Lara Demarin predstavlja novi spot "Jeans"

“Jeans” nije uobičajeni pop singl nego o glazbenom hommageu trapericama kao kulturnom simbolu u žanru popa s prizvukom RNB-ja i afrobeata, s kojim naše područje još nije upoznato pa time donosi svježinu.

Iris Foriš
Iris Foriš

26 Travanj 2025 I 14:08

Lara Demarin predstavlja novi spot "Jeans"
Foto: Marina Tunjić

“Pristaješ mi kao dobar jeans” – stih je refrena pjesme “Jeans”, pop-pjevačice Lare Demarin, autorice glazbe i teksta novog singla prožetom slojevima pop-kulture. “Jeans” stiže uoči Međunarodnoga dana traperica kao čvrsto emocionalno sidro singla i generacije mlade pulske pjevačice.

U svom novom glazbenom broju “Jeans” Lara donosi pjesmu koja je istovremeno i urbana i intimna, stilski zaigrana i tematski ranjiva, poput Salingerovog Holdena da je rođen s TikTok filterom i traper jaknom s bedževima omiljenih bendova.

“Jeans” nije uobičajeni pop singl nego o glazbenom hommageu trapericama kao kulturnom simbolu u žanru popa s prizvukom RNB-ja i afrobeata, s kojim naše područje još nije upoznato pa time donosi svježinu. Pjesma je o bezvremenskom materijalu, ali i metafora za odnose, identitet, ljubav i svakodnevne izazove u odnosima. Lara koristi “jeans” kao univerzalni znak – za ono što stoji uz tijelo i dušu, ali ponekad zna i žuljati. Upravo to sažima i njegov videospot.

Inspirirana “mitologijom jeansa” pop kulture – od Springsteenove legendarne naslovnice za “Born in the USA”, Bowiejevog “Blue Jeana”, preko Lane Del Rey pa sve do domaćih Neki to vole vruće (“Jeans generacija”) Elementala (“Romantika”) i Danijela Popovića (“Ma daj obuci levisice”) – pjevačica otvara prostor spoja glazbe, mode, identiteta i osjećaja.

Od Britney u niskim trapericama kao pop-simbola traperica i do Beyoncé u jeansu “Bootyliciousa”, Xtine, Destiny’s Child, Avril Lavigne, Gwen Stefani – traperice su kroz 2000-e bile statement. Lara, glazbenoestetski naklonjena ovoj eri, na tom valu gradi svoj svijet – u jeansu koji nije modni dodatak nego emotivna druga koža.

Traper je globalno sve – radnička uniforma, buntovni simbol, fashion klasik. Bio je zabranjen u školama 50-ih jer se smatralo da izaziva nered, da bi danas bio sinonim za svaki “effortless” outfit. Nosili su ga vojnici u slobodno vrijeme, filmski idoli, glazbene ikone, i da – svaki lik koji vam ikad sviđao imao je bar jedne traperice koje su im super pristajale.

U našem se kontekstu pjesma simbolički naslanja na tzv. “prozu u trapericama”, urbanistički književni pokret 60-ih i 70-ih, u kojemu mladi govore svojim jezikom, bez filozofiranja, ali s jasnim osjećajima i porukama. Lara pjeva snažno i jasno – o emociji kao svakodnevnom komadu odjeće. O onome što nas definira, oblikuje, pa se istroši i opet nam dobro stoji.

Foto: Marina Tunjić

Singl nagovješćuje Međunarodni dan traperica (Denim Day) – dan koji se globalno obilježava posljednje srijede u travnju kao čin solidarnosti sa ženama žrtvama seksualnog nasilja. Pjeva o intimnoj privlačnosti, o fizičkoj i emocionalnoj vezi, ali ne kroz prizmu podložnosti, nego kroz žensko iskustvo želje, slabosti, ali i moći izbora. Lara je naratorica – nosi jeans jer hoće, jer se u njemu osjeća samouvjereno i dobro. Jeans je simbol borbe, ali i stila, Jeans je pjesma o ljubavi koja žari – i o slobodi da odlučimo što s tim.

Ona otvara prostor za perspektivu: ženski glas koji priznaje ranjivost, ali i zadržava moć. Time pokazuje svoju žensku solidarnost.

Jeans, traperice, farmerice, rifle, levisice – zovimo ih kako želimo, ali svi znamo da imamo barem jedan par. Lara Demarin u novom singlu Jeans donosi sve ono što jeans simbolizira još od vremena kad su ga nosili rudari, preko pista i pojava ere Y2K, do današnjih TikTok trendova: izdržljivost, udobnost, bunt, emociju i nepoderivu popularnost.