“Jeans” nije uobičajeni pop singl nego o glazbenom hommageu trapericama kao kulturnom simbolu u žanru popa s prizvukom RNB-ja i afrobeata, s kojim naše područje još nije upoznato pa time donosi svježinu.
“Pristaješ mi kao dobar jeans” – stih je refrena pjesme “Jeans”, pop-pjevačice Lare Demarin, autorice glazbe i teksta novog singla prožetom slojevima pop-kulture. “Jeans” stiže uoči Međunarodnoga dana traperica kao čvrsto emocionalno sidro singla i generacije mlade pulske pjevačice.
U svom novom glazbenom broju “Jeans” Lara donosi pjesmu koja je istovremeno i urbana i intimna, stilski zaigrana i tematski ranjiva, poput Salingerovog Holdena da je rođen s TikTok filterom i traper jaknom s bedževima omiljenih bendova.
“Jeans” nije uobičajeni pop singl nego o glazbenom hommageu trapericama kao kulturnom simbolu u žanru popa s prizvukom RNB-ja i afrobeata, s kojim naše područje još nije upoznato pa time donosi svježinu. Pjesma je o bezvremenskom materijalu, ali i metafora za odnose, identitet, ljubav i svakodnevne izazove u odnosima. Lara koristi “jeans” kao univerzalni znak – za ono što stoji uz tijelo i dušu, ali ponekad zna i žuljati. Upravo to sažima i njegov videospot.
Inspirirana “mitologijom jeansa” pop kulture – od Springsteenove legendarne naslovnice za “Born in the USA”, Bowiejevog “Blue Jeana”, preko Lane Del Rey pa sve do domaćih Neki to vole vruće (“Jeans generacija”) Elementala (“Romantika”) i Danijela Popovića (“Ma daj obuci levisice”) – pjevačica otvara prostor spoja glazbe, mode, identiteta i osjećaja.
Od Britney u niskim trapericama kao pop-simbola traperica i do Beyoncé u jeansu “Bootyliciousa”, Xtine, Destiny’s Child, Avril Lavigne, Gwen Stefani – traperice su kroz 2000-e bile statement. Lara, glazbenoestetski naklonjena ovoj eri, na tom valu gradi svoj svijet – u jeansu koji nije modni dodatak nego emotivna druga koža.
Traper je globalno sve – radnička uniforma, buntovni simbol, fashion klasik. Bio je zabranjen u školama 50-ih jer se smatralo da izaziva nered, da bi danas bio sinonim za svaki “effortless” outfit. Nosili su ga vojnici u slobodno vrijeme, filmski idoli, glazbene ikone, i da – svaki lik koji vam ikad sviđao imao je bar jedne traperice koje su im super pristajale.
U našem se kontekstu pjesma simbolički naslanja na tzv. “prozu u trapericama”, urbanistički književni pokret 60-ih i 70-ih, u kojemu mladi govore svojim jezikom, bez filozofiranja, ali s jasnim osjećajima i porukama. Lara pjeva snažno i jasno – o emociji kao svakodnevnom komadu odjeće. O onome što nas definira, oblikuje, pa se istroši i opet nam dobro stoji.
Foto: Marina Tunjić
Singl nagovješćuje Međunarodni dan traperica (Denim Day) – dan koji se globalno obilježava posljednje srijede u travnju kao čin solidarnosti sa ženama žrtvama seksualnog nasilja. Pjeva o intimnoj privlačnosti, o fizičkoj i emocionalnoj vezi, ali ne kroz prizmu podložnosti, nego kroz žensko iskustvo želje, slabosti, ali i moći izbora. Lara je naratorica – nosi jeans jer hoće, jer se u njemu osjeća samouvjereno i dobro. Jeans je simbol borbe, ali i stila, Jeans je pjesma o ljubavi koja žari – i o slobodi da odlučimo što s tim.
Ona otvara prostor za perspektivu: ženski glas koji priznaje ranjivost, ali i zadržava moć. Time pokazuje svoju žensku solidarnost.
Jeans, traperice, farmerice, rifle, levisice – zovimo ih kako želimo, ali svi znamo da imamo barem jedan par. Lara Demarin u novom singlu Jeans donosi sve ono što jeans simbolizira još od vremena kad su ga nosili rudari, preko pista i pojava ere Y2K, do današnjih TikTok trendova: izdržljivost, udobnost, bunt, emociju i nepoderivu popularnost.
Građanima različitih dobnih skupina u Umagu predstavljena je preventivna kampanja Ministarstva unutarnjih poslova „Web heroj“ koja se provodi pod sloganom ''Ulovimo lika s weba koji tvoje eure vreba'' s ciljem osvješćivanja i edukacije građana o opasnostima internetskih prijevara.
Najbolji poljski tenisač ikad, koji je prije godinu dana bio šesti na svijetu, prvi put dolazi na Plava Laguna Croatia Open Umag. Još ranije potvrđeni su Švicarac Wawrinka i Argentinac Francisco Cerúndolo.
"U niti jednoj kampanji do sada, a bilo ih je, nisam obećavao nešto što nije moguće realizirati pa tako ni ovaj put. Nitko ne treba dovesti u pitanju inteligenciju birača jer oni isto tako vrlo dobro znaju što je realno i ostvarivo".
Među više od 200 sudionika iz cijele Hrvatske, upravo su pulska djeca bila među najuspješnijima, a škola iz Istre već treću godinu zaredom potvrđuje da u njezinim klupama rastu istinski matematički talenti.
Prosječna mjesečna bruto plaća po zaposlenome u pravnim osobama Republike Hrvatske za ožujak 2025. iznosila je 2 014 eura, što je nominalno više za 2,5%, a realno za 2,1% u odnosu na veljaču 2025.
Danas bi imao 70 godina. Riječ je o istaknutom i nagrađivanom rovinjskom umjetniku koji od osamdesetih godina prošlog stoljeća igrao aktivnu ulogu u stvaranju kako istarske, tako i hrvatske suvremene likovne scene.
Vrhunac večeri bit će atraktivna modna revija koju potpisuju učenici Škole primijenjenih umjetnosti i dizajna Pula u suradnji sa Strukovnom školom Pula.
Već 25 godina istarski vinari posljednje nedjelje u mjesecu otvaraju svoje podrume za vinoljupce. Od ove godine posjetitelje Dana vinskih podruma očekuje i Vinska putovnica.
Prenoseći pelud s cvijeta na cvijet, omogućuju razmnožavanje biljaka, proizvodnju hrane i očuvanje bioraznolikosti. Njihova uloga nezamjenjiva je u prehrambenoj industriji, ali i u funkcioniranju čitavih ekosustava.