EU uvodi digitalne vozačke dozvole i stroža pravila za nove vozače EVO ŠTO SE SVE MIJENJA!
Direktiva stupa na snagu 20 dana po objavi u Službenom listu EU-a. Države članice imat će četiri godine da u svoja nacionalna zakonodavstva prenesu odredbe nove direktive!
Kako javlja Večernji list, pregovarači Vijeća i Europskog parlamenta postigli su suglasnost o dopuni direktive o vozačkim dozvolama, koja sadrži brojne novosti, posebice za mlade vozače.
Novi vozači morat će kod polaganja teorijskog i praktičnog ispita dokazati da poznaju rizike za ranjive sudionike u prometu, pješake, bicikliste ili vozače skutera.
Nove odredbe posebno se tiču neiskusnih vozača za koje se predviđa probno razdoblje za volanom od najmanje dvije godine. Za njih će vrijediti stroža pravila i sankcije pod utjecajem alkohola, za nekorištenje pojaseva ili sjedalica za djecu.
10:04Prije 14 h03.11.2025
Da bi dobili vozačku dozvolu, budući vozači morat će naučiti kako sigurno koristiti mobitele, poznavati sustave za pomoć u vožnji koje imaju novi automobili, kako sigurno otvarati vrata, kako voziti po snijegu i sklizavom terenu te biti svjesni opasnosti od mrtvog kuta.
Uvodi se digitalna vozačka koju će vozači imati na svojim pametnim telefonima i koja će po novim pravilima postati standardna u EU-u.
Države članice imat će pet i pol godina za uvođenje digitalne vozačke dozvole, a vozači će imati pravo tražiti vozačku u fizičkom formatu.
Prvi put se uvodi probno razdoblje od najmanje dvije godine za nove vozače. Za nove vozače vrijedit će stroža pravila i sankcije za vožnju pod utjecajem alkohola, vožnju bez korištenja sigurnosnog pojasa ili sigurnosnog sustava za dijete.
Nova pravila i za vozače kamiona!
Zbog manjka profesionalnih vozača, snižava se dobna granica za dozvolu za vozače kamiona s 21 na 18 godina, a za vozače autobusa s 24 na 21 godinu, uz uvjet da kandidati imaju potvrdu o profesionalnim kompetencijama.
Države članice mogu dopustiti 17-godišnjacima da voze kamion ili kombi, ali samo na svom teritoriju i uz pratnju iskusnog vozača, piše Večernji list.
Dogovoreno je da se dozvole za motocikle i automobile izdaju na 15 godina. Države članice moći će to smanjiti na 10 godina ako se vozačka dozvola može koristiti kao dokaz identiteta umjesto osobne iskaznice.
Obnova vozačke spušta se s deste na pet godina!
Dozvole za vozače kamiona i autobusa morat će se obnavljati svakih pet godina. Države članice imat će pravo skratiti vrijeme važenje dozvole za vozače starije od 65 godina.
Prije izdavanja prve vozačke dozvole, novi vozači morat će proći liječnički pregled, uključujući pregled vida i kardiovaskularnog stanja.
Međutim, države članice moći će za vozače automobila ili motocikala umjesto obveznog liječničkog pregleda ponuditi alternativu, poput ispunjavanja obrasca za samoprocjenu svoga zdravstvenog stanja.
Četiri godine za prenošenje odredbe nove direktive...
Nadležna nacionalna tijela trebat će poticati podizanje svijesti o minimalnim standardima fizičke i psihičke sposobnosti za vožnju.
Nakon postignutog dogovora sada oba zakonodavna tijela, Vijeće i Parlament, moraju potvrditi tekst, što bi se trebalo dogoditi uskoro.
Direktiva stupa na snagu 20 dana po objavi u Službenom listu EU-a. Države članice imat će četiri godine da u svoja nacionalna zakonodavstva prenesu odredbe nove direktive, piše Večernji list.
Program okuplja važna imena hrvatske gastronomske scene uz provjerene kuharske majstore EGCI-ja. Teme ciklusa su valorizacija lokalnih namirnica i mikrolokacija, umjetnost sljubljivanja hrane i pića, održivost te kreativnost u kuhinji. Edukacije će se održavati tijekom listopada i studenoga 2025.
Od 6. do 8. studenog Giardini u Puli postaju središnje mjesto jesenske zabave – stiže nam omiljena manifestacija Martinje u Puli tijekom kojega posjetitelje očekuje bogat program ispunjen vinom, glazbom i vrhunskom hranom.
Projekt je interdisciplinarno kulturno-antropološko istraživanje i participativni rad u zajednici, a fokus je na ulozi žena u brodogradilištu Uljanik te njihovu doprinosu društvenom, kulturnom i urbanom razvoju Pule.
"Predviđa se mogućnost uvođenja nagrada za osobe koje prijavljuju protuzakonito odbacivanje otpada, bilo u prirodi ili pored spremnika, kao i uvođenje video nadzora na lokacijama na kojima se može očekivati nepropisno odbacivanje otpada, kao i zapošljavanje većeg broja komunalnih redara"
Interes je rastao iz sata u sat. „Prvotno smo dogovorili po jednu izvedbu u Puli i Opatiji. U Opatiji je prva planula pa su tražene još dvije, potom se rasprodao termin u Puli pa smo dodali i tamo još jedan. Na kraju smo stali na pet, jer šesta u jednom danu ne dolazi u obzir“, navodi Rabar.
Radi se o brownfiled investiciji u zapušteni bivši poslovni objekt tvrtke „Marčanka“ u kojem se planira izgraditi poduzetnički inkubator za ukupno 5 korisnika i salom za sastanke/edukacije te dograditi skladišni prostor.
Razgovaralo se o ključnim razvojnim projektima za područje Općine Kršan – od Fonda pravedne tranzicije i razvoja poduzetničke infrastrukture, do realizacije prometnice Išišće–Kloštar, uređenja ambulante u Potpićnu te planirane izgradnje školske sportske dvorane u Potpićnu.
Grad Pula – Pola i dalje će se zauzimati za dosljedno poštivanje svih propisa koji čuvaju i promiču dvojezičnost, kao temeljnu vrijednost multikulturalne Istre i sastavni dio identiteta grada.
U Puli je održan prijem za 15 novih policijskih vježbenika koji su završili školovanje na Policijskoj akademiji „Prvi hrvatski redarstvenik“, te su zasnovali radni odnos u Ministarstvu unutarnjih poslova i raspoređeni su na rad u Policijsku upravu istarsku.
Nakon mise, položeni su vijenci ispred Spomenika poginulim žrtvama tragedije s kupališta Vergarola kod Katedrale, Spomen kosturnice talijanskih vojnika na Mornaričkom groblju, kao i na nekoliko lokacija na Gradskom groblju u Puli.
Srećom, u događaju nitko nije ozlijeđen, a požar je ugašen oko 19 sati. Policijski službenici danas će s nadležnim inspektorom obaviti očevid i utvrditi sve okolnosti požara.
U Predsjedništvo ZP-a Labinštine izabrani su Aleksandar Petrović (Raša), Đulijano Kontuš (Kršan) i Valter Golja (Sveta Nedelja), uz predsjednike svih podružnica koji su članovi Predsjedništva po funkciji.
Privremeno ukidanje vinjeta na dionici Škofije–Kopar donosi veliko olakšanje Istrijanima koji svakodnevno putuju preko granice, ali i svima koji tom rutom idu prema Italiji. Nakon godina plaćanja tjedne vinjete od 16 eura za tek šest kilometara ceste, vozači će napokon moći proći bez dodatnog troška