“Jeans” nije uobičajeni pop singl nego o glazbenom hommageu trapericama kao kulturnom simbolu u žanru popa s prizvukom RNB-ja i afrobeata, s kojim naše područje još nije upoznato pa time donosi svježinu.
“Pristaješ mi kao dobar jeans” – stih je refrena pjesme “Jeans”, pop-pjevačice Lare Demarin, autorice glazbe i teksta novog singla prožetom slojevima pop-kulture. “Jeans” stiže uoči Međunarodnoga dana traperica kao čvrsto emocionalno sidro singla i generacije mlade pulske pjevačice.
U svom novom glazbenom broju “Jeans” Lara donosi pjesmu koja je istovremeno i urbana i intimna, stilski zaigrana i tematski ranjiva, poput Salingerovog Holdena da je rođen s TikTok filterom i traper jaknom s bedževima omiljenih bendova.
“Jeans” nije uobičajeni pop singl nego o glazbenom hommageu trapericama kao kulturnom simbolu u žanru popa s prizvukom RNB-ja i afrobeata, s kojim naše područje još nije upoznato pa time donosi svježinu. Pjesma je o bezvremenskom materijalu, ali i metafora za odnose, identitet, ljubav i svakodnevne izazove u odnosima. Lara koristi “jeans” kao univerzalni znak – za ono što stoji uz tijelo i dušu, ali ponekad zna i žuljati. Upravo to sažima i njegov videospot.
Inspirirana “mitologijom jeansa” pop kulture – od Springsteenove legendarne naslovnice za “Born in the USA”, Bowiejevog “Blue Jeana”, preko Lane Del Rey pa sve do domaćih Neki to vole vruće (“Jeans generacija”) Elementala (“Romantika”) i Danijela Popovića (“Ma daj obuci levisice”) – pjevačica otvara prostor spoja glazbe, mode, identiteta i osjećaja.
Od Britney u niskim trapericama kao pop-simbola traperica i do Beyoncé u jeansu “Bootyliciousa”, Xtine, Destiny’s Child, Avril Lavigne, Gwen Stefani – traperice su kroz 2000-e bile statement. Lara, glazbenoestetski naklonjena ovoj eri, na tom valu gradi svoj svijet – u jeansu koji nije modni dodatak nego emotivna druga koža.
Traper je globalno sve – radnička uniforma, buntovni simbol, fashion klasik. Bio je zabranjen u školama 50-ih jer se smatralo da izaziva nered, da bi danas bio sinonim za svaki “effortless” outfit. Nosili su ga vojnici u slobodno vrijeme, filmski idoli, glazbene ikone, i da – svaki lik koji vam ikad sviđao imao je bar jedne traperice koje su im super pristajale.
U našem se kontekstu pjesma simbolički naslanja na tzv. “prozu u trapericama”, urbanistički književni pokret 60-ih i 70-ih, u kojemu mladi govore svojim jezikom, bez filozofiranja, ali s jasnim osjećajima i porukama. Lara pjeva snažno i jasno – o emociji kao svakodnevnom komadu odjeće. O onome što nas definira, oblikuje, pa se istroši i opet nam dobro stoji.
Foto: Marina Tunjić
Singl nagovješćuje Međunarodni dan traperica (Denim Day) – dan koji se globalno obilježava posljednje srijede u travnju kao čin solidarnosti sa ženama žrtvama seksualnog nasilja. Pjeva o intimnoj privlačnosti, o fizičkoj i emocionalnoj vezi, ali ne kroz prizmu podložnosti, nego kroz žensko iskustvo želje, slabosti, ali i moći izbora. Lara je naratorica – nosi jeans jer hoće, jer se u njemu osjeća samouvjereno i dobro. Jeans je simbol borbe, ali i stila, Jeans je pjesma o ljubavi koja žari – i o slobodi da odlučimo što s tim.
Ona otvara prostor za perspektivu: ženski glas koji priznaje ranjivost, ali i zadržava moć. Time pokazuje svoju žensku solidarnost.
Jeans, traperice, farmerice, rifle, levisice – zovimo ih kako želimo, ali svi znamo da imamo barem jedan par. Lara Demarin u novom singlu Jeans donosi sve ono što jeans simbolizira još od vremena kad su ga nosili rudari, preko pista i pojava ere Y2K, do današnjih TikTok trendova: izdržljivost, udobnost, bunt, emociju i nepoderivu popularnost.
"Vidim da je taj cijeli narativ, koji nije došao od strane Vlade, o 13. mirovini kao da su se iznevjerila očekivanja - Vlada nikada nije rekla da je to 13. mirovina nego da uvodimo jedno novo pravo, jednu novo nagradu za umirovljenike i na neki način da još oplemenimo njihov rad"
Među najvažnijim savjetima ističe se zaključavanje vrata, bez obzira na duljinu odsutnosti, zatvaranje svih prozora i balkonskih vrata te izbjegavanje ostavljanja ključeva na lako dostupnim mjestima poput otirača, tegli za cvijeće ili ispod kamena.
Grad Umag i ove godine najpotrebitijim umirovljenicima isplaćuje 600 eura, čime i dalje drži rekord u visini božićnica i potvrđuje status svojevrsnog socijalnog branda.
Dio scenografije „Jednog malo drugačijeg Božića“ je i nostalgijom i lijepim sjećanjima obojena izložba fotografija „Rovinj 2009 Rovigno“ autora, fotografa Gordana Ukića, vlasnika Foto Duge iz Rovinja.
Trideset godina nakon rata, umjesto okretanja budućnosti, politika ponovno poseže za prošlošću. Izjava srbijanskog ministra Borisa Bratine o „kazni“ Hrvatskoj i teritoriju nije tek provokacija, već pokazatelj koliko se povijest i dalje koristi kao najjeftinije političko oružje.
Projekt koji je Studio predstavio tek ove godine, do njezina je kraja osvojio niz priznanja struke, kako na domaćoj, tako i na međunarodnoj sceni, svrstavajući se među ovogodišnje najnagrađivanije domaće projekte prema broju osvojenih međunarodnih nagrada.
Prijatelji životinja donose emotivnu kompilaciju koja će potresti svako srce. "Zabrana bučne pirotehnike i prijelaz na sigurnije oblike proslave je nužan civilizacijski minimum" poručuju iz udruge.
Ulaznice za koncert Marka Perkovića Thompsona u porečkoj Žatici, koji će se održati 10. siječnja, rasprodane su u nešto višen od sat vremena od početka prodaje, zbog čega je organizator odmah najavio i drugi koncert u Poreču, zakazan za 11. siječnja.
BOHOHO Advent održavat će se od 19. prosinca 2025. do 4. siječnja 2026., svakoga dana u terminu od 11:00 do 00:00, na atraktivnoj lokaciji Šetalište vijeća Europe 6, bazen Delfin.