Međunarodni edukativni program u Istarskom narodnom kazalištu bliži se kraju - pridružite se ovog petka!
U Istarskom narodnom kazalištu Gradskom kazalištu Pula ovoga se ljeta održava dvotjedni međunarodni edukativni program Contemporary Performance Practices (CPP), radionica hrvatsko-američkog redatelja i kazališnog umjetnika Ivana Talijančića, suosnivača prestižnog njujorškog ansambla WaxFactory.
U Istarskom narodnom kazalištu Gradskom kazalištu Pula ovoga se ljeta održava dvotjedni međunarodni edukativni program Contemporary Performance Practices (CPP), radionica hrvatsko-američkog redatelja i kazališnog umjetnika Ivana Talijančića, suosnivača prestižnog njujorškog ansambla WaxFactory.
Program se u Puli odvija od 23. lipnja do 5. srpnja, a kulminira završnom javnom prezentacijom u petak, 4. srpnja u 19 sati na Sceni V. kat INK-a.
Program CPP od 2019. godine okuplja renomirane svjetske pedagoge i izvođače iz područja suvremenog kazališta i koreografije, a dosad je održan u Rijeci, Splitu i Dubrovniku.
Cilj mu je stvaranje prostora za istraživanje inovativnih izvedbenih praksi, razmjenu znanja i umjetničko povezivanje izvođača iz različitih kulturnih i umjetničkih sredina.
Ovogodišnje izdanje u Puli okuplja sudionike iz Norveške, Ujedinjenog Kraljevstva, SAD-a, Meksika, Kanade, Italije i Hrvatske, a s njima rade dvije vrhunske međunarodne umjetnice: Ellen Lauren (SITI Company / Suzuki Company of Toga, SAD/Japan; Sasha Waltz & Guests, Njemačka) i Claudia de Serpa Soares (Sasha Waltz & Guests, Njemačka).
Foto: INK
''Polaznici ovogodišnje radionice su zaista genijalni. Veliko mi je zadovoljstvo gledati kako umjetnici iz različitih krajeva svijeta istražuju zajedničke dodirne točke u izvedbenim praksama. Na nepoznatom terenu susreću se plesači, redatelji, glumci i dramaturzi – dijele iskustva, razvijaju zajedničku energiju i uče jedni od drugih'', istaknuo je Ivan Talijančić.
Završna prezentacija rada nastalog tijekom programa bit će otvorena za publiku i predstavlja jedinstvenu priliku za uvid u suvremene izvedbene prakse koje se razvijaju na dodiru različitih poetika i kulturnih perspektiva. Ulaz na završnu prezentaciju je slobodan. Publika ulazni na Scenu V. kat kroz ulaz od blagajne INK.
Za razliku od klasičnih koncerata, ovdje nije bilo kompozicije ni partiture. Zvuk je nastajao spontano, u dijalogu između organizma i okoline. Biljke su, umjesto objekta promatranja, postale aktivne sudionice umjetničkog procesa, a publika suizvođač.
Talijanska nacionalna manjina u Galižani i Vodnjanu njeguje dvije lokalne furlane koje su 2024. godine dobile status nematerijalnog kulturnog dobra Republike Hrvatske, a uvrštene su i u Registar kulturnih dobara.
"Dobit ćemo različita objašnjenja, da nije bilo loše namjere, da je korišteno tumačenje nekog zakona ili da to nije bitno jer je riječ o simbolici, no sve te isprike padaju u vodu kada pogledamo što stoji u zakonima ove države."
Iz Hrvatske vatrogasne zajednice upozoravaju da se zbog velike količine upaljenih svijeća, rastopljenog voska i suhog cvijeća na grobljima mora biti na oprezu.
Kristijan Petrović – The Drak Storyteller publici je približio povijest i mitologiju koja je prethodila nastanku romana Drakula, kao i kulturološke i povijesne okolnosti koje su oblikovale ovaj literarni fenomen.
Radi se o fotografskom projektu koji je nastao odmah nakon oluje koja je ovo ljeto pogodila Rovinj. Serija dokumentira uništavanje lokalnih stabala na način da ista postaju scenarij za modni editorijal u kojem su modeli odjeveni u održive kreacije lokalne modne dizajnerice Silvane Morgan.
Kroz pripremu jednog obroka Korbar ispisuje emotivnu priču o obiteljskim odnosima, prvenstveno između majke i sina, tematizirajući odrastanje, udaljavanje i ponovno približavanje članova obitelji.