Marija Gliha Družetić: Najveći izazov današnjeg roditeljstva je postavljanje granica!

Biti roditelj nikada nije bilo jednostavno, a danas se čini težim nego ikad — zato u Rovinju ponovno počinje Mala škola za uspješno roditeljstvo, ciklus radionica koji roditeljima pruža podršku, znanje i osjećaj da u odgoju nisu sami.

Igor Franković
Igor Franković

2 Studeni 2025 I 07:55

Marija Gliha Družetić: Najveći izazov današnjeg roditeljstva je postavljanje granica!
Foto: Rovinj FM

Roditeljstvo je uvijek bilo jedna od najzahtjevnijih životnih uloga, no u današnjem tempu života, uz obilje savjeta, informacija i očekivanja, mnogi roditelji osjećaju da su izazovi veći nego ikada.

Upravo zato u Rovinju ponovno počinje program Male škole za uspješno roditeljstvo, ciklus radionica koji roditeljima nudi stručnu podršku u odgoju djece. Program organizira Pučko otvoreno učilište Grada Rovinja, a vodit će ga psihologinja Marija Gliha-Družetić.

Radionice se održavaju od 5. studenog do 3. prosinca, ukupno pet susreta, namijenjenih roditeljima predškolske djece i učenika nižih razreda osnovne škole. Interes je, kao i prošle godine, velik.

„Prošle su godine sva mjesta bila popunjena i roditelji su bili izuzetno zadovoljni“, prisjeća se Gliha-Družetić. „Puno toga smo zajedno naučili, ponovili i osvijestili, razmijenili iskustva i pritom se i dobro zabavili. I ove je godine ostalo još samo nekoliko mjesta, tako da se zainteresirani još mogu prijaviti.“

Kroz dvadeset godina rada s djecom i roditeljima, primjećuje sve veću potrebu za podrškom u odgoju. „Sve je više roditelja koji traže pomoć i savjet. Posebno bih istaknula problem s postavljanjem granica i pravila – to je danas jedan od najvećih izazova“, kaže.

Suvremeni odgoj često balansira između želje da dijete bude sretno i zaštićeno te svijesti o važnosti strukture i odgovornosti. Gliha-Družetić ističe da se pokazalo kako je autoritativni stil odgoja najbolji pristup: kombinacija jasnih granica i toplog, podržavajućeg odnosa.

Djeca vole granice jer im daju sigurnost. Roditelji ih trebaju postaviti i objasniti, ali istovremeno biti podrška – pokazati emocije, toplinu, reći da ih volimo i da smo tu za njih. To ne znači da dijete može raditi što god želi“, naglašava.

IstraIN

Važan je i osobni primjer. „Djeca uče prema onome što radimo, a ne što govorimo. Mi smo im najveći uzor. Ako želimo da poštuju pravila i ponašaju se na određen način, i mi to moramo živjeti.“

Radionice su osmišljene interaktivno, tako da roditelji kroz konkretne primjere, vježbe i razmjenu iskustava lakše razumiju i primjenjuju naučeno.

No, psihologinja realno napominje da čarobni recepti ne postoje. „Nakon radionice neće sve biti savršeno – ali roditelji dobiju potvrdu da puno toga rade dobro, nauče nove pristupe i shvate da nisu jedini koji se suočavaju s izazovima. Već i sama činjenica da čujemo da drugi prolaze isto puno znači.“

Prijave u tijeku

Iako je ovaj ciklus namijenjen roditeljima djece od predškolske dobi do četvrtog razreda, interes postoji i za starije uzraste.

„Roditelji adolescenata već su se raspitivali i sigurno ćemo u budućnosti organizirati nešto i za njih. I roditeljima tinejdžera treba podrška – imam dvoje kod kuće, pa znam“, rekla je kroz smijeh.

Program je ograničen na 14 sudionika, a još je nekoliko mjesta slobodno. Prijave se primaju putem web stranice Pučkog otvorenog učilišta.

Kako zaključuje Gliha-Družetić, cilj radionica nije stvoriti savršene roditelje – nego osnažiti one koji žele učiti, rasti i pružiti svojoj djeci sigurno i podržavajuće okruženje.

Roditeljstvo nije natjecanje. To je proces učenja i za djecu i za nas. A najvažnije je da znamo da nismo sami.“