Dvije nove međunarodne nagrade za Studio Tumpić/Prenc!

Dizajnerski studio Tumpić/Prenc, poznat po svojim inovativnim i vizualno upečatljivim rješenjima, ovog je tjedna, u razmaku od samo dva dana, nagrađen na dvama različitim međunarodnim festivalima, čime je još jednom potvrdio svoju poziciju na europskoj dizajnerskoj sceni.

Iris Foriš
Iris Foriš

9 Lipanj 2025 I 12:52

Dvije nove međunarodne nagrade za Studio Tumpić/Prenc!
Studio Tumpić/Prenc

Od 5. do 8. lipnja u Ljubljani, živopisnom središtu slovenskog dizajna i kulture, održano je devetnaesto izdanje prestižnog festivala European Design Awards.

Ova iznimna manifestacija kojoj je svake godine domaćin druga država, okupila je dizajnere, kreativce i stručnjake iz cijele Europe u četverodnevnom slavlju kreativnosti, inovacije i vizualne komunikacije. Festival je poznat po svom bogatom i raznolikom programu: od inspirativnih radionica i predavanja, preko središnje izložbe, do svečane dodjele nagrada.

U atmosferi povijesnog Grand Hotela Union, svečanost dodjele nagrada dodatno je zaokružila festival, a veliko priznanje Studija T/P primio je kreativni dizajner i suosnivač, Anselmo Tumpić.

Inače, European Design Awards predstavlja jedno od najvažnijih priznanja u europskom dizajnu. Radi se o prestižnim godišnjim nagradama u području komunikacijskog dizajna, proizišle kao zajednička inicijativa niza europskih dizajnerskih časopisa i organizacija 2007. godine.

Za razliku od sličnih natjecanja, radove ne ocjenjuju dizajneri, već dizajnerski novinari i kritičari – stručnjaci čije je zanimanje svakodnevno praćenje i vrednovanje kreativne produkcije.

Studio Tumpić/Prenc

Projekt Famìa, dobitnik srebrne nagrade, kreiran je za liniju ekstra djevičanskih maslinovih ulja iz Rovinja, u suradnji s Etikgrafom, a njegov dizajn ujedno slavi i promovira ovaj grad. Naime, dizajn boce inspiriran je arhitekturom Rovinja — grada koji se razvio na poluotoku, s kućama raznolikih boja i veličina, zbijenima uz morsku obalu, što odražava raznolikost obitelji koje ondje žive.

Etikete različitih boja označavaju intenzitet ulja, dok kombinacija boca stvara vizualnu kompoziciju nalik mediteranskom gradiću. Osim što uljepšava prodajni prostor, dizajn potiče kupce da prikupe sve intenzitete okusa, stvarajući vlastitu kolekciju i odnoseći kući autentičan dio Rovinja.

Finalist Abracadabra osmišljen je za Pučko otvoreno učilište Grada Rovinja-Rovigno povodom festivala Istrian Puppet Theatre Festival. Umjesto klasičnog letka, dizajn nudi interaktivnu “pričajuću lutku” koja angažira publiku svih uzrasta. 

Nakon uspjeha u Ljubljani, Studio Tumpić/Prenc ostvario je još jedno značajno međunarodno priznanje. Njihov projekt Istriana nagrađen je na prestižnom Fedrigoni Top Awards natjecanju, među natjecateljima iz ukupno 27 zemalja.

Nagradu je u ime Studija Tumpić/Prenc preuzeo kreativni direktor Anselmo Tumpić, uz predstavnika tiskare Wine & Industrial Packaging, Paola Trevisina, te klijenta Roba Andersona. Svečana dodjela održana je u uglednom Pavillonu Gabriel u Parizu, u sklopu manifestacije Fedrigoni Explore 2025 – međunarodnog događanja koje dovodi vodeće profesionalce iz svijeta dizajna, tipografije, brendiranja i održivosti.

Kroz inspirativna predavanja i radionice, istaknuti govornici podijelili su svoja iskustva i uvide u najnovije trendove i prakse kreativne industrije, dok su tijekom manifestacije bili izloženi i nagrađeni radovi.

Fedrigoni se već godinama smatra sinonimom za izvrsnost u proizvodnji papira, a njihova je nagrada posebna po tome što istovremeno prepoznaje i nagrađuje dizajnere, tiskare i klijente za najbolje primjene papira i materijala.

Studio Tumpić/Prenc

Ovogodišnji stručni međunarodni žiri čine: Simon Esterson, voditelj studija Esterson Associates; Silvana Amato, istaknuta dizajnerica uredničke grafike; Paul Boudens, ikona belgijskog modnog dizajna; Marianne Givone, voditeljica kreativnog tima brenda Diptyque; Gustavo Greco, osnivač studija GRECO; Kate Marlow, suosnivačica londonskog studija Here; Melanie Mues, utemeljiteljica londonskog studija Mues Design i art direktorica Venecijanskog bijenala 2019., i Sebastián Yañez, suosnivač agencije YG Branding & Design.

Istriana je osvojila žiri svojom suvremenom interpretacijom fragmenata rimskih amfora. Boca s vidljivim „pukotinama” otkriva unutrašnjost, a pigment joj je obogaćen crvenom istarskom zemljom. Smještena u kutiju izrađenu od Fedrigoni papira simboličnog naziva “Terra Rossa”, oblikovno se nadovezuje na siluetu antičkih posuda. Nakon priznanja na natjecanjima poput ADC, D&AD i Dieline, nagrada na Fedrigoni Top Awards dodatno učvršćuje status Istriane kao jednog od najzapaženijih dizajnerskih ostvarenja na međunarodnoj sceni.

“Bila mi je iznimna čast sudjelovati i uživo pratiti čak dva međunarodna događanja u tako kratkom razdoblju. No, ono što svakom festivalu, pa tako i ovima, daje posebnu čar i trajnu vrijednost jest prilika za druženje, razmjenu ideja i povezivanje s kolegama iz cijeloga svijeta”, zaključio je Anselmo Tumpić.