Hrvatski ceh zaštitara izdao Strukovnu preporuku za zaštitu škola

Ena Piglić
Ena Piglić

18 Siječanj 2025 I 10:20

Hrvatski ceh zaštitara izdao Strukovnu preporuku za zaštitu škola
Foto: Grad Pula Škola u Puli

Hrvatski ceh zaštitara izdao je Strukovnu preporuku za zaštitu škola, sukladno Protokolu o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama koji je izdalo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih. 

Intencija CEH-a je informirati sve dionike u sustavu obrazovanja i one koji su uključeni u provođenje Protokola o kontroli ulaska i izlaska u školske ustanove da su kompanije privatne zaštite temeljem zakona i dobivenih javnih ovlasti jedine ovlaštene da na stručan i profesionalan način obavljaju poslove zaštite.

U te poslove ulaze procjene postojećih stanja i analize rizika temeljem kojih se izrađuju Planovi sigurnosti školskih ustanova i definiraju mjere sigurnosti i zaštite školskih ustanova.

Uz tjelesnu zaštitu, kompanije su ovlaštene i za pružanje te ugradnju tehničke zaštite poput videonadzora, kontrole pristupa i mehaničke zaštite. Cilj je spriječiti nestručno i protuzakonito obavljanje poslova zaštite koje može donijeti samo još veće nepovjerenje u institucije jer se radi o sigurnosti djece koja su jedan od najosjetljivijih segmenata svakog društva.

Smatraju da cjelokupna društvena zajednica posebno treba voditi računa o budućim naraštajima i omogućiti im normalno odrastanje u sigurnom okruženju, ali ne samo formalno i deklarativno, već realizacijom predviđenih mjera i aktivnosti zaštite od strane stručnih i ovlaštenih osoba i kompanija u što kraćem roku.

U preporuci na nekoliko stranica izmeđuostalog savjetuju da se kontrola ulaza u škole treba primjenjivati na svima vratima kroz koje je moguće ući u objekt.

Preporuka je i ugraditi videointerfon, dok se ne preporuča korištenje tipkovnica s PIN-ovima, jer se ne može kontrolirati tko je koristio PIN i može se zloupotrijebiti. Preporuka je i zaštititi kamerama sve kritične točke oko i unutar škole, a koje se određuju na temelju prosudbe ugroženosti.