Rovinjski studio Tumpić/Prenc otvara izložbu u Zagrebu

Izložba daje pogled unatrag na dinamičnu multidisciplinarnu karijeru Anselma Tumpića u Italiji i Hrvatskoj od početka 2000-tih do danas i promatra načine na koje se u njoj prepliću dizajn, oglašavanje, medijska umjetnost, spekulativna dizajnerska praksa i istraživački rad.

Iris Foriš
Iris Foriš

11 Ožujak 2025 I 14:20

Rovinjski studio Tumpić/Prenc otvara izložbu u Zagrebu
Foto: CMG

U petak 14. ožujka u 19 sati u HDD galeriji u Zagrebu otvara se izložba rovinjskog dizajnerskog studija TUMPIĆ/PRENC Anselma Tumpića i Sare Prenc Opačić pod naslovom U POKRETU / ON THE MOVE.

Izložba daje pogled unatrag na dinamičnu multidisciplinarnu karijeru Anselma Tumpića u Italiji i Hrvatskoj od početka 2000-tih do danas i promatra načine na koje se u njoj prepliću dizajn, oglašavanje, medijska umjetnost, spekulativna dizajnerska praksa i istraživački rad. Kustos izložbe je Marko Golub, a ostat će otvorena do 4. travnja.

Središnji dio ove mini-retrospektive portretira neke od najzanimljivijih projekata Studija Tumpić/Prenc, koji je Anselmo Tumpić suosnovao s agilnom marketinškom stručnjakinjom i voditeljicom studija Sarom Prenc Opačić, i koji se od 2016. do danas nametnuo na sceni svojim inovativnim, duhovitim i lucidnim rješenjima u širokom spektru medija – od vizualnih identiteta i kampanja, preko oblikovanja ambalaže, do kompleksnih sustava signalizacije, za koje su dobili brojna domaća i međunarodna priznanja.

No, ona ujedno daje i temeljit uvid u sve ono što je prethodilo samom studiju te na mnoge načine pomoglo izbrusiti njegovu današnju svestranost i smisao za inovaciju.

Foto: HDD

Izložba prikazuje i dokumentaciju nekoliko referentnih eksperimentalnih projekata na sjecištu suvremene umjetnosti i dizajna koje su recentnih godina popularizirane pod pojmom spekulativne dizajnerske prakse. Prostorno, izložba je koncipirana poput vrtloga na zidovima i parapetima galerije, u kojem se sve te različite vrste radova susreću i razilaze.

Vizualno, oslanjajući se na motive rastvorenih kutija, ona sugerira putovanje, nomadizam, ne ostajanje na jednom mjestu, procese postupnog otkrivanja, razmišljanje izvan okvira, slojevitost, višedimenzionalne koncepte, „priče unutar priča“, „ideje unutar ideja“ kakvima obiluje rad ovog studija.

Prvi projekt studija Tumpić/Prenc koji me je impresionirao upravo u tom smislu bio je vizualni identitet i signalizacija Gradskih bazena u Puli (2018.), dizajn koji u isto vrijeme koristi sve uobičajene elemente takve vrste projekata, ali ih upotrebljava na drukčiji način od očekivanog i zahvaljujući tome vrlo ih uspješno integrira.

Foto: Gradski bazeni Pula

Vizualni identitet Gradskih bazena Pula toliko je organski vezan uz njihovu signalizaciju i uz sam ambijent da nije jednoznačno što slijedi iz čega i gdje što počinje a što završava – čim uđete u prostor zaronjeni ste u njegovu boju i linije cijelim tijelom i do kud god vam seže pogled.

Previše projekata signalizacije producirano je da nas zadivi količinom odrađenog posla i pažnje posvećene detaljima, ali se na kraju od njih ne vidi cjelina, dok je ovdje upravo cjelina predočena kao koherentan estetski doživljaj koji u svakom trenutku nosi i jasnu orijentacijsku funkciju.

Pet godina kasnije, isti studio radi i identitet i signalizaciju Gradskog bazena Rovinj (2023.), ali pritom ne ponavlja istu uspješnu formulu – dok je u Puli vladala naizmjenična plava i bijela monokromija s alternirajućim akcentima piktograma i linija, u Rovinjski bazen obučen je u topli kolorizam šarenih pravokutnih tabli koje, nanizane u prostoru, podsjećaju na ručnike koji se suše na tiramolu.

Foto: Studio Kofol

Taj motiv nije odabran bez razloga – ambijent rovinjskog bazena snažno je obilježen velikom staklenom stijenom s pogledom na more u blizini, tako da ovdje signalizacija dopunjava scenografiju, asocijativno prizivajući atmosferu eksterijera u svoj interijer. Svaki od ova dva projekta ima jedinstven šarm i čini te prostore pristupačnima i prijateljskima, savladivima, prilagođenima ljudskoj mjeri.

Izložba je financirana sredstvima Ministarstva kulture i medija RH i Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba. Izložbeni i diskurzivni program HDD galerije sufinanciran je sredstvima Zaklade Kultura nova.