Tijekom vikenda autoceste naplatile gotovo devet milijuna eura cestarine
U prvih sedam mjeseci ove godine autocestama je prošlo 45 milijuna vozila – dva milijuna više nego lani.
11:06Prije 109 d05.08.2025
"Korisnici će moći koristiti autocestu bez ikakvog zaustavljanja. Tu su još brojne prednosti, smanjenje zagađenja emisija štetnih plinova, također sustav će biti u potpunosti digitalan te će omogućiti recimo po potrebi i dinamičko formiranje cijena."
Započeli su radovi na postavljanju prvih portala u sklopu implementacije novog sustava naplate cestarine Crolibertas. Donosimo o kakvom je sustavu riječ, što o njemu misli prometni stručnjak, ali i građani.
Prvi radovi na implementaciji novog sustava izvode se na autocesti A3 na području Sisačko-moslavačke županije, rekao je za Media servis voditelj tog projekta Hrvoje Dorčić. Na snazi će biti privremena regulacija prometa, no gužve se u principu zbog ovih radova ne očekuju.
U prvih sedam mjeseci ove godine autocestama je prošlo 45 milijuna vozila – dva milijuna više nego lani.
11:06Prije 109 d05.08.2025
Naplatu će obavljati moderni prometni portali s kamerama, semaforima i antenama za automatsko očitavanje ENC uređaja, a sustav bi trebao omogućiti naplatu čak i pri brzini vožnje od 130 km/h.
08:57Prije 132 d15.07.2025
Bitno je međutim za naglasiti da se neće u funkciju puštati dionica po dionica, već će sustav pustiti tek kad završe sve radove, što se očekuje do kraja rujna sljedeće godine. Puštanjem novog sustava u funkciju, rampe će se podignuti i stari sustav naplate cestarine odlazi u povijest.
"Korisnici koji sada već koriste ENC moći će ga koristiti i u novom sustavu, jedino što će morati povezati ENC uređaj s registarskom oznakom vozila koje koriste i ENC uređaj će morati biti propisno učvršćen na vjetrobransko staklo sukladno uputama proizvođača. Oni koji se odluče da će koristiti ALPR tehnologiju, oni će morati povezati registarsku oznaku vozila s važećim platnim sredstvom, odnosno važećom karticom."
Korisnici će se morati prije vožnje autocestom prijaviti u sustav, putem web portala Crolibertas, aplikacije, na njihovim prodajnim mjestima ili kod prodajnih partnera. Glavni benefit novog sustava je, kaže nam Dorčić, da je riječ o sustavu slobodnog protoka.
"Korisnici će moći koristiti autocestu bez ikakvog zaustavljanja. Tu su još brojne prednosti, smanjenje zagađenja emisija štetnih plinova, također sustav će biti u potpunosti digitalan te će omogućiti recimo po potrebi i dinamičko formiranje cijena."
Prometni stručnjak Željko Marušić za Media servis je istaknuo kako bi takav sustav trebao omogućiti povećanje sigurnosti. "Jer će smanjiti rizike svih kriminalnih aktivnosti zbog toga što će vozila biti evidentirana u realnom vremenu, no najvažnije je da se prilagodi tarifni model."
Dodaje i da ovaj sustav kao takav, najbolje omogućuje smanjenje gužvi, no ključno je hoće li se prepoznati interes da se u određenim trenucima, na određenim dionicama, cestarina snizi možda i do nule kako bi se povećala protočnost.
"Ovaj novi sustav naplate može bitno povećati profitabilnost autocesta i sve koristi od naših autocesta, dakle omogućava pravedniji i bolji tarifni model kad je u pitanju gospodarski promet, kako bismo mogli privući da prometni tokovi idu preko Hrvatske, oni koji nas zaobilaze, jer svi prijevoznici idu onuda gdje im je isplativije."
Pitali smo i građane što misle o novom sustavu naplate cestarine:
"Mislim da će najveća problematika biti sa starijom populacijom."
"Da će biti manje radnih mjesta za ljude i da će cestarine biti skuplje."
"Moram reći da sam se razveselila i da dugo čekam to što više neće biti naplatnih kućica i što neće biti ovakvih gužvi i naglog zaustavljanja, ali bojim se da neće biti jeftinije."
"Mislim da su se trebale uvesti vinjete kao u ostalim državama jer mislim da je to za nas jeftinije i praktičnije."
Puna operativna funkcija Crolibertasa nakon probnog roka mogla bi krenuti početkom 2027. godine.
Cijepljenje protiv humanog papiloma virusa (HPV-a) djevojčica i djevojaka, dječaka i mladića je preporučljivo radi smanjenja rizika od infekcije HPV-om i razvoja karcinoma.
07:46Prije 2 h24.11.2025
Kretanje pješaka između ulica Paduljski put i Vodnjanska cesta odvijat će se sukladno situacijskom nacrtu, dok će smjerovi obilaska biti jasno označeni odgovarajućom prometnom signalizacijom.
07:20Prije 3 h24.11.2025
Radovi će se izvoditi u pet faza, a prva faza obuhvaća dionicu od raskrižja Ulice 1. maja u smjeru Pule, u duljini od približno 56 metara.
06:44Prije 3 h24.11.2025
''Kadrovska situacija u Istarskim domovima zdravlja već je neko vrijeme prilično izazovna. Nedostaje specijalista, farmaceuta i medicinskih sestara, a najteže je s liječnicima obiteljske medicine'', upozorio je vijećnik HDZ-a Endi Rimanić na posljednjoj sjednici Skupštine Istarske županije.
06:15Prije 4 h24.11.2025
Cilj akcije je skrenuti pozornost vozačima na važnost tehničke ispravnosti vozila u kontekstu cestovne sigurnosti, jer je vozilo, uz vozača i cestu, ključan čimbenik te sigurnosti.
21:45Prije 12 h23.11.2025
Manifestacija je i ove godine privukla velik broj maslinara, proizvođača, izlagača i posjetitelja iz Istre, riječkog područja i susjednih krajeva, potvrđujući svoju važnost za promociju autohtonih proizvoda i razmjenu znanja.
17:45Prije 16 h23.11.2025
Od 24. do 28. studenoga u Istarskoj županiji održat će se Dani otvorenih vrata cijepljenja protiv HPV-a, tijekom kojih će školski liječnici omogućiti besplatno i dobrovoljno cijepljenje mladima od 9 do 25 godina na svim lokalitetima Zavoda.
17:23Prije 17 h23.11.2025
Panel je okupio stručnjake i mlade s ciljem razmjene mišljenja o ulozi umjetne inteligencije (UI) u svakodnevnom životu te definiranju smjernica za odgovorno korištenje novih tehnologija. Raspravu je moderirao Toni Žufić, mag.art.paed., dizajner i učitelj.
16:15Prije 18 h23.11.2025