Zatvorena 11. Visualia: Pula tri dana živjela u čaroliji svjetla i mašte

Ovogodišnji program donio je čak 17 instalacija na 13 lokacija, a nekoliko tisuća domaćih i stranih posjetitelja imalo je priliku uživati u čarobnim svjetlosnim pričama renomiranih umjetnika iz cijele Europe i Australije.

IstraIN

21 Rujan 2025 I 12:22

Zatvorena 11. Visualia: Pula tri dana živjela u čaroliji svjetla i mašte
Foto: Visualia

Jučer je u Puli završilo jedanaesto izdanje Festivala Visualia, manifestacije koja je od četvrtka 18. do subote 20. rujna gradske ulice, trgove, parkove i znamenitosti pretvorila u pozornicu svjetlosne umjetnosti i inovacije.

Ovogodišnji program donio je čak 17 instalacija na 13 lokacija, a nekoliko tisuća domaćih i stranih posjetitelja imalo je priliku uživati u čarobnim svjetlosnim pričama renomiranih umjetnika iz cijele Europe i Australije.

Festival je i ove godine otvoren na prepunom Trgu Portarata, a svu je pažnju i naklonost posjetitelja ukrao  DUNDU – pet metara visoki svjetlosni gigant koji je oduševio svojom pojavom i komunikacijom s publikom, a posebnu radost izazvao je kod najmlađih.

Bio je to uvod u tri večeri ispunjene interaktivnim instalacijama, svjetlosnim igrama i umjetničkim pričama.

Jedan od vrhunaca bila je svjetska premijera rada „Fantastic Planet Interactive“ australske umjetnice Amande Parer na Forumu, gdje su golemi likovi Terr i Uwa promatrali posjetitelje, svoje  „kućne ljubimce“, koji su se snalazili u labirintu.

Instalacija je izazvala velik interes i postala jedno od najfotografiranijih mjesta Festivala.

 

Foto: Visualia

Ovogodišnje instalacije, osim što su oduševljavale vizualnom atraktivnošću i interaktivnošću, imale su i snažnu poruku – potaknuti posjetitelje na promišljanje o važnosti međusobne povezanosti, mira i tolerancije.

Radovi poput „Connection“ ispred Katedrale, „For Peace!“ u Titovom parku, „Pallets“ i „Stairs Between Wars“ iz EU projekta Imagine Peace, te interaktivna instalacija „Faces“ na Kaštelu, koja je povezivala lica svih posjetitelja kroz njihove vlastite portrete, nudili su jasne poruke zajedništva, dijaloga i solidarnosti.

Time je svjetlo još jednom dokazalo da nije samo estetski doživljaj, nego i snažan simbol društvene odgovornosti i univerzalnih vrijednosti.