Blagdanski hit ili čista pljačka? Dobro znana božićna slastica u Hrvatskoj 67% skuplja nego u Italiji

Trgovci su prepoznali rastuću potražnju i u tome vidjeli priliku za dodatnu zaradu, što se sada jasno očituje i u razlikama cijena između hrvatskog i talijanskog tržišta.

Ena Piglić
Ena Piglić

9 Prosinac 2025 I 18:31

Blagdanski hit ili čista pljačka? Dobro znana božićna slastica u Hrvatskoj 67% skuplja nego u Italiji
Pexsels

Platforma Halo, inspektore ponovno je privukla pozornost javnosti objavom novih primjera osjetnog poskupljenja blagdanskih proizvoda na hrvatskom tržištu.

Nakon što su nedavno usporedili cijene suhe šunke Jamon Serrano i utvrdili da je u jednom domaćem trgovačkom lancu čak dvostruko skuplja nego u Njemačkoj, sada su objavili još jedan slučaj – ovaj put riječ je o talijanskom panettonu.

U fokusu je panettone Tre Marie Milanese od 750 grama, koji se u hrvatskom Kauflandu prodaje za 20,99 eura. Usporedbe radi, isti se proizvod u Italiji, u trgovini Iper La Grande u Savignanu sul Rubicone, može kupiti za samo 12,50 eura, što znači da je hrvatska cijena viša za oko 67 posto.

Iz platforme napominju kako je talijanska cijena tek nešto iznad proizvođačke te da se tok proizvodnje i distribucije brenda Galbusera S.p.A. može transparentno pratiti putem službene stranice proizvođača.

Iz Halo, inspektore upozoravaju kako se potrošači ne bi trebali opravdavati neinformiranošću, ističući da se isti panettone u online trgovinama može pronaći i upola jeftinije – čak i kad se uračunaju troškovi dostave. Dodaju i kako je odlazak u Italiju opcija koja dodatno otvara mogućnost povoljnije kupovine za one koji žive blizu granice.

“Potrošači ne trebaju slijepo vjerovati svemu što trgovci nazivaju akcijom ili ‘povoljnom kupovinom’. U konačnici, riječ je o osobnom izboru i odgovornosti kupaca”, poručuju.

Popularnost panettona u Hrvatskoj posljednjih je deset godina snažno porasla – talijanski blagdanski kolač sa svježim kvascem, kandiranim voćem, grožđicama, a sve češće i pistacijama, postao je nezaobilazan dio domaćih blagdanskih stolova.

Trgovci su, kako navodi platforma, prepoznali rastuću potražnju i u tome vidjeli priliku za dodatnu zaradu, što se sada jasno očituje i u razlikama cijena između hrvatskog i talijanskog tržišta.