Zbog rekonstrukcije državne ceste D44 na dionici Livade – Istarske toplice, promet je već neko vrijeme potpuno obustavljen, a vozači se upućuju na obilazne pravce.
No, iako je jasno propisano kuda smiju voziti samo osobna i laka dostavna vozila, a kuda teži teretnjaci, u praksi to – nije baš tako.
Na problem nepoštivanja prometne regulacije upozorio je na nedavnoj sjednici Skupštine Istarske županije vijećnik HDZ-a Endi Rimanić, istaknuvši kako teretna vozila iznad 3,5 tone i dalje prolaze lokalnom cestom koja to ne može podnijeti, ugrožavajući sigurnost i infrastrukturu.
''Obilazni kolnik je prilično star, uzak i neadekvatan za ovako prometan pravac. Koliko sam upućen s terena, mnogi sudionici u prometu ne poštuju ograničenje od 3,5 tone ukupne mase.
Osim toga, zbog pojačanog prometa cesta je vrlo blatnjava i skliska pa je sigurnost svih sudionika u prometu primjetno ugrožena.
Zanima me planira li se uskoro intervencija na lokalnom obilaznom pravcu u smislu proširenja, održavanja i nasipavanja, kao i pojačanog nadzora prometovanja na navedenoj dionici'', poručio je Rimanić.
Pitanje je bilo upućeno Županijskoj upravi za ceste, no budući da na sjednici nije bilo njihovih predstavnika, župan Miletić najavio je da će zatražiti sve potrebne informacije te je vijećniku Rimaniću poručio da će odgovor dobiti u pisanom obliku.
Kao što je vijećnik Rimanić naveo u svom izlaganju, cesta doista jest uska i nije pogodna za vozila teža od 3,5 tone, no unatoč tome zabrana se ne poštuje.
Upravo problem na koji je ranije upozoreno dogodio se jučer na obilaznom pravcu — staroj cesti od Istarskih toplica preko Gradinja do Livada. Prilikom mimoilaženja dvaju autobusa, autobus buzetskog prijevoznika Volte odmaknuo se uz rub kolnika i pritom skliznuo u kanal uz cestu.
Kako doznajemo, u trenutku izlijetanja učenici su se nalazili u autobusu, a vozilo je iz kanala izvukao lokalni poduzetnik pomoću radnog stroja.