Rad, trud i sinergija: Tajna uspjeha rovinjske SŠ Zvane Črnje

Rovinjska Srednja škola Zvane Črnje našla se među TOP 50 škola u Hrvatskoj prema rezultatima mature! Tim smo povodom porazgovarali s ravnateljicom, Ingrid Sau.

Iris Foriš
Iris Foriš

13 Veljača 2025 I 06:15

Rad, trud i sinergija: Tajna uspjeha rovinjske SŠ Zvane Črnje
Foto: IstraIN Ingrid Sau

Nedavno je stigla nova rang lista srednjih škola u Hrvatskoj koja se temelji na prošlogodišnjim rezultatima mature, na kojoj su se našle škole iz Buzeta, Rovinja i Pule, o čemu smo pisali ovdje.

Jedna od njih je i rovinjska Srednja škola Zvane Črnje, a ravnateljica Ingrid Sau gostovala je na Rovinj FM-u kako bi objasnila tajnu uspjeha.

"Ovaj uspjeh objavio je Jutarnji list na temelju rezultata postignutih na ispitima državne mature u posljednjem roku, uzimajući u obzir prosjek uspjeha na obaveznim predmetima. Posebno smo ponosni na činjenicu da smo u Istarskoj županiji zauzeli drugo mjesto!

Ovaj uspjeh potvrda je našeg kontinuiranog, kvalitetnog rada. Smatramo da je ključ u pristupu koji stavlja učenike u središte učenja i poučavanja. Posvećujemo veliku pažnju njihovim potrebama, uvažavamo njihove želje te im omogućujemo razvoj u pozitivnom i motivirajućem okruženju.

Istovremeno, naši nastavnici su stručni, kompetentni i stalno ulažu u svoje obrazovanje, što doprinosi uspjehu cijele škole. Ova sinergija između nastavnika i učenika stvara motivirajuće okruženje u kojem svi mogu napredovati.

Jako smo ponosni na naše učenike i njihov uspjeh. Oni su pokazali trud, upornost i želju za učenjem, a ovaj rezultat samo je potvrda njihove kvalitete", naglašava Sau.

Važnost izvannastavnih aktivnosti

Izvannastavne aktivnosti i projekti igraju ključnu ulogu u razvoju učenika. Osim znanja iz obaveznih kurikuluma, kroz sudjelovanje u projektima učenici razvijaju dodatne vještine i kompetencije, proširuju svoje vidike te stječu samopouzdanje.

Ove aktivnosti, zajedno s dodatnom nastavom koju organiziraju, omogućuju im da budu još uspješniji i spremniji za izazove državne mature i daljnjeg obrazovanja.

Zanimljivo je da učenici subotom dobrovoljno dolaze na dodatnu nastavu iz pojedinih predmeta poput matematike i hrvatskog jezika. To nije nešto što moraju, već nešto što žele – i to je najbolji pokazatelj njihove motivacije i želje za učenjem.

Foto: IstraIN

"Jedan od ključnih faktora našeg uspjeha je metoda rada koja se temelji na uključivanju učenika u nastavu, grupnom radu, međusobnom osnaživanju te stvaranju odnosa povjerenja između nastavnika i učenika. Kada učenici znaju da je njihovo mišljenje važno i kada ih se sluša, njihova motivacija raste, a time i njihovi rezultati.

U školi njegujemo pozitivno, podržavajuće okruženje. Ključno je da učenici osjete da su važni i da njihovi prijedlozi i mišljenja imaju težinu. Kada se stvori takva atmosfera međusobnog poštovanja i podrške, učenici se prirodno trude postići što bolje rezultate", ističe ravnateljica Sau.

Dodaje i kako postoji određena razlika između manjih škola, poput njihove, i velikih gradskih gimnazija.

"U manjim školama učenici nemaju konkurenciju unutar škole, što znači da su rezultati isključivo rezultat njihove vlastite motivacije i rada. U većim školama, prisutnost veće konkurencije može dodatno potaknuti učenike na napredak. No, mi u našoj školi vjerujemo da uspjeh ne ovisi samo o broju učenika, već o cjelokupnom pristupu obrazovanju, uključivanju u izvannastavne aktivnosti i stvaranju poticajnog školskog okruženja", objašnjava ravnateljica SŠ Zvane Črnje.

IstraINIstraIN

Prilagodba suvremenim promjenama u obrazovanju

"Obrazovni sustav se neprestano mijenja, a mi se trudimo ići u korak s novim kurikulumima, digitalizacijom i novim metodama poučavanja. Već smo sudjelovali u različitim eksperimentalnim programima, poput „Škole za život“, a sada se prilagođavamo i modularnoj nastavi. Ključno je prihvatiti promjene i postepeno ih uvoditi kako bi one bile uspješne", kaže Ingrid Sau.

Izazovi i ljepota rada u školi

"Ravnateljski posao nosi brojne izazove, ali i mnogo zadovoljstva. Svaki dan donosi nešto novo, ali najveće zadovoljstvo dolazi kada vidimo zadovoljne učenike i nastavnike, kada osjetimo pozitivnu atmosferu u školi i kada vidimo koliko naši učenici napreduju.

Naša vrata su im uvijek otvorena – bilo da žele predložiti ideju, postaviti pitanje ili potražiti podršku. Stvaranje okruženja u kojem se učenici osjećaju sigurno, poštovano i motivirano temelj je našeg uspjeha.

U vremenu kada je oko nas puno negativnih vijesti, mi se trudimo ostati pozitivni. Znamo da sve prolazi – i dobro i loše – i zato se trudimo graditi pozitivnu budućnost za naše učenike i cijelu školu", zaključila je naša sugovornica.