Zabrinjavajući porast prometnih nesreća u kojima sudjeluju električni romobili, posebno među djecom, potaknuo je Ministarstvo zdravstva i Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) na apel za hitnim djelovanjem.
Stručnjaci upozoravaju – situacija postaje alarmantna, a roditelji moraju preuzeti veću odgovornost.
Nesreća se dogodila kada je 50-godišnjak upravljao romobilom nogostupom Nazorove ulice te je u jednom trenutku propustio držati obje ruke za upravljačem zbog čega je izgubio nadzor nad romobilom i pao na tlo. U nesreći je vozač romobila teško ozlijeđen te mu je pomoć pružena u pulskoj bolnici.
Prejaki i prebrzi romobili su zabranjeni i u slučaju vožnje takvim prijevoznim sredstvom, građanima prijeti novčana kazna od 130 eura.
12:20Prije 118 d07.08.2025
Sve više djece završava na hitnom prijemu s teškim ozljedama nakon vožnje električnih romobila.
U mnogim slučajevima stradala djeca nisu nosila kacige, a često su na jednom romobilu bile dvije osobe, što značajno povećava rizik od gubitka kontrole i ozbiljnih padova.
Policija upozorava kako ne mogu svi električni romobili sudjelovati u prometu te da prejakim i prebrzim romobilima nije mjesto na prometnicama te u slučaju vožnje takvim prijevoznim sredstvom, građanima prijeti novčana kazna od 130 eura.
Radi počinjenja prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama, vozaču je izrečena novčana kazna od 910 eura.
13:52Prije 92 d02.09.2025
Načelnica Sektora za primarnu zdravstvenu zaštitu i zdravstveni turizam pri Ministarstvu zdravstva, dr. Ivana Portolan Pajić, naglasila je da tjelesna aktivnost djece mora biti poticana, ali na siguran i zakonom propisan način.
''Svjesni smo koliko je kretanje važno za zdravlje djece, ali upravo zato apeliramo na roditelje i skrbnike da vode računa o sigurnosti.
Djecu treba učiti odgovornom ponašanju u prometu i poticati ih na aktivnosti primjerene njihovoj dobi i razvoju'', poručila je Portolan Pajić.
HZJZ: Djeca mlađa od 14 godina ne smiju voziti romobile
HZJZ je prošlog tjedna objavio i niz preporuka za sigurnu vožnju električnim romobilima, podsjećajući kako je Zakonom o sigurnosti prometa na cestama propisano da romobile ne smiju voziti djeca mlađa od 14 godina.
Kako bi vožnja bila sigurna i za vozače i za ostale sudionike u prometu, HZJZ ističe sljedeće mjere opreza:
• Obavezno nošenje zaštitne kacige – iako nije zakonski obvezna za sve dobne skupine, stručnjaci naglašavaju da je kaciga ključna za sprječavanje teških ozljeda glave.
• Vožnja isključivo jednom osobom – romobili nisu konstruirani za dvije osobe, a vožnja u paru značajno povećava rizik od nesreće.
• Korištenje reflektirajuće odjeće i opreme – osobito u večernjim i noćnim satima, kada je vidljivost smanjena.
• Kretanje biciklističkim stazama, gdje god je to moguće – vožnja po pješačkim zonama i kolnicima dodatno ugrožava sigurnost djece i drugih sudionika u prometu.
• Redovito održavanje romobila – provjera kočnica, kotača i svjetala nužna je za sigurnu vožnju.
HZJZ također apelira na roditelje da educiraju djecu o pravilnom ponašanju u prometu, ali i da sami budu primjer odgovornog sudjelovanja u prometu.
Djeca koja svakodnevno promatraju sigurno ponašanje svojih roditelja, veća su vjerojatnost da će i sama razviti zdrave navike.
Roditelji – ključni u prevenciji
''Roditelji i skrbnici imaju ključnu ulogu. Prije nego što djetetu kupe električni romobil, trebaju se zapitati je li dijete dovoljno zrelo za odgovornu vožnju i poznaje li pravila prometne sigurnosti. Romobil nije igračka, već prometno sredstvo'', poručuju iz HZJZ-a.
Stručnjaci također podsjećaju kako je, osim fizičke sigurnosti, važno obratiti pozornost i na psihološku spremnost djeteta da sudjeluje u prometu.
Nerazvijen osjećaj procjene brzine, opasnosti i vlastitih granica kod mlađe djece često dovodi do nesreća koje se mogle spriječiti.
Zajednička odgovornost
Na kraju, iz Ministarstva zdravstva i HZJZ-a poručuju da sigurnost djece u prometu mora biti zajednička odgovornost – institucija, roditelja i zajednice u cjelini. Potrebne su i bolje regulative, edukativne kampanje i veća kontrola korištenja romobila među maloljetnicima.
''Niti jedno dijete ne bi smjelo izgubiti zdravlje zbog nepažnje, neznanja ili nedostatka nadzora'' zaključuju.
„Tako neka bude“ vodi čitatelja u Judeju 1. stoljeća, u vrijeme političkih nemira i duhovnih previranja. Glavni lik Eleazar, razočarani revolucionar, postaje lovac na glave u službi Rimljana, dok ga susret s tajanstvenim Bosonogim tjera da preispita svoje vrijednosti, vjeru i moralne granice.
Podjela nagrada održat će se u nedjelju, 7. prosinca, u 17 sati, uključujući pojedinačne nagrade, Memorijal Vladimir Barbić za najbolji klub te nagradnu lutriju za sve natjecatelje.
Nagrada prepoznaje volonterski doprinos kao temelj inkluzivnog društva i pokretač pozitivnih promjena u životima građana. Ime Danijele Ustić simbolizira predanost zajednici, njegovanje kulture solidarnosti i važnost kontinuirane podrške volonterstvu.
"Moramo biti uporni i nastaviti dalje osvještavati cjelokupnu javnost pa čak nekada i stručnu javnost. Mi primjećujemo da ćemo ove predrasude koje se tiču nepristupačnosti okoline lakše ukloniti nego one predrasude u glavama. Procjenjujemo da je potrebno više javnih kampanja, još više edukacija."
Povod prijemu bila je dodjela Nagrade za životno djelo, koju su Borisu Žgmobi na nedavno održanim Danima hrvatskog turizma dodijelili Hrvatska turistička zajednica i Hrvatska gospodarska komora.
Pravo na plaćanje premije dopunskog zdravstvenog osiguranja iz državnog proračuna ostvarit će osigurane osobe ako im ukupan prihod u prethodnoj godini, iskazan po članu obitelji, mjesečno nije veći od 458,08 eura, te osigurane osobe - samci ako im prihod mjesečno nije veći od 573,50 eura.
Na prostoru u vlasništvu tvrtke Istra rent facility d.o.o. Pazin (bivša Istraplastika) ovoga se utorka, 2. prosinca, mogao vidjeti dim zbog kontroliranog spaljivanja biljne mase (granje i trava).
Ovaj dan, koji su Ujedinjene nacije ustanovile 1992. godine, služi kao platforma za podizanje svesti, osporavanje zabluda i zalaganje za prava i dobrobit osoba sa invaliditetom.
Ukupni iznos alokacije koji ima na raspolaganju Urbano područje Pula je nepromijenjen i iznosi 33.000.000,00 eura. Uvršteni su novi strateški projekti:"Projekt rekonstrukcije zone kupališta Mornar", projekt „Dječji vrtić Valmade" i "Izgradnja i opremanje nove zgrade dnevnog centra Veruda – Pula"
Program provode Hrvatski zavod za javno zdravstvo i Ured UNICEF-a za Hrvatsku u suradnji s Hrvatskom liječničkom komorom. Istraživanje „Europska inicijativa praćenja debljine u djece“ iz 2022. godine pokazalo je da svako treće dijete osnovnoškolske dobi u Hrvatskoj ima prekomjernu tjelesnu masu ili
Ostavite komentar