ROVINJ: Stajaće ovacije za Sudar Percussion Trio u završnici 21. Baromus Festivala
Tijekom cijelog gotovo sat i pol dugog koncerta na festivalskoj pozornici u crkvi sv. Franje događao se spoj vrhunskog muziciranja i sjajne interakcije između glazbenih umjetnika i jedinstvene BaRoMusove publike.
Stajaće ovacije oduševljene publike za rovinjski nastup Sudar Percussion Trija - kojeg čine vrsni glazbenici, udaraljkaši Goran Gorše, Franko Štrbac i Luka Ivir - bile su i sjajna koncertna završnica ovogodišnjeg 21. BaRoMus Festivala.
Tijekom cijelog gotovo sat i pol dugog koncerta na festivalskoj pozornici u crkvi sv. Franje događao se spoj vrhunskog muziciranja i sjajne interakcije između glazbenih umjetnika i jedinstvene BaRoMusove publike.
Sudar Percussion Trio već godinama svojom akustičnom atraktivnošću i glazbenom virtuoznošću plijeni pažnju publike, a u Rovinju na BaRoMus Festivalu izvest će djela domaćih skladatelja te poznate skladbe udaraljkaške internacionalne literature.
19:15Prije 112 d14.07.2025
Upravo je atmosfera iskrenog razumijevanja festivalske publike i glazbenika - koji su na 21. BaRoMusu predstavili unikatne koncertne događaje promičući granice žanrova - obilježila ovogodišnji Festival, čiji je program pomno odabrao umjetnički voditelj i utemeljitelj BaRoMusa Domagoj Terzić.
Izborom programa, odnosno predstavljanjem koncerata vrhunskih međunarodno priznatih glazbenika upečatljivog autorskog rukopisa, 21. BaRoMus je ulazeći u svoje treće desetljeće postojanja od 30. lipnja do 15. srpnja u Rovinju potvrdio da je riječ o etabliranom festivalu koji je važna i prepoznatljiva kulturna činjenica u široj regiji.
Dokazao je to i ovotjedni koncert Sudar Percussion Trija, sastava koji nosi epitet „najotkačenije skupine glazbenika na ovim prostorima“. Zašto je tome tako pokazali su i u Rovinju članovi trija - višestruko nagrađivani mladi glazbenici Goran Gorše (udaraljke), koji je i umjetnički voditelj sastava, te Franko Štrbac (vibrafon, marimba, udaraljke) i Luka Ivir (marimba, udaraljke).
Predstavljajući bogat perkusionistički instrumentarij u kojeg su uključene dvije marimbe, vibrafon, koncertni bas bubanj, bongosi, cajon, snare i druge udaraljke, a u pojedinim skladbama umetnuti i dojmljivi vokalni elementi, Sudar Percussion Trio na pozornicu je donio snažnu akustičnu atraktivnost, glazbenu virtuoznost i inovativnost.
Foto: Tea Pozar
Kroz vrlo zanimljiv koncertni program, koji je iz skladbe u skladbu rastao prema moćnoj koncertnoj završnici, klasika je dodirivala elemente tradicijske, etno i popularne glazbe te jazza i eksperimentalne.
Na programu su bile kompozicije domaćih skladatelja, a dio kojih je skladan i upravo za Sudar Percussion Trio, kao i poznate skladbe udaraljkaške literature inozemnih autora.
Izvedena su djela: I. Trevino „Catching shadows“, A. Piazzolla „Tango suite“ (1.stavak), R. LeVan „Interlock“, E. Sejourne „Calienta“, A. Kabiljo „Putujuća flauta - Zagreb -Buenos Aires -Vitebsk“, A. Vešić „Kloroform“, N. J. Živković „Trio per uno“, O. Dešić „5 to 7“, I. Kuljerić Bilić „East Folk caffe“.
Kroz žanrovski različite skladbe originalni Sudar Percussion Trio pokazao je mnogostruke nijanse i raskoš udaraljkaškog „vokabulara“, njegovu snagu, ali i gotovo začudnu melodioznost i nježnost, pa i duhovitost. Dojmljivi i tehnički besprijekorni Goran Gorše, Franko Štrbac i Luka Ivir publiku su, prije svega, osvojili svojom virtuoznošću i ogromnom radošću muziciranja.
Za kraj koncerta, na poziv publike, izveli su skladbu sastava Tamacun „Rodrigo y Gabriella“ te u izvedbu uključili i publiku čime su dodatno obogatili doživljaj uspješnog koncerta.
Foto: Tea Pozar
Zadovoljstvo nastupom podijelili su i glazbenici, a nakon rovinjskog koncerta Goran Gorše je kazao: „Publika je bila izvrsna, prepuna crkva, zaista smo oduševljeni i iznenađeni reakcijama posjetitelja na naš nastup, bilo nam je jako lijepo zatvoriti 21. BaRoMus Festival“. Luka Ivir je istaknuo predivno iskustvo sviranja u crkvi nakon svih koncerata s mikrofonima i kazao: „Ovdje na BaRoMusu mogli smo se prepustiti akustici i uživati u zvuku koji stvaramo.“
„Atmosfera bila nevjerojatna, dobili smo stajaće ovacije - bilo je predivno samo stajati i upijati taj pljesak koji nikako da prestane , a meni kao izvođaču zahvalnost publike je jedna od najbitnijih stvari koju mogu imati na koncertu“, zaključio je Franko Štrbac.
Podsjetimo i da su na 21. BaRoMusu od 30. lipnja do 15. srpnja nastupili Ensemble Acoustic Project, Duo Hojsak & Novosel ft. Theodosii Spassov, Darko Jurković Charlie, Šimun Matišić kvartet i Sudar Percussion Trio.
Svi koncerti održani su na tradicionalnoj pozornici u rovinjskoj crkvi sv. Franje, a ovogodišnji BaRoMus Festival održan je zahvaljujući potpori Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Istarske županije, Grada Rovinja - Rovigno, Turističke zajednice grada Rovinja – Rovigno i Adris grupe.
Ukupna vrijednost ulaganja u objekt Talijanskog dječjeg vrtića „Naridola“ Rovinj iznosila je 113.692,82 eura, a cjelokupni projekt sufinanciran je sredstvima Ministarstva demografije i useljeništva u iznosu od 48.316,11 €, dok je ostatak sredstava osigurao Grad Rovinj.
Osim što su personaliziranim letcima podsjetili svoje majke na važnost preventivnih pregleda dojki, mališani su svoju podršku izrazili i kroz fotografije, crteže i kreativne radionice, a sve kako bi poslali važnu poruku: briga o sebi je znak ljubavi – prema sebi i prema onima koji te vole.
Nesreća se dogodila kada je 73-godišnjak upravljao automobilom pulskih registracijskih oznaka kolnikom Ulice Matka Brajše Rašana u Pazinu kada se pješačkom prijelazu, preko kojeg je prelazila 83-godišnjakinja, nije približavao sigurnosnom brzinom i s povećanim oprezom te je udario u nju.
Nogometaše Istre 1961 u srijedu očekuje zahtjevan kup-ispit u Kurilovcu, gdje će zeleno-žuti na malom i teškom terenu pokušati izboriti plasman u četvrtfinale Hrvatskog nogometnog kupa, uz jasnu poruku iz svlačionice – u ovakvim utakmicama mentalna snaga i pravi pristup odlučuju sve.
Projekt je interdisciplinarno kulturno-antropološko istraživanje i participativni rad u zajednici, a fokus je na ulozi žena u brodogradilištu Uljanik te njihovu doprinosu društvenom, kulturnom i urbanom razvoju Pule.
Interes je rastao iz sata u sat. „Prvotno smo dogovorili po jednu izvedbu u Puli i Opatiji. U Opatiji je prva planula pa su tražene još dvije, potom se rasprodao termin u Puli pa smo dodali i tamo još jedan. Na kraju smo stali na pet, jer šesta u jednom danu ne dolazi u obzir“, navodi Rabar.
Raznolikost radova odražava interdisciplinarnu narav časopisa, koji obrađuje teme iz političke, gospodarske i društvene povijesti, ali i iz povijesti arhitekture te kulturne povijesti istočnojadranskog prostora u suvremenom dobu.
Luca Kozina (Split, 1990.) dobitnica je priznanja Prozak, Mak Dizdar i Ulaznica,a nagradu Istarske županije„Edo Budiša“ dobila je za knjigu „Vidjet ćeš kad odrasteš“.
"Iako naslov to ne najavljuje, autor nas stavlja uza zid svih važnih problema koji se tiču našeg bića, seksualnosti i mjesta u svijetu. Čini to zabavljajući publiku od prve do posljednje scene, bez pada forme ili usporavanja ritma."