Radioaktivna slušaonica Dramskog programa HRT-a u rovinjskoj gradskoj knjižnici

Radionicu su vodili dramaturginja i urednica HRT-a Nives Madunić Barišić te tonski majstor Tomislav Šamec. Cilj susreta bio je upoznati učenike s procesom nastanka radijske dramske emisije i potaknuti ih na aktivno slušanje.

Iris Foriš
Iris Foriš

8 Listopad 2025 I 16:36

Radioaktivna slušaonica Dramskog programa HRT-a u rovinjskoj gradskoj knjižnici
Gradska knjižnica "Matija Vlačić Ilirik" Rovinj

U okviru projekta Radioaktivna slušaonica radioigre za djecu i mlade, u Gradskoj knjižnici Rovinj održana je radionica za učenike sedmog razreda osnovne škole.

Radionicu su vodili dramaturginja i urednica HRT-a Nives Madunić Barišić te tonski majstor Tomislav Šamec. Cilj susreta bio je upoznati učenike s procesom nastanka radijske dramske emisije i potaknuti ih na aktivno slušanje.

Projekt Radioaktivna slušaonica radioigre za djecu i mlade dio je Dramskog programa Hrvatskoga radija i prepoznat je kao vrijedan doprinos razvoju medijske kulture i pismenosti u osnovnim školama.

Riječ je o svojevrsnom satu medijske kulture kojim se učenike potiče na aktivno slušanje dramskih emisija te na razumijevanje radija kao umjetničkog i obrazovnog medija.

Kroz ovakav oblik rada učenici se upoznaju s djelima suvremene hrvatske književnosti, uključujući klasike, djela za djecu te naslove s popisa školske lektire. Na taj se način promiču i razvijaju vrijednosti književnosti i umjetnosti među mladima, potiče njihova mašta, jezična kultura i sposobnost interpretacije.

Projekt podržava i Agencija za odgoj i obrazovanje, koja u svojim programima također nastoji razvijati medijsku pismenost u školama. Radioaktivna slušaonica tako predstavlja važnu i poticajnu dopunu redovnoj nastavi, korisnu za učenike, učitelje i nastavnike, jer spaja umjetnost, obrazovanje i suvremene medijske sadržaje. Projekt se provodi u školama od 2011. godine, radionice su besplatne za učenike i škole, a HRT osigurava svu potrebnu tehničku opremu.

Gradska knjižnica "Matija Vlačić Ilirik" Rovinj

Radionica je trajala dva školska sata; nakon kratkog upoznavanja i razgovora o pojmu aktivnog slušanja, učenici su poslušali radioigru Zorana Pongrašića “41,5 °C”,  proizvedenu u Dramskom programu Hrvatskoga radija.

Nakon slušanja uslijedio je razgovor o dojmovima. Učenici su raspravljali o sadržaju, glumi i ulozi zvuka, glazbe i šumova u stvaranju atmosfere i značenja radijske igre.

U drugom dijelu radionice urednica/dramaturginja i tonski majstor predstavili su proces nastanka radijske emisije. Kroz audio i video materijale učenici su mogli vidjeti kako se odabire i priprema tekst, kako izgleda snimanje s glumcima, te na koji se način vrši montaža i odabir glazbe i zvukova.

U praktičnom dijelu učenici su snimili vlastitu kratku radijsku scenu, primjenjujući naučeno o dijalogu, izražavanju glasom i stvaranju zvučnih efekata. Snimljeni materijal poslušali su odmah, uz kratku analizu i komentare voditelja.

Radionica je završila zajedničkim osvrtom i naglašavanjem važnosti slušanja kao dijela medijske pismenosti. Organizatori su istaknuli da je cilj projekta približiti učenicima radio kao umjetnički i obrazovni medij te razvijati njihove komunikacijske i stvaralačke vještine.