2025
Irena Šker iz Poreča ima svoj obrt za poslovno savjetovanje EU22 i nedavno je saznala da je sa svojim doktorskim radom naziva "Uloga osjetilnog marketinga u stvaranju turističkog doživljaja” ušla u izbor za prestižnu EDAMBA nagradu, a među 12 najboljih ona je jedina iz Hrvatske!
Ova simpatična i pozitivna žena ujedno je i vanjska suradnica na Fakultetu ekonomije i turizma „Dr. Mijo Mirković“ u Puli i kaže kako joj je jedna od najdražih stvari prenijeti konkretno praktično znanje studentima.
Nakon što je prošla kroz bolest i težak životni period, odlučila se napraviti sve što je oduvijek htjela, a jedna od tih stvari je bila upravo upisati doktorat.
EDAMBA, Europsko udruženje doktorskih programa iz menadžmenta i poslovne administracije, posvećeno je promicanju izvrsnosti u istraživanju poslovanja i menadžmenta, a radovi se ocjenjuje na temelju sposobnosti da se jasno, strogo i koncizno predstavi istraživanje raznolikoj publici koja se bavi istraživanjem menadžmenta.
Rad je izazvao duboko razumijevanje i doprinos akademskom istraživanju.
Vaš doktorski rad s naslovom "Uloga osjetilnog marketinga u stvaranju turističkog doživljaja” našao se među 12 najboljih za prestižnu EDAMBA nagradu, čestitke! Što ova nagrada za Vas znači i koja su najzanimljiviji zaključci Vašega rada?
Hvala vam na čestitkama! Dobiti priznanje kao jedan od 12 najboljih radova na međunarodnom natjecanju EDAMBA i jedini iz Hrvatske za mene znači iznimno puno, iz razloga što su upravo stručnjaci prepoznali kvalitetu i naporan rad uložen u istraživanje i pisanje kroz skoro četiri godine. Bilo je tu mnogobrojnih prepreka, većinom konstantnog noćnog rada, ali i neizvjesnosti te zahtjevnih istraživačkih izazova. Ipak, ustrajnost i predanost rezultirali su ovim prestižnim priznanjem, koje je za mene velika čast i motivacija za daljnji rad i istraživanja.
Najzanimljiviji zaključci rada jesu da osjetilno okruženje koje stimulira svih pet osjetila (vid, sluh, miris, okus i dodir) značajno utječe na emocije, znanje i sjećanje turista u turističkoj destinaciji. Ova osjetilna stimulacija povećava zadovoljstvo turista, njihovu privrženost destinaciji te namjere ponovnog posjeta.
Dok se često ističe važnost vida, istraživanje je pokazalo da osjetilo dodira igra ključnu ulogu u oblikovanju turističkog doživljaja. Fizički kontakt s okolišem može stvoriti snažne emocionalne veze između turista i destinacije.
Iako je osjetilo vida prepoznato kao najznačajnije prema mišljenju donositelja odluka, istraživanje naglašava važnost holističkog pristupa svim osjetilima kako bi se postigao maksimalni učinak. Kombinacija različitih osjetilnih stimulacija može stvoriti jedinstvene i nezaboravne doživljaje za turiste.
Rezultati pokazuju da pažljivo osmišljena implementacija osjetilnog marketinga u okruženju može značajno povećati zadovoljstvo turista, što posljedično vodi do veće privrženosti destinaciji i veće vjerojatnosti njihovog povratka.
Kada se očekuje proglašenje i jeste li istražili konkurenciju, čega je tu sve bilo?
Proglašenje pobjednika očekuje se na konferenciji EDAMBA-e, koja će se održati od 1. do 3. rujna u Oxfordu, Ujedinjeno Kraljevstvo. Svečana dodjela nagrada bit će održana 2. rujna.
Iako nisam imala nikakva očekivanja i već sam na to zaboravila jer je prijava izvršena još početkom godine, jako me iznenadio e-mail EDAMBA-e, upravo zato što se moje ime našlo na listi kolega iz Francuske, Ujedinjenog Kraljevstva, Meksika, Mađarske, Švedske, Slovenije i Finske.
Iskreno, ne predstavljaju oni konkurenciju, već mislim da svi možemo biti ponosni jer biti među 12 najboljih je već ogroman uspjeh i priznanje bez obzira na ishod.
Predajete i na Fakultetu ekonomije i turizma “Dr. Mijo Mirković” u Puli, koje sve kolegije? Koji su Vaši najveći interesi?
Da, na Fakultetu ekonomije i turizma „Dr. Mijo Mirković“ Pula, vanjska sam suradnica, a od nedavno i docentica, te predajem na Katedri za marketing na kolegijima Održivi marketing, Neprofitni marketing, Ponašanje kupaca, CRM, Upravljanje prodajom i Marketing usluga.
Posebno uživam raditi sa studentima jer mi to omogućuje da spojim teoriju i praksu na način koji je koristan za njihove buduće karijere. Osim toga, od njih često učim nove perspektive i ideje, odnosno zajednički gradimo dinamično i inspirativno okruženje za učenje koje potiče kreativnost i inovativnost u području marketinga.
Moji interesi usmjereni su ka spoju marketinga i turizma - osjetilnog i marketinga u turizmu, te marketinga usluga i digitalnog marketinga.
Imate i svoj obrt! Čime se ovdje bavite i kako sve stignete? Što najviše volite raditi za opuštanje, ostane li vremena i za hobije?
Da, imam svoj obrt koji se bavi poslovnim savjetovanjem specijaliziranim za osmišljavanje, prijavu i provedbu EU projekata i osiguranje kreditiranja. Provodim brojne projekte, a posebno su mi dragi oni javni u kojima mogu doprinijeti lokalnoj zajednici.
Upravo mi poslovanje u realnom svijetu daje temelje za praktične primjere koje spajam s teorijskim dijelom na fakultetu. Upravljanje obrtom i akademske obaveze zahtijevaju dobru organizaciju i upravljanje s vremenom, ali strast prema oba posla čini sve to izvedivim i izuzetno zadovoljavajućim.
Uh, slobodno vrijeme... sad imam malo više slobodnog vremena jer ne sjedim gotovo svaku večer za računalom. Svoje slobodno vrijeme nastojim posvetiti obitelji u prvom planu. Volim svaki trenutak s obitelji od zajedničkih izleta i obiteljskih okupljanja do jednostavnih trenutaka kod kuće. Također volim svoje društvo, volim putovanja i vjerujte mi kad ste ograničeni s vremenom cijenite svaki trenutak posvećen opuštanju i druženju.
Što vi mislite, razvija li se turizam u Istri na dobar način?
Tema turizma je osobito u ovim danima zanimljiva tema jer se pitamo „Što se dogodilo s turizmom kakvim očekujemo?“. Upravo je ključna riječ u našim očekivanjima, odnosno jesu li naša očekivanja od turizma realna.
Jesmo li spremni preoblikovati turističku ponudu i posvetiti se našoj autentičnosti, zaštiti prirode i održivosti? Turizam odavno nisu samo kvantitativni podaci, on treba biti temeljen na kvaliteti.
Danas kada su turistički doživljaji postali dostupniji nego ikad, važno je preispitati što zapravo želimo postići kroz turizam. Očekivanja turista su se promijenila, s naglaskom na autentična iskustva, ekološku osviještenost i održivi razvoj – traže se duboke, osobne veze s destinacijom, lokalnom zajednicom i kulturom. Značajni su emotivni i kognitivni aspekti što je pokazalo i samo istraživanje. Značajna su osjetila!
Istra ima potencijal da odgovori na te zahtjeve na jedinstven način, no to zahtijeva promjenu pristupa – od masovnog turizma prema održivom i odgovornom turizmu koji poštuje i čuva prirodne i kulturne resurse, kao i zajedničku suradnju svih lokalnih dionika i zajednice. Koliko se mi trudili izbjegavati pojam masovnog turizma i motive dolaska kao što su sunce i more, odmičemo se, ali mišljenja sam da još uvijek imamo značajno izražene navedene karakteristike.
Održivost mora biti u središtu svakog aspekta turističkog razvoja. Naša je odgovornost kao turističkih djelatnika, istraživača i lokalnih zajednica da redefiniramo turizam kako bi on bio istinski koristan za sve uključene strane. Kvaliteta doživljaja mora postati naš glavni cilj – ne samo zbog zadovoljstva turista, već i zbog dugoročnog očuvanja destinacija koje posjećuju.
Nakon renovacije koja je trajala tri godine, Kuća o batani je modernija nego ikada prije!
08:37Prije 9 h17.05.2025
Primjenom aromaterapije na potpuno prirodan način djelujemo na tegobe, a kako bi primjena bila potpuno sigurna važno je koristiti visokokvalitetna kemotipizirana eterična ulja provjerenih proizvođača, certificirana od nezavisnih laboratorija.
07:15Prije 10 h17.05.2025
Tijekom ekskluzivnog eventa Seasonal Food & Wine, vodeći rovinjski chefovi vode posjetitelje na jedinstveno kulinarsko putovanje kroz Istru – kroz godišnja doba na tanjuru, kroz tradiciju u novom ruhu i kroz priču o održivosti, lokalnosti i izvornim okusima.
18:13Prije 23 h16.05.2025
Alen Vitasović otkriva kako je nova pjesma „zahvala onoj osobi koja je uvijek bila tu“, ali identitet te osobe odlučuje zadržati za sebe.
17:11Prije 1 d16.05.2025
Prema posljednjim podacima Fine, u Hrvatskoj je 21,4 posto tvrtki u isključivom vlasništvu žena, a kada se uključe i tvrtke u suvlasništvu žena, taj udio raste na više od 30 posto.
16:08Prije 1 d16.05.2025
Brod ima 13 paluba na kojima se osim kabina nalazi šest restorana, slastičarna, 12 barova, pet grijanih bazena i nekoliko unutarnjih i vanjskih whirlpoola, wellnes i spa objekti, fitness sadržaji, sportsko igralište, umjetnička galerija, luksuzni butici, casino i ambulanta.
10:12Prije 1 d16.05.2025
Mještani se probudili u vrlo neugodnoj situaciji i pod šokom, a kasnije je potvrđeno da je požar bio podmetnut.
22:05Prije 1 d15.05.2025
FAKS festival, međunarodna kulturna manifestacija edukativnog i zabavnog karaktera, kroz godinu okuplja više od 1000 amaterskih umjetnika svih generacija, promovirajući cjeloživotno učenje, kreativnost i inkluziju kroz glazbu i ples.
18:31Prije 1 d15.05.2025
Ostavite komentar