Hrvati ove godine sve više biraju Italiju za godišnji odmor – uz digitalna plaćanja i precizno planiranje budžeta

Prosječna planirana potrošnja po osobi iznosi 760 eura, a gotovo polovica putnika unaprijed detaljno planira izdatke.

Ena Piglić
Ena Piglić

1 Lipanj 2025 I 13:34

Hrvati ove godine sve više biraju Italiju za godišnji odmor – uz digitalna plaćanja i precizno planiranje budžeta
Pexsels

Sve više Hrvata odlučuje provesti godišnji odmor izvan granica zemlje, a prema najnovijim podacima, 35 % ispitanika planira putovanje u inozemstvo.

Najpopularnija destinacija je Italija, a prate je Bosna i Hercegovina te Austrija.

Iako se najviše troši na hranu, izlete i zabavu, Hrvati pokazuju zavidnu razinu financijske discipline.

Prosječna planirana potrošnja po osobi iznosi 760 eura, a gotovo polovica putnika unaprijed detaljno planira izdatke.

Zanimljivo je da 87 % njih tvrdi kako se stvarni troškovi na putovanju poklapaju s predviđenim budžetom.

U tome im znatno pomažu digitalni alati poput mobilnog i internetskog bankarstva, koje gotovo svaki drugi putnik koristi za praćenje troškova.

Mobilni novčanici sve su popularniji – svaki četvrti Hrvat koristi ovu metodu plaćanja u inozemstvu, a gotovo 80 % putnika preferira plaćanje karticom, pametnim telefonom ili satom. Brzina, praktičnost i sigurnost najčešći su razlozi za ovakav odabir.

Putnici iz Hrvatske sve češće od banaka očekuju i dodatne usluge koje bi poboljšale njihovo putničko iskustvo.

Traže lojalnostne programe, popuste na avionske karte i smještaj, kao i personalizirane financijske alate koji bi omogućili još bolju kontrolu budžeta.

Neki od prijedloga uključuju multi-valutne račune, aplikacije koje u stvarnom vremenu prate i kategoriziraju potrošnju te tražilice cijena turističkih usluga s opcijom izravnog plaćanja.

U organizaciji putovanja Hrvati sve više preuzimaju inicijativu – većina će putovanja organizirati samostalno, dok će dvije od pet osoba odabrati paket aranžman. U oba slučaja, dominiraju digitalni kanali za rezervacije i plaćanja.

Ujedno, gotovo polovica putnika sebe opisuje kao "istraživače iskustava", spremne izaći iz zone komfora i otkriti nešto novo, dok se petina najviše veseli samom procesu planiranja putovanja.

No, digitalizacija donosi i izazove – svaki šesti Hrvat susreo se s problemima kada preferirane metode plaćanja nisu bile dostupne u inozemstvu.

Pored toga, najčešće frustracije tijekom odmora uključuju kašnjenja i otkazivanja letova, izgubljenu prtljagu i prenapučenost destinacija.

Ostavite komentar