Brojni Istrijani i dalje često odlazi preko granice u potrazi za povoljnijim cijenama raznih proizvoda. Tako su se i u petak, za vrijeme bojkota u hrvatskim trgovinama, u Trstu mogla vidjeti brojna vozila s pulskim registarskim oznakama.
Naš novinarski tim posjetio je neke od najpoznatijih trgovačkih lanaca u Trstu kako bismo se uvjerili u kupovne navike Istrijana.
Razgovarali smo s nekim Istrijanima koji su nam rekli kako često odlaze u Trst po špežu, a namjerno su to učinili baš jučer – za vrijeme trajanja bojkota!
„Razlika je manja nego što je to bila godinama ranije, Talijani su također podignuli cijene, ali i dalje su neki proizvodi znatno jeftiniji nego kod nas. Primjerice, pašta, tuna, deterdženti su osjetno jeftiniji nego kod nas“ rekli su nam.
Foto: IstraINUsporedba cijena u Italiji i u Hrvatskoj
Dodali su i kako se nadaju da će bojkot uroditi plodom i da će se zaista nešto konrektno promijeniti jer trenutno stanje je neizdrživo.
„Potrebno je porezno i dugotrajno regulirati politiku cijena. Vidio sam da su neki trgovački lanci najavili snižavanje cijene proizvoda, no pitanje je do kada i je li sve ovo samo trik da se građani utišaju na kratko“ rekao nam je jedan Porečan.
Unatoč bojkotima i pokušajima regulacije cijena u Hrvatskoj, mnogi Istrijani i dalje biraju Trst zbog povoljnijih cijena određenih proizvoda.
Ova situacija jasno pokazuje kako su građani spremni prijeći granicu kako bi uštedjeli, dok domaće tržište hitno treba dugoročne mjere koje će osigurati pravednije i pristupačnije cijene za sve.
U prosincu smo također posjetili Trst i napravili analizu cijena u Hrvatskoj i Italiji, a članak možete pročitati ovdje.
Nakon provedenog 5. kola, vodstvo u poretku klubova vratio je Paraatletski klub Spektar iz Pule, sa 232 boda, dok se na drugom mjestu sa sedam bodova manje (225 bodova) nalazi Paraatletski klub Uspon iz Velike Gorice.
Važno je napomenuti da je samo u Središnjoj knjižnici održana 51 aktivnost na kojoj je sudjelovalo 409 polaznika te da su tijekom srpnja i kolovoza sudionici izazova pročitali ukupno pročitali 514 knjiga i slikovnica!
“O životu radnice krajem dvadesetog stoljeća” Gorana Ferčeca prati život žene radnice od 1973. do 1991., kroz ključne događaje poput rođenja, smrti i izgradnje doma. Roman istražuje ideale, gubitke i promjene u društvu, te nestanak jedne klase.
Cilj manifestacije je predstaviti rad lokalnih plesnih klubova i studija, a istovremeno obogatiti gradski program u vrijeme kada je Pula još uvijek puna domaćih i stranih posjetitelja.
Stranih turista u kolovozu je u Hrvatsku došlo nešto malo više od 4,4 milijuna ili jednako kao u istom lanjskom mjesecu, a njihovih 27,2 milijuna noćenja je 2 posto manje.
Mali gosti proveli su dane uživajući u kupanju, sunčanju, igrama u aquaparku, surfanju, ronjenju s bocama, vožnji na extreme jet-u, izletima brodom te posjetima pulskom Aquariumu, Familyparku i brojnim drugim sadržajima.
Općina Medulin će bespovratnim novčanim sredstvima do maksimalno 1.500,00 eura (s PDV-om) po korisniku, na temelju ispostavljenog i plaćenog računa ovlaštene pravne osobe koja ima dozvolu za sakupljanje takve vrste otpada, sufinancirati zbrinjavanje krovnih pokrova koji sadrže azbest.
Predstavnici Auto Kluba Buzet zahvalili su županu na prijemu te su kazali kako će ovogodišnji „Buzetski dani“ okupiti najbolje europske vozače iz 15-ak zemalja i 15 tisuća ljubitelja automobilizma.
Kao dodatnu pogodnost građanima, Grad Pula omogućit će besplatno parkiranje u subotu, 13. rujna od 18:00 do 00:00 sati na svim gradskim parkiralištima i u svim zonama, osim u zonama "Holders only". Također, Pulapromet će toga dana omogućiti besplatan javni prijevoz u istom vremenskom periodu.
Policija vozače poziva da se obilježenim pješačkim prijelazima približavaju sigurnosnom brzinom, kako bi u slučaju potrebe mogli na vrijeme zaustaviti vozilo i propustiti pješake koji su stupili ili stupaju na pješački prijelaz.
U otvorenoj vatri poginuli su Giuseppe Zachtila koji je 1938. godine od Specijalnog tribunala kao član KPI osuđen na 14 godina zatvora. Među žrtvama uz desetke ranjenih bili su Carlo Zuppini i mornar Giuliano Cicognani.
Tog nesretnog 9. rujna 1944. linijski parobrod „San Marco“, koji je vozio za Trst, krenuo je u 6 sati iz Umaga prema Savudriji, pritom ne sluteći će ubrzo nakon isplovljavanja iz Savudrijske luke saveznički avioni paljbom i bombama potopiti brod.