Novi trendovi među europskim putnicima jasno pokazuju zaokret prema sporijem ritmu putovanja, autentičnim lokalnim iskustvima i održivijem turizmu.
Hrvatska se u tom kontekstu ističe kao jedna od najprivlačnijih destinacija, zahvaljujući raznolikosti, prirodnim ljepotama i još uvijek neotkrivenim krajevima koji nude dublji doživljaj.
Istraživanje provedeno početkom godine na više od tisuću putnika iz zemalja poput Njemačke, Austrije, Slovenije, Danske, Poljske, Italije i drugih, pokazalo je da čak 66% ispitanika preferira destinacije gdje mogu iskusiti lokalnu gastronomiju, tradiciju i izravan kontakt s lokalnim stanovništvom.
Više od polovice njih izbjegava masovni turizam te sve češće bira manje poznate lokacije i prirodna okruženja, dok je za 58% idealan smještaj onaj koji pruža veću privatnost i fleksibilnost, poput apartmana i kuća za odmor.
Gotovo polovica ispitanika planira putovati izvan glavne turističke sezone, navodeći manje gužve, povoljnije cijene i autentičniji doživljaj destinacije kao ključne prednosti.
Njemački putnici prednjače po spremnosti da plate više za boravak u regijama koje nude kontakt s lokalnom zajednicom i proizvode s oznakom lokalnog podrijetla.
Posebno ih privlače biciklističke staze, kulturni sadržaji i boravak u prirodi. Austrijanci pak sve više cijene smještaj u ruralnim krajevima, gdje mogu kombinirati udobnost s aktivnostima na otvorenom i istraživanjem lokalne kuhinje, dok Danci, poznati po ekološkoj osviještenosti, pri odabiru destinacija vode računa o održivosti i često biraju objekte s ekološkim certifikatima.
Poljski gosti sve češće otkrivaju skrivene kutke, posebice unutrašnjost Istre i Dalmatinsku zagoru, gdje mogu izbjeći gužve i doživjeti autentični lokalni život. Upravo ta želja za dubljim doživljajem destinacije rezultirala je porastom duljine boravka – prosječno za 8% u odnosu na prošlu godinu.
Raste i interes za manje poznate hrvatske regije poput Gorskog kotara, Like, Dalmatinskih otoka i Dalmatinske zagore, gdje posjetitelji mogu iskusiti bogatu lokalnu kulturu, prirodne atrakcije i održivi način života.
Primjetno je i da sve širi krug putnika – od mladih parova i obitelji s djecom do starijih gostiju – sve češće bira odmore duže od tjedan dana.
Iako se sve više putuje izvan sezone, trend dužeg planiranja ostaje izražen: putnici sada u prosjeku deset dana dulje razmišljaju prije nego što rezerviraju svoj smještaj, u usporedbi s prošlom godinom.
No, pravovremeno prilagođavanje cijena tržišnim uvjetima pokazalo se ključnim – Hrvatska je zadržala prepoznatu visoku kvalitetu, ali uz cijene koje se percipiraju kao fer, što dodatno motivira goste na raniju rezervaciju i dulji boravak.