Šampion turizma je maloprodaja, a ne ugostitelji – Briškoski otkriva probleme sezone

Za budućnost, predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Obrtničke komore Istarske županije, predlaže usklađivanje cijena s kvalitetom, pojednostavljenje birokratskih procedura i bolje planiranje radne snage.

Iris Foriš
Iris Foriš

27 Kolovoz 2025 I 06:15

Šampion turizma je maloprodaja, a ne ugostitelji – Briškoski otkriva probleme sezone
Foto: IstraIN

Predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Obrtničke komore Istarske županije Stanislav Briškoski gostovao je na radiju Rovinj FM, gdje je govorio o izazovima i rezultatima ovogodišnje turističke sezone te problemima koji prate sektor.

Kako je istaknuo, unatoč špici sezone i velikim pritiscima, ugostitelji su uvijek spremni odraditi posao, no svakodnevno se suočavaju s brojnim preprekama.

„Sve ide preko naših leđa – manjak kvalitetne radne snage i milijun nameta. Do kraja smo, ali nadamo se da ćemo isplivati,“ rekao je Briškoski.

Podsjetio je da je sektor izašao iz pandemije kao pobjednik, ali da se i dalje bori s posljedicama i negativnim percepcijama. Kritike stranih medija na visoke cijene, kaže, dijelom su posljedica loše komunikacije i vlastitih pogrešaka:

„Nijedan Nijemac nije došao i sam vidio kuglicu sladoleda za tri eura. Sami smo to izbacili u medije, a konkurencija je to iskoristila.“

Pitanje cijena, smatra, složeno je. Dok neki ne opravdavaju cijenu kvalitetom, ima i onih koji ulažu u ponudu i standard: „Za vilu od tri-četiri tisuće eura morate imati i wellness i bazen i niz drugih sadržaja. Problem je što dio objekata koristi situaciju i naplaćuje bez ulaganja u kvalitetu.“

Jedan od najvećih izazova ostaje nedostatak domaće i strane radne snage, uz birokratske prepreke. Briškoski upozorava na složenost i sporost izdavanja radnih dozvola te ističe kako su pojedini restorani zatvarali vrata jer nisu na vrijeme dobili potrebne papire.

„Prije je sve bilo jednostavnije. Danas se gomilaju provjere i rokovi se ne poštuju,“ rekao je te pozvao na otvoreni dijalog s ministarstvima i prilagodbu sustava.

Foto: IstraIN

Govoreći o potrošnji, primjećuje da je slabija nego lani jer gosti imaju ograničen budžet, a Hrvatska se na nekim tržištima percipira kao preskupa destinacija.

Ipak, vjeruje u dobru posezonu: „Rujan je u Istri uvijek odličan. Dolazi i godišnji odmor u Bavarskoj, naši najbolji gosti, pa očekujemo dobar završetak sezone.“

Briškoski naglašava i da je ovogodišnji „šampion turizma“ maloprodaja, budući da su povećanja cijena namirnica i troškova poslovanja značajno utjecala na sve.

Za budućnost predlaže usklađivanje cijena s kvalitetom, pojednostavljenje birokratskih procedura i bolje planiranje radne snage. „Želimo cjelogodišnji turizam i kvalitetu, ali moramo imati financijsku podlogu i stabilne kadrove da to ostvarimo,“ poručio je optimistično.