Od Pule do Zagreba za manje od 2,5 sata! Nakon 45 godina bliži se kraj gradnje Istarskog ipsilona

Do kraja sljedeće godine očekuje se završetak jednog od najvećih infrastrukturnih projekata u zemlji – izgradnje punog profila Istarskog ipsilona.

HRT

3 Kolovoz 2025 I 11:05

Od Pule do Zagreba za manje od 2,5 sata! Nakon 45 godina bliži se kraj gradnje Istarskog ipsilona
Foto: IstraIN

Do kraja sljedeće godine očekuje se završetak jednog od najvećih infrastrukturnih projekata u zemlji – izgradnje punog profila Istarskog ipsilona.

U sklopu projekta bit će izgrađena nova autocesta do Matulja, duplirani most na rijeci Mirni i vijadukt Limska Draga, dok se otvorenje obnovljene stare cijevi tunela Učka planira već sredinom rujna.

Obnova tunela Učka u završnici

Radovi na obnovi prve cijevi tunela Učka, koja je do sada bila zatvorena zbog opsežne rekonstrukcije, bliže se kraju. Sredinom rujna tunel će ponovno biti pušten u promet, čime će se znatno povećati sigurnost i protočnost na ovom ključnom prometnom pravcu.

"Na gradilištu je tijekom deset mjeseci bilo angažirano oko 400 radnika i čak 54 podizvođača. Radilo se u dvije, povremeno i tri smjene," istaknuo je Luka Rigo, inženjer gradilišta za HRT.

S riječkog dijela tunela, oko 200 radnika intenzivno radi na završnim pripremama za miniranja i iskope, koje će se privremeno zaustaviti tijekom kolektivnog godišnjeg odmora.

Premda se radi na izrazito zahtjevnom terenu, promet na dionici tunel Učka – Matulji odvija se uglavnom bez većih zastoja. Većih čekanja i semafora više nema, a svi radovi pažljivo su usklađeni s dinamikom turističke sezone.

„Radimo na proširenju trase kako bi se uklopile dodatne prometne trake, no zbog visokog sezonskog prometa sve se odvija u točno definiranim vremenskim okvirima,” objasnio je Lucijan Dušić, voditelj Centra upravljanja tunelom Učka.

Tehnički direktor Bina Istre, Christian Santaleza, naglasio je da je cilj završiti cijelu dionicu do kraja 2026. godine, što bi omogućilo putovanje od Pule do Zagreba za manje od dva i pol sata.

Novi most i vijadukt u sklopu završetka ipsilona

U sklopu završne faze projekta, paralelno se gradi novi most na rijeci Mirni te vijadukt Limska Draga. Riječ je o investiciji vrijednoj 200 milijuna eura, čijim će završetkom biti zaokružen Istarski ipsilon – projekt koji je započeo još 1981. godine.

Dionica od Matulja do tunela Učka jedna je od najfrekventnijih u zemlji, osobito u turističkoj sezoni, kada dnevno njome prođe i do 18.000 vozila. Tijekom današnjeg dana najveće zastoje bilježio je čvor Matulji, no trenutačno se promet odvija bez većih poteškoća.

Policija i upravitelji cesta apeliraju na vozače na dodatni oprez i strpljenje zbog mogućih povremenih zastoja.