Učenici rovinjske Osnovne škole Jurja Dobrile predstavili dvojezičnu slikovnicu "Đir po gradu"

Ovaj kreativni projekt nije bio samo prilika za učenike da pokažu svoju maštovitost, već i odličan primjer međupredmetne suradnje koja povezuje različite oblasti obrazovanja u jednu cjelovitu i edukativnu cjelinu.

IstraIN

14 Veljača 2025 I 14:59

Učenici rovinjske Osnovne škole Jurja Dobrile predstavili dvojezičnu slikovnicu "Đir po gradu"
IstraIN Osnovna škola Jurje Dobrila

Učenici Osnovne škole Jurja Dobrile iz Rovinja uz pomoć zajedničkim su naporima stvorili jedinstveni projekt koji je rezultirao dvojezičnom slikovnicom – pravim vodičem kroz grad.

Ovaj kreativni projekt nije bio samo prilika za učenike da pokažu svoju maštovitost, već i odličan primjer međupredmetne suradnje koja povezuje različite oblasti obrazovanja u jednu cjelovitu i edukativnu cjelinu.

Na početku projekta, učiteljica  Milena Šolić Zvocak je napisala pjesmu koja služi kao vodič po Rovinju, a svaka kitica pjesme opisuje jednu značajnu lokaciju u gradu. Pjesma je zamišljena kao svojevrsna šetnja kroz Rovinj, koja u stihu prepričava ljepotu i povijest poznatih gradskih lokaliteta. Kroz ovu pjesmu, djeca su dobila priliku upoznati svoj grad na nov, zabavan način, dok su istovremeno razvijali svoju kreativnost i literarne vještine.

Projekt je uključivao i mnoge druge nastavnike koji su donijeli svoje stručne vještine. Učitelj informatike Igor Dobrača i učiteljica povijesti Jasmina Tanović povijesti osmislili su QR kodove koji se nalaze uz svaku lokaciju spomenutu u pjesmi.

Skenerom tih kodova, čitatelji mogu pristupiti kratkim povijesnim informacijama o svakoj od lokacija koje pjesma spominje. Ovi kodovi omogućuju učenicima i posjetiteljima da na brz i moderan način saznaju više o povijesti grada i njegovih značajnih točaka, čime je slikovnica postala interaktivni vodič.

Slikovnica nije samo tekstualni vodič, već je i vizualni užitak. Učiteljica likovne kulture Arijana Dobrila Barbaro i njezini učenici zajedno su oslikali svaki dio slikovnice, stvarajući ilustracije koje prate stihove pjesme.

Kroz crteže, djeca su mogla prenijeti svoj doživljaj grada, stvarajući vizualne prikaze koji obuhvaćaju ljepotu Rovinja, njegovih znamenitosti i duhovnu atmosferu. Svaka ilustracija nosi posebnu emotivnu vrijednost, jer je izrađena rukama samih učenika, koji su kroz umjetnost oživjeli grad i njegove priče.

Također, projekt je dvojezičan, jer je pjesma prevedena na engleski jezik,  pa je učiteljica Ana Kolić Marković sa učenicima prevela tekst što omogućava i stranim posjetiteljima da uživaju u čarima Rovinja kroz oči djece. Ovaj dio projekta izuzetno je važan jer pokazuje kako učenici mogu steći i razviti jezične vještine u stvarnom kontekstu, učeći o svojoj kulturnoj baštini i omogućujući njezino predstavljanje široj globalnoj publici.

 

Foto: IstraIN

Ovaj projekt nije samo primjer uspješne suradnje među različitim predmetima, već i sjajan primjer kako obrazovanje može biti povezano sa životom zajednice. Kroz njega, učenici su naučili mnogo o svom gradu, ali i o tome kako surađivati u timu, kako koristiti moderne tehnologije, razvijati kreativne vještine, te kako koristiti svoj jezik i umjetnost za stvaranje nečega što će imati dugotrajan utjecaj.

Slikovnica nije samo korisno obrazovno sredstvo, već postaje i simbol ljubavi prema gradu Rovinj. Kroz dječje oči i crteže, grad oživljava na način koji je iskren, kreativan i pun entuzijazma.

Ova dvojezična slikovnica tako postaje ne samo vodič kroz Rovinj, nego i most koji povezuje prošlost i sadašnjost, učenike i zajednicu, te ljude svih generacija.

Kroz ovakav projekt, učenici su stekli dragocjena znanja i vještine koje nadmašuju okvire učionice, ali su također postali aktivni sudionici u očuvanju i promociji kulturne baštine svog grada. Projekt je odličan primjer kako obrazovanje može povezivati ljude i stvarati snažne temelje za budućnost zajednice.