Nova školska godina uskoro počinje, a s njom se ponovno otvara pitanje hoće li djeca kojoj je potrebna pomoć imati osigurane asistente. Potražnja za pomoćnicima raste iz godine u godinu, no još uvijek nema sustavnog rješenja za njihov status i radna prava.
Predsjednica udruge Pomoćnici u nastavi, Nataša Pavičić, u emisiji Studio 4 na HRT-u istaknula je da se najveći pritisak na sustav javlja upravo u rujnu, kada počinje nastava. Iako su natječaji za zapošljavanje u tijeku, nije sigurno hoće li svi pomoćnici dobiti posao.
„Pomoćnici u nastavi nisu stalno zaposleni, nego vezani uz dijete kojem pružaju podršku. Kada dijete završi školovanje, pomoćnik ostaje bez angažmana. Da postoji baza podataka, moglo bi se znati tko je raspoloživ i uključiti ga u sustav, no volje za rješavanje tog problema zasad nema“, upozorava Pavičić.
Dodaje da su pomoćnici većinom financirani iz europskih fondova te da je nužno sustavno rješenje – njihovo uvođenje u školski sustav preko ministarstva ili lokalnih zajednica, kao što je praksa u nekim europskim zemljama.
Potražnja za pomoćnicima iz godine u godinu raste – prošle ih je godine bilo oko 6.000, no praksa pokazuje da broj nije dovoljan.
Što se tiče samog rada, Pavičić naglašava kako pomoćnici u nastavi dobivaju upute stručnih službi o tome koja je vrsta podrške potrebna svakom djetetu.
Nemaju uvid u medicinske dijagnoze, već prema svojim edukacijama i iskustvu prilagođavaju pristup. „Djeci smo u školi oslonac, a kad se na nas naviknu, postajemo im i svojevrsni zamjenski učitelji i roditelji“, zaključuje Pavičić.