Istra kao model uspjeha: Studenti iz prve ruke učili kako lokalni proizvodi postaju globalni brendovi
Obilaskom istarskih brendova najviše kvalitete koji Istru u promoviraju u svjetski turistički brend te svjetsku maslinarsku regiju studenti su stekli dragocjena praktična znanja i dublje razumijevanje povezanosti turizma, održivog razvoja i autentičnih lokalnih proizvoda.
Kako se izgrađuju svjetski turistički brendovi i što stoji iza najnagrađivanijih istarskih proizvoda, u subotu 1. ožujka su istražili studenti četvrte prijediplomskih sveučilišnih studija Menadžment u turizmu, Menadžment u hotelijerstvu te Menadžment održivog razvoja na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu.
U organizaciji izvanredne profesorice Fakulteta dr. sc. Marije Ivaniš i komunikacijskog stručnjaka te vlasnika agencije Manjgura Krešimira Macana, studenti su kroz stručno vođeno studijsko putovanje posjetili vrhunske primjere dobre prakse u istarskom turizmu i enogastronomiji.
„Studenti su oduševljeni jer su prvi put vidjeli i kušali ono što inače nisu imali priliku doživjeti, a što je srž magije Istre. Ljubav prema radu na zemlji i kvaliteti proizvoda je ono što ovu regiju čini posebnom - ljudi ovdje imaju strast za radom na zemlji, a to se odražava u svakom proizvodu. Nije važno koliko proizvoda imate, već koliko im posvetite pažnje.
Istra je najbolje u zemlji naučila kako kvalitetan proizvod treba biti i kako ga treba brendirati. Ovdje nije samo riječ o proizvodnji, već o zajedništvu i podršci među ljudima, koji međusobno promoviraju svoje proizvode i dijele znanje,“ istaknuo je Krešimir Macan.
IstraIN
Studenti su putovanje započeli u uljari Chiavalon u Vodnjanu, koja već desetljećima dokazuje da je vrhunsko ekstra djevičansko maslinovo ulje više od proizvoda - ono je ambasador regije.
Ovu uljaru, dobitnicu prestižne nagrade Premio il Magnifico za najbolji oleoturizam u Europi 2024. godine te brojnih međunarodnih priznanja i nagrada za kvalitetu ulja, studentima je uz degustaciju i pojašnjenje cjelokupnog proizvodnog procesa predstavio suvlasnik brenda Tedi Chiavalon, pokazavši kako se kvaliteta, inovacija i tradicija stapaju u jedinstven gastronomski doživljaj.
Posjetili su i mljekaru Latus u Žminju, obiteljsku mljekaru poznatu po vrhunskim mliječnim proizvodima, uključujući sir „Veli Jože“ koji je višestruko okrunjen titulom najboljeg hrvatskog sira.
Studente su vlasnici mljekare Sandi i Maja Orbanić upoznali s izazovima i prednostima vođenja obiteljskog gospodarstva, a poseban naglasak stavljen je na važnost povezivanja lokalnih proizvođača s turističkom ponudom, što Latus uspješno provodi kroz suradnje s vrhunskim restoranima, hotelima i specijaliziranim trgovinama diljem Hrvatske.
Putovanje je nastavljeno posjetom Labinu, srednjovjekovnom gradiću s bogatom kulturnom i umjetničkom scenom. Osim vođenog obilaska povijesne jezgre, studenti su posjetili obližnji Floria Glamping Garden Resort, jedinstvenu oazu održivog luksuza smještenu u okruženju netaknute prirode kroz koji ih je provela direktorica kampa Lara Vlačić Miletić.
IstraIN
U sklopu posjeta organizirana je i degustacija vina renomirane vinarije Juričić, koja svojim proizvodima spaja okus vina s kulturnom baštinom i specifičnim osobinama enološke ponude Labinštine.
Zaključna stanica bilo je šarmantno mjesto Buzet, poznato kao grad tartufa, gdje su studenti posjetili Destileriju Aura, službeno najnagrađivaniju hrvatsku destileriju s čak 127 osvojenih zlatnih medalja na međunarodnim natjecanjima. Kroz proces proizvodnje njihovih inovativnih proizvoda provela ih je suvlasnica Daša Sirotić, a poseban interes izazvao je njihov najpoznatiji proizvod Teranino, liker od crnog vina terana s čak 24 međunarodne zlatne medalje.
Suorganizatorica putovanja Marija Ivaniš naglasila je važnost suradnje Fakulteta s turističkim zajednicama u svrhu poboljšanja kvalitete studiranja:
„Zahvaljujući Turističkoj zajednici Istarske županije, naši su studenti imali priliku doživjeti u praksi sve ono što uče u teoriji. Istra je svjetski poznat turistički brend i vodeća maslinarska regija, a vjerujemo da je ovo putovanje tek početak jedne lijepe dugoročne suradnje. Takva povezanost akademske zajednice i turističkog sektora ključna je za razvoj stručnih kadrova i unapređenje turizma u Hrvatskoj.
Naravno, uključene su bile i druge turističke zajednice, poput Turističke zajednice grada Labina i Turističke zajednice grada Buzeta, kojima također zahvaljujemo što su omogućile studentima da dožive ovo jedinstveno iskustvo.“
IstraIN
„Sve u svemu, sjajna priča. Gospodin Macan je održao gostujuće predavanje na našem fakultetu i pričao nam je o vrhunskim istarskim brendovima, a tada smo shvatili da, iako učimo o svemu tome, zapravo nikada nismo obišli ta mjesta. Sigurno je bolje doživjeti sve uživo nego samo slušati o tome. Ovo je bila prava privilegija i zahvalan sam svima koji su sudjelovali u organizaciji ovog iskustva,“ svoje je dojmove podijelio student Karlo Tomić.
Dekan Fakulteta Marko Perić istaknuo je kako su studenti izuzetno zadovoljni iskustvom: „Dojmovi studenata nakon ovog izleta su fantastični. Posjetili smo nekoliko uspješnih poduzetničkih objekata kroz koje su studenti imali priliku naučiti o kvaliteti proizvoda, ali i o tome kako Istra uspješno spaja tradiciju i inovacije. Naš cilj je uvijek povezivati teorijsko znanje s praktičnim iskustvom.“
Obilaskom istarskih brendova najviše kvalitete koji Istru u promoviraju u svjetski turistički brend te svjetsku maslinarsku regiju, studenti su stekli dragocjena praktična znanja i dublje razumijevanje povezanosti turizma, održivog razvoja i autentičnih lokalnih proizvoda, zbog čega je ovo jedinstveno iskustvo potvrdilo važnost suradnje fakulteta i turističkog sektora u oblikovanju budućih turističkih stručnjaka i nositelja turističke ponude u svrhu ostvarenja strategije održivog razvoja turizma Republike Hrvatske.
"Kurban-bajram prilika je da se prisjetimo važnosti suživota, međusobnog uvažavanja i prihvaćanja, ali i tradicionalno dobrih odnosa s Islamskom zajednicom koja ima značajno mjesto u hrvatskom društvu."
"Uvijek s ponosom ističem multikulturalnost i zajednički život koji čine srž identiteta naše Istre, u kojoj islamska zajednica ima prepoznatljivu i neizostavnu ulogu. Upravo ta raznolikost temelj je naše snage i nadahnuće za vjeru u bolje sutra", poručio je župan.
Tisuće ljubitelja elektronske glazbe već je stiglo u Istru, a vrhunac prvog dana festivala događa se večeras, 6. lipnja, kada se show seli na čarobnu lokaciju - Cave Romane u Vinkuranu.
Protupravno je i bez dopuštenja izveo više građevinskih radova u vidu gradnje temeljne betonske ploče te radove ograđivanja zemljišta i nasipavanja šljunčanog pristupa betonskoj ploči, bez potrebnih dozvola.
Cilj radionice je upoznati ključne dionike s Planom upravljanja destinacijom – strateškim dokumentom koji se izrađuje s ciljem razvoja održive turističke destinacije za područja Središnje Istre, Barbana, Buzeta i Žminja.
Festival će ovog petka otvoriti JazzIstra Orchestra i pijanisti Leon Brenko, Hrvoje Galler, Zvjezdan Ružić, Kristian Terzić. Subotnji program donosi nastupe JazzIstra Orchestre uz jazz vokaliste Jasnu Bilušić, Lelu Kaplowitz, Valeriju Nikolovsku i Simona Marlowa.
Na programu su najljepše operne arije i glazbeni klasici u izvedbi istaknutih solista: Irme Dragičević, Tene Lončarević, Ronalda Brausa, Blanke Tkalčić i pijanista Vedrana Janjanina iz pera autora poput Puccinija, Mozarta, Gershwina, Straussa i Zajca.
Ovogodišnji dan poziva nas na poduzimanje kolektivne akcije u borbi protiv zagađenja plastikom. Kampanjom i pokretom #BeatPlasticPollution pozivaju se pojedinci, organizacije, industrije i vlade na usvajanje održivih praksi koje potiču sustavne promjene u cilju stvaranja zdravije budućnosti.
U šestom desetljeću od osnutka festivala i nakon prošlogodišnjeg jubilarca, festival i ove godine predstavlja nove skladbe različitih glazbenih stilova u izvođenju brojnih znanih, ali i novih imena.
Tečaj se sastoji od četiri susreta od sat vremena koji će se održavati utorkom u 10 sati, i to 10., 17. i 24. lipnja te 1. srpnja 2025., u prostoru Čitaonice kluba umirovljenika na adresi Giardini 14.
Nakon uspješnog izdanja “Piši propalo”, snažnog glazbenog broja odlično prihvaćenog od strane radijskih urednika i publike, autora Ante Pecotića, Tony Cetinski predstavlja novi emotivni singl “Ti si ta”, napisan i snimljen ekskluzivno za filmski hit godine – “Taxi ljubav” redatelja Mile Ostovića.